Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsiin sitoutuneet miehet eivät eroa heppoisin perustein

Vierailija
23.03.2016 |

Omaa lähipiiriäni tarkkailemalla olen päätynyt siihen, että lapsiperheiden vanhempien eron pystyy ennustamaan tarkkailemalla isän käyttäytymistä. Itse lapsettomana en voi toki tietää kaikkea, mitä perheen sisällä tapahtuu ja minkälaisia ongelmia lapsiperheillä voi olla, mutta pääpiirteittäin osaan ennustaa, ketkä pysyvät ja ketkä eivät pysy yhdessä.

Seuraavat pariskunnat ovat lähipiiristäni eronneet:

-Paljon töitä tekevä mies, siis oikeasti paljon. Näki lastaan max 2h päivässä eli illalla klo 19-21 välissä ennen kuin lapsi meni nukkumaan.

-Reissutöitä tekevä mies, vain viikonloput kotona.

-Isä, joka oli tyyliin aina kotona kun äiti lähti lasten kanssa vaikka uimaan, leikkipuistoon, mihin vaan.

-Mies, joka omien sanojensa mukaan oli suostunut lapsiin vaimon painostuksesta. Lopulta oli vaimo uhannut erolla jos ei lapsia ala kuulumaan. No ero tuli lapsista huolimatta.

Lapsiaan rakastava ja lastensa parasta haluava ei ajattele eroa vaihtoehtona, koska tietää vanhempien eron satuttavan ja olevan vahingollista lapsille.

Mulla on myös tuttuja pariskuntia, joissa isä on mm. kieltäytynyt työstä, jossa joutuisi olemaan öitä poissa kotoa. On myös kieltäytynyt työstä, jossa päivät olisivat liian pitkiä (10-12h). Sitten on isä, joka halusi vaihtaa vaimon kanssa osia ja jäädä koti-isäksi. On isä, joka viettää aivan kaikki illat, viikonloput ja Iomat lasten kanssa (ja tietty vaimonkin:D). Nämä pariskunnat eivät ainakaan toistaiseksi ole eronneet, vaan ovat pitäneet yhtä vähintään 10 vuotta.

Näistä päätelmistä totean, että etsin itselleni miehen, joka on erittäin perhe/lapsikeskeinen ja näin ollen ehkä pienennän omaa eroriskiäni. Se mies ei välttänättä ole se baarin kuumin mies, mutta se on sivuseikka.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten aloitteesta lähtee yli 80% avioeroista eli pohdintasi lähtökohta on täysin väärä. Sitäpaitsi nainen on käytännössä aina se joka pariutumisesta päätöksen tekee joten naiset itse valitsevat itselleen kumppaneita joita eivät sitten lopulta jaksakaan katsella pidempään.

Vierailija
2/7 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpäs ruudin keksit!

Että ihanko piti tehdä tänne aloitus hienosta hoksauksesta... että jos haluaa perheen, kannattaa hankkia mies, joka haluaa perheen myös? Wau! Oon aivan ällikällä lyöty. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on jo klo 19 kotona, niin ei voi olla paljon töitä tekevä.

Vierailija
4/7 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaa lähipiiriäni tarkkailemalla olen päätynyt siihen, että lapsiperheiden vanhempien eron pystyy ennustamaan tarkkailemalla isän käyttäytymistä. Itse lapsettomana en voi toki tietää kaikkea, mitä perheen sisällä tapahtuu ja minkälaisia ongelmia lapsiperheillä voi olla, mutta pääpiirteittäin osaan ennustaa, ketkä pysyvät ja ketkä eivät pysy yhdessä.

Seuraavat pariskunnat ovat lähipiiristäni eronneet:

-Paljon töitä tekevä mies, siis oikeasti paljon. Näki lastaan max 2h päivässä eli illalla klo 19-21 välissä ennen kuin lapsi meni nukkumaan.

-Reissutöitä tekevä mies, vain viikonloput kotona.

-Isä, joka oli tyyliin aina kotona kun äiti lähti lasten kanssa vaikka uimaan, leikkipuistoon, mihin vaan.

-Mies, joka omien sanojensa mukaan oli suostunut lapsiin vaimon painostuksesta. Lopulta oli vaimo uhannut erolla jos ei lapsia ala kuulumaan. No ero tuli lapsista huolimatta.

Lapsiaan rakastava ja lastensa parasta haluava ei ajattele eroa vaihtoehtona, koska tietää vanhempien eron satuttavan ja olevan vahingollista lapsille.

Mulla on myös tuttuja pariskuntia, joissa isä on mm. kieltäytynyt työstä, jossa joutuisi olemaan öitä poissa kotoa. On myös kieltäytynyt työstä, jossa päivät olisivat liian pitkiä (10-12h). Sitten on isä, joka halusi vaihtaa vaimon kanssa osia ja jäädä koti-isäksi. On isä, joka viettää aivan kaikki illat, viikonloput ja Iomat lasten kanssa (ja tietty vaimonkin:D). Nämä pariskunnat eivät ainakaan toistaiseksi ole eronneet, vaan ovat pitäneet yhtä vähintään 10 vuotta.

Näistä päätelmistä totean, että etsin itselleni miehen, joka on erittäin perhe/lapsikeskeinen ja näin ollen ehkä pienennän omaa eroriskiäni. Se mies ei välttänättä ole se baarin kuumin mies, mutta se on sivuseikka.

Kuulostat kovin nuorelta. Miehiä voi kohdella ihan tasavertaisena vanhempana kunhan isäksi tulee, ei eroa äidistä mitenkään. Jos sun lähipiiri koostuu tuollaisista suhteista niin teillä on ihan mieletön kuilu sukupuolten välillä, varmaan teillä juhlissakin miehet on omalla porukalla ja naiset omalla? Mun exä oli perhekeskeinen (aika hottis myös), tehtiin paljon asioita perheenä. Eikä ole muuttunut eron jälkeenkään, lapset hoidetaan edelleen yhteistuumin.

Vierailija
5/7 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kylläpäs ruudin keksit!

Että ihanko piti tehdä tänne aloitus hienosta hoksauksesta... että jos haluaa perheen, kannattaa hankkia mies, joka haluaa perheen myös? Wau! Oon aivan ällikällä lyöty. ;)

Ap:n kertomuksessa oli perheitä joissa isä ei nyt ollutkaan niin kiinnostunut perheestä ja silti heillä oli perhe. ohis Mutta vittuilemaan sun piti vissiin päästäkin vaan.

Vierailija
6/7 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppas ap vähän naisistakin! Tekeekö mies paljon töitä siksi että vaimo on kotona lasten kanssa, tai siksi että vaimon palkka on huono tai siksi että vaimo halusi omakotitaloon, vaikkei rahat meinaa riittää. Onko mies saanut mahdollisuutta olla lasten kanssa? Pitää osan vanhempainvapaista, olla lasten kanssa niin ettei vaimo ole kokoajan vieressä sanomassa: älä pue niita vaatteita, ei ne tollasesta ruuasta tykkää jne.

Moni mies arvostaa vaimoaan äitinä niin, ettei uskalla tunkea lasten ja äidin väliin ottamaan itselleen paikkaa tasavertaisena vanhempana ja haluaa myös tehdä kaikkensa perheensä eteen, joka monesti tarkoittaa enemmän töitä, jotta voi tarjota perheelle enemmän jotain. (mitä esim. vaimo pyytää)

Voi kertoa, että juuri se kuumin voi olla hyvä isä, koska hänellä on itsetuntoa sanoa naiselle että kuules, nää on munkin lapsia ja mäkin opin kyllä näitä hoitamaan hyvin kunhan annat mahdollisuuden, joten lähdepäs nyt vaikka jumppaan siitä, mä hoidan nää!

Vierailija
7/7 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ex-vaimoa estänyt lähtemästä, että olin vähintään tasaveroinen vanhempi. Vaihtoi kaupunkia ja otti lapsen mukaansa. Isällä ei ole mitään arvoa, kun äiti toteuttaa itseään. Vastuu lapsen asioista kuten kuluista, koulusta ja harrastuksista on silti minulla. Nykyään en edes viitsi kysyä exältä, vaan sovin suoraan lapsen kanssa. Jostain kumman syystä exä ei ole löytänyt mieleistään "oikeaa miestä".