Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valtion virkojen rekry: missä ajassa hakuajan päättymisen jälkeen haastattelukutsu tulee, jos se on tullakseen?

Vierailija
23.03.2016 |

Olisiko kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee varmasti paljonkin tapauskohtaisesti. Riippuu kuinka päätös tehdään, millainen porukka siihen osallistuu ja kuinka kokoontuvat. Korkeammissa viroissa voi kestää kauankin.

Vierailija
2/6 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% tapauksissa paikka on jo pedattu jollekin etukäteen ja työpaikkailmoitus on vain lain vaatimaa sirkusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90% tapauksissa paikka on jo pedattu jollekin etukäteen ja työpaikkailmoitus on vain lain vaatimaa sirkusta.

Joskus näin, varsinkin määräaikaisissa tapauksissa, mutta kun vakinaista palkataan niin nykyisessä yt-aikakauden oloissa on pakko saada töihin hyviä ihmisiä. Nurkkiin notkumaan jääneet eivät ole välttämättä niitä, esim. ministeriöissä on hyviä esimerkkejä erinomaisista rekryistä kun nuoria, vastaväitelleitä ja ulkomailla työskennelleitä ihmisiä otetaan hallintohommiin ohi nurkissa notkuvien maistereiden. Urakiito on ollut nopsa kun ovat oppineet hallintorutiinit ja kykenevät kombinomiaan sen tutkimuspuolella oppimiinsa asioihin: analyyttisyyteen, tehokkuuteen, yhteistyökykyyn.

Vierailija
4/6 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin - valitettavaa, mutta totta.

Vierailija
5/6 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen valtiolla töissä nyt ja myös aiempi työni oli valtiolla. Mulle tuli haastattelukutsu molempiin rekryn päättymisestä seuraavana päivänä.

Vierailija
6/6 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on yleensä tullut parin viikon sisällä hakuajan päättymisestä, välillä on mennyt neljäkin viikkoa.