Lopettakaa ärsyyntyminen ssssss:n viesteistä
Ymmärrän hänen jutut, koska olen ex-anorektikko. Sairaus puhuu eikä ässä. Terapian alkuvaiheessa opeteltiin erottamaan omat ajatukset sairauden ajatuksista. Ässällä ei ole enää omia ajatuksia, koska sairaus on edennyt todella pitkälle. Älkää tuhlatko aikaa hänestä ärsyyntymiseen.
Kommentit (32)
Olen samaa mieltä. Hyvä kaverini sairastui aikoinaan anoreksiaan, ja kun hän sai omat asiansa viimeistä piirua myöten hallintaan, hän yritti ryhtyä hallinnoimaan muiden ihmisten tekemisiä. Sitten hänet vietiinkin sairaalaan pitkäksi aikaa.
Miksi se on aina niin aggressiivinen? :o
Itekkin oon miettiny että mitä oikeesti luulee saavuttavansa sillä loputtomalla väittelyllä ja lyttäämiselläkin vai onko vaan sitä ettei ymmärrä? Anoreksia on kuitenkin vakava psyykkinen sairaus = tämän ihmisen mieli on sairastunut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on aina niin aggressiivinen? :o
Nälkäkiukku tai olematon impulssikontrolli.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö nyt ssss jokaiseen viestiin vastata ja ilmoittaa kumpi puhuu?
Sairaus vai oikea minä?
Ssss kieltää sairauden olemassaolon. En ole varma onko tosta hyötyä.
Itsekin olen ollut anorektikko, mutta parantunut itsekseni mieheni avulla. Nyt siitä on jo 6 vuotta :) Mutta muistan hyvin, että itsekin olin TODELLA kiukkuinen ja hyökkäävä noihin aikoihin, näin vain oman kantani asioista enkä jaksanut kuunnella muita, minua myös ärsytti suunnattomasti, jos joku oli eri mieltä asioista.
Se johtuu siitä syömättömyydestä. Muistan kun aloin syömään enemmän, minusta tuli paljon lempeämpi, eikä enää suoraan sanottuna v*tuttanut niin paljoa. Syömättömyyden takia olin jatkuvasti kuin p*rseeseen ammuttu karhu, kaikki oli huonosti ja vastoinkäymisetkin vaikuttivat paljon pahemmilta kuin olivat. Se on kamala ja salakavala sairaus. Eikä siitä eroon pääseminen ole helppoa.
Suurin osa tarvitsee terapiaa ja ehkä jopa laitos hoitoa, jotkut eivät. Itse olen aina pitkälti parantunut itsekseni milloin mistäkin ja pidän pääni. Tässä tapauksessa kuitenkin mieheni hoiti laitos hoidon homman, yksin en olisi koskaan pystynyt saavuttamaan tätä mitä minulla nyt on :)
Mutta koittakaa jotenkin ymmärtää häntä, jättäkää mieluummin vastaamatta kuin yllytätte häntä riehumaan. Toivottavasti hän on alaikäinen ja vanhempansa huomaavat tilanteen vakavuuden ja tekevät asialle jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen ollut anorektikko, mutta parantunut itsekseni mieheni avulla. Nyt siitä on jo 6 vuotta :) Mutta muistan hyvin, että itsekin olin TODELLA kiukkuinen ja hyökkäävä noihin aikoihin, näin vain oman kantani asioista enkä jaksanut kuunnella muita, minua myös ärsytti suunnattomasti, jos joku oli eri mieltä asioista.
Se johtuu siitä syömättömyydestä. Muistan kun aloin syömään enemmän, minusta tuli paljon lempeämpi, eikä enää suoraan sanottuna v*tuttanut niin paljoa. Syömättömyyden takia olin jatkuvasti kuin p*rseeseen ammuttu karhu, kaikki oli huonosti ja vastoinkäymisetkin vaikuttivat paljon pahemmilta kuin olivat. Se on kamala ja salakavala sairaus. Eikä siitä eroon pääseminen ole helppoa.
Suurin osa tarvitsee terapiaa ja ehkä jopa laitos hoitoa, jotkut eivät. Itse olen aina pitkälti parantunut itsekseni milloin mistäkin ja pidän pääni. Tässä tapauksessa kuitenkin mieheni hoiti laitos hoidon homman, yksin en olisi koskaan pystynyt saavuttamaan tätä mitä minulla nyt on :)
Mutta koittakaa jotenkin ymmärtää häntä, jättäkää mieluummin vastaamatta kuin yllytätte häntä riehumaan. Toivottavasti hän on alaikäinen ja vanhempansa huomaavat tilanteen vakavuuden ja tekevät asialle jotakin .
Ässä on kertonu että se asuu veljen kanssa, joka on haukkunu ässää lihavaksi. Musta tuntuu, että tää keissi ei pääty hyvin :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta koittakaa jotenkin ymmärtää häntä, jättäkää mieluummin vastaamatta kuin yllytätte häntä riehumaan. Toivottavasti hän on alaikäinen ja vanhempansa huomaavat tilanteen vakavuuden ja tekevät asialle jotakin .
Ässä on kertonu että se asuu veljen kanssa, joka on haukkunu ässää lihavaksi. Musta tuntuu, että tää keissi ei pääty hyvin :(
No tämä onkin sitten jo huonompi juttu...Toivotaan että joku tunnistaisi ässän ja tekisi asialle jotakin, pakkohoitoonhan tuossa kohtaa voidaan jo määrätä.
Läskit ottavat kaiken itseensä. Varsinkin kalorit.
En pysty tekemään uutta ketjua koska sain bannit eilen, onko tänään s-ketjun kaupat auki? Unohin ostaa suklaamunia.
Kannattaisko teidän kaikkien mennä ulos
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hänen jutut, koska olen ex-anorektikko. Sairaus puhuu eikä ässä. Terapian alkuvaiheessa opeteltiin erottamaan omat ajatukset sairauden ajatuksista. Ässällä ei ole enää omia ajatuksia, koska sairaus on edennyt todella pitkälle. Älkää tuhlatko aikaa hänestä ärsyyntymiseen.
Kiinnostavaa tämä että opeteltiin erottamaan omat ajatukset sairauden ajatuksista. Kuinka se tapahtui ihan käytännössä?
Pakkohoitoon määrätään silloin, kun on vaaraksi itselleen tai muille. Myös pahat anorektikot luetaan tähän ryhmään, ei tarvitse olla hullu joutuakseen pakkohoitoon. Kuinka monen anorektikon tiedät tahtoneen hoitoon jotka siellä ovat?
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohoitoon määrätään silloin, kun on vaaraksi itselleen tai muille. Myös pahat anorektikot luetaan tähän ryhmään, ei tarvitse olla hullu joutuakseen pakkohoitoon. Kuinka monen anorektikon tiedät tahtoneen hoitoon jotka siellä ovat?
No olen aikuinen, saan tehdä mitä haluan itselleni. En vahingoita muita.
Ero minun ja pakkohoidettavien anorektikoiden välillä on se, että tiedän laihuudessa olevan raja,jota ei kuulu ylittää.
Vaikka olet aikuinen, et saa tehdä mitä haluat. Kuinka moni murhaaja saa liikkua vapaana koska on aikuinen ja saa tehdä mitä haluaa. Jos joku lääkäri tai virka ihminen katsoo, että olet vaaraksi itsellesi, sinut voidaan määrätä pakkohoitoon. Vaikka oletkin aikuinen. Eikä siinä kohtaa auta sanomisesi, lääkärit yms. kyllä tietävät, että anorektikot kertovat juuri sen, mitä halutaankin kuulla. Kyllä entinen anorektikko tietää
Ssss on sairaudentunnoton ressukka joka on omien vääristyneiden kuvitelmiensa pohjalta tehnyt johtopäätöksen että hän on oikeassa. Sairaus on vääristynyt hänen minäkuvansa ja kauneusihanteensa niin että hän ei oikeasti ymmärrä miten sairaita hänen ajatuksensa ovat.
Sairaudentunnottomuus on tavallista monissa psyykkisissä sairauksissa, myös syömishäiriöissä.
Tällaisia ihmisiä kuin Ssss ei tule vihata, vaan sääliä. He eivät itse ymmärrä olevansa ihan pihalla kaikesta.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olen aikuinen, saan tehdä mitä haluan itselleni. En vahingoita muita.
Ero minun ja pakkohoidettavien anorektikoiden välillä on se, että tiedän laihuudessa olevan raja,jota ei kuulu ylittää.
Hahah, niinhän te anorektikot uskottelette itsellenne ja muille että muka vedätte rajan johonkin. Vaikka todellisuudessa mitään rajaa ei ole olemassakaan.
Mikä tämä raja sinun mielestäsi on? Mistä tiedät olevasi tyytyväinen kun tämä raja on saavutettu? Entä jos silti näet itsesi lihavana, vaikka painoindeksi olisi se 15?
Elintasolihavuus on sairaus. Nykyset laihat oli normipainoisia 20 vuotta sitten.
Ikava kylla arsyynnyn taman tyypin viesteista, koska ne provosoivat ja triggeroivat. Te syomishairioista parantuneet olette tyostaneet asioita niin, etta syomishairiolla ei enaa ole otetta teihin. (Ja todella paljon onnea ja kaikkea muutakin hyvaa teille, kovan tyon olette varmasti tehneet!!) Mutta palstaa lukevat varmasti monet syomishairioiden kanssa kamppailevat, oman kehonkuvansa kanssa taistelevat ja nuoret (ja varmasti vanhemmatkin), jotka ovat ns. normaalin ja hairiokayttaytymisen/-ajatuksien rajoilla....
Ssss:n pro-ana viestit on katketty "terveellinen laihuus" hokeman taakse, vaikka itseasiassa kyseinen trolli esim. kyselee vinkkeja oksentamiseen yms. Olisi parempi, jos koko tyyppi olisi blokattu ylla mainitsemistani syista ja minkaanlaisia pro-ana juttuja ei sallittaisi. Muuten olen sananvapauden puolella, mutta sairauden kanssa provosoimiseen (etenkin kun viestit usein vain yllyttavat tietynlaiseen toimintaan) ei oikein ymmarrys riita.
Pitääkö nyt ssss jokaiseen viestiin vastata ja ilmoittaa kumpi puhuu?
Sairaus vai oikea minä?