Käytetäänkö vielä parkatakkeja?
Sellaisia kevät/syysmalleja, missä on kiristettävä vyötärö. Ja minkälaisten kenkien kanssa sellainen on paras, käykö muiden kuin tennareiden kanssa?
Kommentit (25)
Mulla ei ole mitään muita kuin parkatakkeja, joten paras olla muodissa!
Ainakin nettikaupat, kuten Ellos, on niitä aika täynnä, joten ilmeisesti niitä käytetään. Itselleni pienenä ja sirona ihmisenä ne on jotenkin vähän liian löysiä ja raskaita ja usein pitkiäkin niin että hukun niihin, joten en käytä, mutta jos olisin pidempi ja isompi niin varmaan hankkisin.
Mutta näyttääkö parkatakit sitten ihan "muutaman vuoden takaiselta trendiltä", vai onko ne ihan ajattomia?
Olen työelämään palaamassa kotivuosien jälkeen, enkä aikoihin ole seurannut mitään trendejä enkä pahemmin katsonut mitä muilla on päällään. Vaatevarastoni kaipaa päivittämistä, ja tykkäisin tyyliltään parkatakista,mutta en halua näyttää siltä että olen pahasti ajasti jäljessä.
Voi vielä käyttää.
Mitä tulee jalkineisiin, niin hyvä peukalosääntö on, että jos välikausitakissa on huppu, sen kanssa käytetään tennareita. Jos ei ole huppua, niin voi laittaa nilkkurit. Huppu tekee kevyestä takista sporttisen.
Ja nyt puhutaan siis parkatakeista, joiden pintamateriaali ei ole kiiltävää tekokuitua (ns. tuulipukumateriaali). Kiiltävän tekokuitumateriaalin kanssa ei sovi koskaan tennareita / lenkkareita hienommat jalkineet, vaikkei huppua olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta näyttääkö parkatakit sitten ihan "muutaman vuoden takaiselta trendiltä", vai onko ne ihan ajattomia?
Olen työelämään palaamassa kotivuosien jälkeen, enkä aikoihin ole seurannut mitään trendejä enkä pahemmin katsonut mitä muilla on päällään. Vaatevarastoni kaipaa päivittämistä, ja tykkäisin tyyliltään parkatakista,mutta en halua näyttää siltä että olen pahasti ajasti jäljessä.
Nuo parkatakithan on rentoja ulkoilu/vapaa-ajan takkeja, ei kai sellaisissa oikein mitään trendejä ole? Itse käytän sellaista koiria lenkittäessä, mutta en todellakaan menisi esim. töihin parkatakissa.
Mitä nykyään sitten käytetään kevättakkina, jos parka ei kerran ole enää "in style"? :O
Vierailija kirjoitti:
Mitä nykyään sitten käytetään kevättakkina, jos parka ei kerran ole enää "in style"? :O
Trenssi, joko keskipitkä tai lyhyempi (juuri lantion peittävä), on ajaton välikausitakki. Trenssissä on vyötäröllä vyö, joten sopii muodokkaallekin eikä siinä ole huppua, joten voi käyttää tyylikkäämpienkin jalkineiden kanssa, kuten juuri nilkkureiden.
Tottakai.
Briteissä parkatakki vastaa suomalaisten tuulipukua. Kun mamma pukeutuu suomessa tuulipukuun puistoilua varten, brittimamma laittaa parkatakin.
Vierailija kirjoitti:
Noita Bombereja
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on se ihana, että ei ole mitään yhtä tyyliä, vaan jokainen voi pukeutua oman henkilökohtaisen tyylinsä mukaan. Parkatakkien ystävät voi käyttää niitä, trenssien ystävät niitä, sitten taas vaikka minun kaltaiseni "klassiset tätityyliset" muotoillumpia myötäileviä takkeja jotka sopii kynähameiden ja korkokenkien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai.
Briteissä parkatakki vastaa suomalaisten tuulipukua. Kun mamma pukeutuu suomessa tuulipukuun puistoilua varten, brittimamma laittaa parkatakin.
Juu, ehka. Tosin parkaa kayttavat monet, monet muutkin taalla asuvat! Rakastan parkatakkeja ja olen kayttanyt niita korkkareiden ja skinny farkkujen kanssa, kuten myos tennareiden kanssa. Ja kaytan kylla toissakin, vaikka siistissa toimistotyossa olenkin.
En oikein usko, etta tuulipuku tai -takki paalla voisi Suomessa menna toihin tai bilettamaan (ellei kyseessa olisi jotkut ironiset retrobileet...). :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai.
Juu, ehka. Tosin parkaa kayttavat monet, monet muutkin taalla asuvat! Rakastan parkatakkeja ja olen kayttanyt niita korkkareiden ja skinny farkkujen kanssa, kuten myos tennareiden kanssa. Ja kaytan kylla toissakin, vaikka siistissa toimistotyossa olenkin.
En oikein usko, etta tuulipuku tai -takki paalla voisi Suomessa menna toihin tai bilettamaan (ellei kyseessa olisi jotkut ironiset retrobileet...). :)
Totta, vertaus tuulipukuun oli kapea. Parkatakki edustaa briteissä kyllä sitäkin, koska tuulipukuja ei käytetä. Mutta parkaa käytetään siis moneen muuhunkin menoon briteissä, tästä suomalaiset voivat ottaa oppia! Tosi monikäyttöinen takki ja tyylikkäämpi kuin se tuulipuku
Parkan materiaali pitää tietenkin olla turkis.
En hevillä lakkaa käyttämästä parkatakkia vaikka jotkut muut takit tulisivatkin muotiin. Ne ovat nimittäin kerrankin jotain, mikä oikeasti sopii Suomen ilmastoon. Veden- ja tuulenpitävä kevyesti topattu parka on älyttömän mukava päällä ja sopii juuri niihin alle 10 asteen pakkasiin, räntäkeleihin ja 0-astetta-ja-tuulee -keleihin mitä talvet nykyään on. Ihanaa, kun ei tarvitse luikkia sateenvarjon kanssa räystäiden alla kun takki hoitaa homman.
Luin "patakarkkeja" ja ihmettelin. Aika mennä nukkumaan ilmeisesti.
Parkatakit ovat olleet muodissa jo tuhansia vuosia arktisilla alueilla, joten enpä usko, että menevät pois muodista ennen kuin täällä taigalla kasvaa palmuja.
Ei enää samalla tapaa ole muodissa, mutta voi aivan hyvin käyttää.
Tennarit on hyvä kaveri, mutta myös nilkkureiden kanssa passaa mainiosti.