Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritän auttaa alkoholisoitunutta veljeäni, lähikauppa myy hänelle kaljaa vaikka ostaisi kännissä

Vierailija
23.03.2016 |

Mitä tehdä? Tuon kaupan myyjä tuntee veljeni ja myy hänelle vaikka veli konttaisi hakemaan kaljaa. Monesti juovat yhdessä työajan jälkeen veljeni kämpällä. Olen itkenyt, uhkaillut, huutanut, käskenyt, anellut veljeä vähentämään juomistaan mutta ei. Minulle olisi suuri helpotus jo se, jos vaikka joisi päivässä 24 kaljaa sen 48 pullon sijaan. Silloin hän on edes vähän tolkuissaan.

Olenko kamala ihminen jos ilmoitan tuosta myyjästä, että myy humalaisille? Muitakin vihjeitä otetaan vastaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ihmisen alkoholinkäytöstä on vastuussa aina joku muu kuin henkilö itse.

Vierailija
2/6 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaa veljesi a-klinikan hoitoon. Suomessa saa kyllä juoda itsensä hengiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kamala ihminen. Jätä nyt ne myyjät rauhaan.

Ja veljesi saa juoda ihan vapaasti niin paljon kuin haluaa, vaikka itsensä hengiltä. Säästä voimasi ja lpoeta itkeminen, uhkailu, huutaminen ja anelu ja ala kunnioittaa veljesi oikeutta tehdä mitä tahtoo. Ketäänhän ei voi pakolla raitistaa, jos hän ei itse halua. Et voi muuta tehdä kuin kertoa veljellesi että sinusta tuntuu pahalta veljen tilanne ja että olet huolissasi, mutta jos/kun hän silti päättää jatkaa juomista, niin se sinun pitää hyväksyä. 

Vierailija
4/6 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei myis ni varastais ne bisset.

Tuskin sekää ois hyvä

Vierailija
5/6 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Al-anon on ainoa vinkkini tilanteesi. Anna veljesi olla, ei se siitä muutu.

Vierailija
6/6 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita poliisille. Alkoholin myyminen humalaiselle on rikos. Kauppa menettää kaljanmyyntilupansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän