Postin jakoa voisi hyvin harventaa
Kommentit (46)
Kaikkihan me maksamme korkeita postimaksuja aivan turhan jokapäiväisen postinjakelun takia sekä yksityishenkilöinä, tuotteiden hinnoissa että verojen kautta, kun valtio ja kunnat lähettävät postia.
Säästöä tulisi siis kaikille.
Monet paperiset palvelut saa jo nykyisin tekstiviestinä tai sähköpostina hoidettua. Pakettien noutopisteitä on nykyisin joka nimen notkelmassa ja jos joku haluaa kotiovelle kirjeen/paketin maksakoon lähettäjä/vastaanottaja kulut.
Ja paljon saataisiin säästöä silläkin kun postilaatikkojen paikkoja entrattaisiin, uusissa kerrostaloissa postilaatikot siirrettäisiin aulaan (osassa jo on) ja lopettettaisiin viimeisissäkin paikoissa omakoti-/rivitalojen ovelle asti kanto.
Vain näillä kaikilla tempuilla saadaan edes jonkinlaiset kohtuuhintaiset postipalvelut pidettyä yllä jatkossakin KOKO maassa, kun kirjeposti ja lehtien jakelumäärät vähenevät nykyisestäkin.
Postilaatikko on katoavaa kansanperinnettä kuten maitolaituritkin.
> Miksi kaikkien pitää maksaa postimaksuissa, jotta hän, joka on valinnut asua korvessa saa sen tavallisenkin pakettinsa kotiovelle?
On se kumma, kun muualla sitten valitat, että suuria asumistukia saavat pitää sinne korpeen oikein viedä asumaan. Mut tärkeintähän on, että saa köyhiä potkia. Eiks jeh?
Toivotaan tosiaan, että Berner saa postin jakelupakon muutetua lakiin. Sehän ei tosin Postia eikä muitakaan yrityksiä jakamasta postia vaikka 10 kerta päivässä. Se on vain minimivaatimus.
Ja jossain vaiheessa veronmaksajat maksaa viime kädessä autojen ajeluttamisen tyhjillään kun Posti alkaa tahkota jättitappiota.
Itse lähetän paperista postia alta 10 kertaa vuodessa vain jos asiaa ei saa hoidettua sähköpostilla. Olen luopunut jo kaikista korttienkin lähettämisestä, koska hoituvat muuten. Kaikki mahdolliset laskut ja kirjeet tulee nettipostiin. Tilattuja lehtiä ei tule ainuttakaan. Joten mun senteillä ei kusti polje kovinkaan pitkälle.
Paljonko postilla menee aikaa turhan postisen lehden lajitteluun ja jakoon? Se on usein ainut posti, joka luukusta kolahtaa...
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan me maksamme korkeita postimaksuja aivan turhan jokapäiväisen postinjakelun takia sekä yksityishenkilöinä, tuotteiden hinnoissa että verojen kautta, kun valtio ja kunnat lähettävät postia.
Säästöä tulisi siis kaikille.
Monet paperiset palvelut saa jo nykyisin tekstiviestinä tai sähköpostina hoidettua. Pakettien noutopisteitä on nykyisin joka nimen notkelmassa ja jos joku haluaa kotiovelle kirjeen/paketin maksakoon lähettäjä/vastaanottaja kulut.
Ja paljon saataisiin säästöä silläkin kun postilaatikkojen paikkoja entrattaisiin, uusissa kerrostaloissa postilaatikot siirrettäisiin aulaan (osassa jo on) ja lopettettaisiin viimeisissäkin paikoissa omakoti-/rivitalojen ovelle asti kanto.
Vain näillä kaikilla tempuilla saadaan edes jonkinlaiset kohtuuhintaiset postipalvelut pidettyä yllä jatkossakin KOKO maassa, kun kirjeposti ja lehtien jakelumäärät vähenevät nykyisestäkin.
Postilaatikko on katoavaa kansanperinnettä kuten maitolaituritkin.
Vastaavasti voitaisiin lopettaa päivähoitopalveluiden maksujen kompensointi, koska minä en moista palvelua tarvitse. Työssäkäyvillä vanhemmilla on varaa maksaa hoidosta ja työttömät voi hoitaa lapsensa itse. Jos haluaa palvelua, niin maksaa siitä! Halpa päivähoitopaikka on katoavaa kansanperinnettä.
Yrityksille tarjoavat muutkin firmat jatkossa postin jakamista kuin Posti.