Lue keskustelun säännöt.
Voiko pikakaurahiutaleita tehdä itse?
23.03.2016 |
Sellasia annospusseja siis. Mulla on sellanen mielikuva että ne on vaan silputtuja kaurahiutaleita -> vesi imeytyy nopeammin ->puuro valmis nopeammin, ja kuivattuja marjoja hedelmiä ja mausteita (suola, sokeri, vanilliinisokeri ym.). Eli voisko näitä tehdä itsekin valmiiksi, silppuais kaurahiutaleita blenderissä, marjat mitata valmiiksi/ lisätä siemeniä (vähänku Fazerin alku-puuro) kanelia ym.
Olis kätevä annospussi, veden määränkin saa varmaan omaan annoskokoon määritettyä ekoilla kokeilukerroilla ja sitten jatkaa samalla kaavalla. Vai oonko nyt vaan väsyny, onnistuisko tää tavallisilla hiutaleilla ja keitetyllä vedellä, sekoitus ja hetken odottaa niin valmis??
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Etkö koskaan lapsena syönyt ryynisotkua = kauraryynejä, sokeria ja maitoa, ja ehkä kaakaota? Oli hyvää ilman mitään erikoisuutta.
Itse tein aikanaan lapsilleni "pikapuuroa" juuri noin, eli tehosekoittimeen pikaryynit ja siihen sekaan jotain kuivattua marjaa. Se herkku ei jäänyt elämään, kun ihan samalla vaivalla keitteli tavallisen puuron.
Mutta pianhan sinä tuon kokeilet. Muista vaan, että aina voit lisätä vettä, mutta pois on paha ottaa, jos koko ryyniannokseen lorahtaa liikaa ja tulee vetelää.