Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilille ilmestynyt outo kelan maksama elatusAPU, saan elatustukea

Vierailija
24.03.2016 |

Kelasta oli tullut tilille elatusAPU, missä tilanteissa nimenomaan kela maksaa elatusapua (normaalisti tuki) ja vielä näin ihmeellisenä päivänä kuin 24.3? Olen käsittänyt, että kela maksaa tukea ja jos itse maksaa niin silloin se on elatusapu. Onko nyt exältä saatu perittyä niitä tai jotain vastaavaa? Mielestäni kyllä ei ole jäänyt yksikään maksamatta kun kela on maksanut.

Kelan sivuilla ei näkynyt maksetuissa mitään tuollaista. Odotanko nyt vain, että tuleeko joku lappu väärälle tilille maksetusta rahasta (voiko kela edes maksaa jollekkin muulle tarkoitettua rahaa minun tilille?) Jos exältä perittyjä rahoja, niin näkyisikö ne silti kelan sivuilla maksetuissa? Elatustuki maksetaan aina 10 pvä, joten päiväkin on kyllä aika erikoinen

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin kelaan yhteyttä, ihan varmuuden vuoksi. Kela on sellainen pulju että jos joku menee väärin niin joutuu hirveän paperisota sirkuksen ympärille...

Vierailija
2/7 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elatustuki maksetaan kuukauden 10. päivänä. Elatusvelvolliselta perityksi saadut elatusavut maksetaan kuukauden 25. päivä. Jos maksupäivä on pyhäpäivä tai lauantai, elatustuki ja elatusapu maksetaan edeltävänä pankkipäivänä."

Eli on saatu perittyä. Ei huolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin kelaan yhteyttä, ihan varmuuden vuoksi. Kela on sellainen pulju että jos joku menee väärin niin joutuu hirveän paperisota sirkuksen ympärille...

Kyllä, ja joutuu itse maksamaan heidän virheistään korkojen kanssa.

Vierailija
4/7 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Elatustuki maksetaan kuukauden 10. päivänä. Elatusvelvolliselta perityksi saadut elatusavut maksetaan kuukauden 25. päivä. Jos maksupäivä on pyhäpäivä tai lauantai, elatustuki ja elatusapu maksetaan edeltävänä pankkipäivänä."

Mutta kun ei ole parhaillaan armeijassa, aikaa sitten ollut

Vierailija
5/7 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita Kelaan ja kysy niin selviää.

Vierailija
6/7 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei ole parhaillaan armeijassa, aikaa sitten ollut

Miten armeija liittyy mihinkään?

Vierailija
7/7 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat varmasti loppuosan elatustukenasitten 10pvä.