Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumma tilanne: lapsen kaverin äiti tuuppaa jatkuvasti lapsensa meille

Vierailija
23.03.2016 |

Laitoin eilen hänelle tekstarin, että hänen lapsensa on tervetullut meille kerran viikossa ja voi silloin syödä meidän kanssa, jos on täällä ruoka-aikaan. Emme kuitenkaan aio jatkossa ruokkia hänen lastaan tätä säännöllisemmin. Pyysin myös häntä palauttamaan lapsensa meiltä lainaamat lelut ja vaatteet. Mainitsin myös erikseen, että pääsiäisenä meille tulee vieraita ja haluamme silloin olla rauhassa perheen parissa, eli hänen lapsensa ei ole silloin tervetullut. Mitään vastausta en saanut. Saa nähdä, onko lapsi taas oven takana klo 16.00 kuten tavallista.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä kyläilevä poika perheensä ainut lapsi? Olin itse yh-äidin ainut lapsi ja muistan inhonneeni kotona olemista, siellä oli ihan käsittämättömän tylsää. Yleensä alkoi aivan hirveä taistelu äidin kanssa, kun olisi pitänyt lähteä kotiin, kun siellä joutui leikkimään ja viettämään aikansa yksin. Jos poika on ainut lapsi hänellä saattaa olla vain todella ankeaa kotona, kun ei ole leikkikaveria.

En haluaisi itsekään joka päivä lapsen kavereita kylään saati sitten olla ruokkimassa heitä, mutta ymmärrän näitä ainoita lapsia, jotka haluaisivat seuraa myös koulun jälkeen. Onkohan tällä kyläilevällä pojalla harrastuksia, joissa tavata kavereita koulun jälkeen?

Lainaan tässä siis itseäni ja ei ole siis tiedossa onko kyseessä poika vai tyttö, mutta olkoon kumpi tahansa, niin tämä on mielipiteeni yksinäisestä lapsesta. T. 36

Vierailija
42/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voikka aloittaisin ottamalla yhteyttä tuon pojan koulun koulu-psykologin tai terveydenhoitajaan ja kysyisin neuvoa tilanteeseen.

Heillä on vaitiolovelvollisuus eivätkä todellakaan keskustele jonkun lapsen asioista toisten vanhempien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voikka aloittaisin ottamalla yhteyttä tuon pojan koulun koulu-psykologin tai terveydenhoitajaan ja kysyisin neuvoa tilanteeseen.

Heillä on vaitiolovelvollisuus eivätkä todellakaan keskustele jonkun lapsen asioista toisten vanhempien kanssa.

Ei tarvitsekkaan eikä saakkaan kertoa! Mutta ainakin Ap. saisi lapsen ja äidin tilanteen kerrottua. Sittenhän koulu-psykologi tai terveydenhoitaja saisi itse päättää, näkeekö aihetta pyytää lasta keskustelemaan kanssaan. Kyllä minä nään Ap.n kirjoituksessa monta huolen aihetta. Auttaisi lasta varmasti enemmän kuin valitus täällä, että lapsi on Ap.lle riesa.

Vierailija
44/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan sanottu lapselle monta kertaa, ettei meille voi nyt tulla ja että voisi kyläillä seuraavan kerran vasta ensi viikolla. Mutta joka päivä se vaan ilmestyy tuohon oven taakse ja painaa ovikelloa niin kauan, että joku tulee avaamaan. Meidän lapsikaan ei halua olla hänen kanssaan näin kauaa.

Leluja ja vaatteita on lainattu kun lapset ovat olleet yksin kotona. Olen aina ottanut tavarat pois kun olen nähnyt, että hän yrittää ottaa jotain mukaansa. Meidän lapsetkaan ei oikein tykkää siitä, että heidän tavaroita noin vaan otetaan, mutta tämä vieras on ilmeisesti erittäin itsepintainen.

Olen jutellut äidin kanssa kerran aikaisemmin asiasta noin 2 viikkoa sitten. Silloin tämä sanoi, ettei voi estää lastaan tulemasta kylään jos ei ole itsekään kotona tai lainaamasta tavaroita jos ei ole paikalla. Kun pyysin häntä sanomaan lapselleen, ettei tämä tulisi meille kuin jonain sovittuna päivänä esim tiistaina, hän naurahti ettei voi pitää kirjaa lapsensa kaikista menoista ja tekemisistä mutta puhuu asiasta lapsen kanssa. Ja ei tuntunut välittävän lainatuista tavaroista mitään. Tätä kyläilyä on nyt jatkunut pari kuukautta.

Meilläkin tulee tietty lapsi joka päivä soittamaan ovikelloa. Katson aina tilanteen mukaan päästänkö sisään vai en. Omaa hölmöyttäsi jos olet aina päästänyt sisälle. Myös tuon tavaroiden jatkuvan lainailun olisit voinut hoitaa jo paljon aikaisemmin. Ekan kerran kun lainaili ("varasti") ilman lupaa, olisit pitänyt puhuttelun ja sanonut, että näin ei teillä saa toimia ja jos vielä jatkuu, ei teille voi tulla. Sen jälkeen porttikielto muutamaksi viikoksi ja uudelleen käyt samat asiat lapsen kanssa läpi. 

Juuri näin olen menetellyt. Eli en ole suinkaan ollut hölmö ;) Tavaroita on lainattu, kun lapset ovat olleet täällä keskenään. Ja oma lapseni on antanut pitkän inttämisen jälkeen luvan.

Sinun ei muuten enää kannata kirjoittaa tähän ketjuun, kontribuutiosi on olematon. Ap

Vierailija
45/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan omasta lapsuudestani 90-luvulta muutamia samantyyppisiä lapsia ja "kavereita". Tyypit änkivät aina koulun jälkeen milloin kenellekin (yleensä sinne, missä oli kaapissa eniten ruokaa), söivät kaiken irti lähtevän, leikkivät lelut puhki, eivätkä suostuneet lähtemään ilman lainaleluja tai ruokaa, oli se sitten purukumia, pakastemansikoita tai sipsipussin pohjamurut. Ruinasivat ja lainasivat rahaa, eivätkä ikinä maksaneet takaisin. Jossain vaiheessa paloi käämi, ja välit menivät kutakuinkin poikki.

Veikkaan, että nämä tyypit ovat nykyään niitä, jotka haluavat ostaa Facebook-kirppiksellä kengät tai sohvan, ja vaativat myyjää postittamaan tai tuomaan haluamansa tavaran myyjän itsensä piikkiin. Kuka helvetti kehtaa? No nämä jässit.

Vierailija
46/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon lapsen asiat eivät ole hyvin! Hän hakee turvaa ja normaaliutta teiltä. Tiedätkö lapsen perheestä tarkemmin. Lapset ovat uskomattoman lojaaleja vanhemmilleen, kärsivät, voivat huonosti ym.

Jos olisin vastaavassa tilanteessa kuin sinä, ehkä ajattelisin asiaa lapsen kannalta ja miksi käyttäytyy niin.        surullista.....

Tämän olemme toki ymmärtäneet. Siksi lapsi on saanutkin tulla melko tiuhaan meille. En tiedä perheestä juuri muuta kuin että asuvat noin kilometrin päässä, lapsi käy toista koulua kuin meidä lapset. Ovat tutustuneet kerhossa ja tämä kaveri alkoi sitten kerhon jälkeen käydä meillä. Äiti käy töissä, isä myös, mutta en tiedä mitään heistä. Isästään lapsi ei puhu lainkaan, äidistäänkin harvakseltaan.

Meillä ollessaan lapsi kyselee kaikista mahdollisista tavaroista mitä ne on :) Siis ihan koko ajan. Vähän outoa 8-vuotiaalle. Ap

47/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon lapsen asiat eivät ole hyvin! Hän hakee turvaa ja normaaliutta teiltä. Tiedätkö lapsen perheestä tarkemmin. Lapset ovat uskomattoman lojaaleja vanhemmilleen, kärsivät, voivat huonosti ym.

Jos olisin vastaavassa tilanteessa kuin sinä, ehkä ajattelisin asiaa lapsen kannalta ja miksi käyttäytyy niin.        surullista.....

Tämä oli hyvin kirjoitettu. Tässä on nyt ihan selvästi lapsen asiat tosi huonosti. Itse soittaisin lastensuojeluun, lapsen äiti selvästi nyt vaan tuuppaa lapsen teille että saa itse vetää viinaa tai kamaa kotona. Anteeksi nyt vaan mutta aika selvältä tapaukselta vaikuttaa. Ei normaali vanhempi toimi noin. Tuo lapsi on heitteillä.

🇺🇦🇮🇱

48/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis sellainen lisäys vielä, että normaaleissa perheissä vanhemmat haluavat tietää, missä heidän lapsensa menee ja kenen kanssa leikkii. Se, että lapsi tulee toistuvasti teille, eikä teillä kuitenkaan ole mitään kontaktia heihin, ei ole normaalia laisinkaan. Vanhempien mielenkiinnon puute on todella oireellista.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
49/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan samanlainen naapuri ja kävi myöh. ilmi, että perheessä oli erinäisiä ongelmia ja nyt olen hyvilläni, että annoin sen lapsen olla meillä niin paljon.

Vierailija
50/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karrikoiden, mutta totuuden jyvällä.

Tätä ketjua kun silmäili, niin eipä tarvii ihmetellä, kun osa lapsista voin niin huonosti. Kukaan ei heitä halua.

Vierailija
51/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan sanottu lapselle monta kertaa, ettei meille voi nyt tulla ja että voisi kyläillä seuraavan kerran vasta ensi viikolla. Mutta joka päivä se vaan ilmestyy tuohon oven taakse ja painaa ovikelloa niin kauan, että joku tulee avaamaan. Meidän lapsikaan ei halua olla hänen kanssaan näin kauaa.

Leluja ja vaatteita on lainattu kun lapset ovat olleet yksin kotona. Olen aina ottanut tavarat pois kun olen nähnyt, että hän yrittää ottaa jotain mukaansa. Meidän lapsetkaan ei oikein tykkää siitä, että heidän tavaroita noin vaan otetaan, mutta tämä vieras on ilmeisesti erittäin itsepintainen.

Olen jutellut äidin kanssa kerran aikaisemmin asiasta noin 2 viikkoa sitten. Silloin tämä sanoi, ettei voi estää lastaan tulemasta kylään jos ei ole itsekään kotona tai lainaamasta tavaroita jos ei ole paikalla. Kun pyysin häntä sanomaan lapselleen, ettei tämä tulisi meille kuin jonain sovittuna päivänä esim tiistaina, hän naurahti ettei voi pitää kirjaa lapsensa kaikista menoista ja tekemisistä mutta puhuu asiasta lapsen kanssa. Ja ei tuntunut välittävän lainatuista tavaroista mitään. Tätä kyläilyä on nyt jatkunut pari kuukautta.

Meilläkin tulee tietty lapsi joka päivä soittamaan ovikelloa. Katson aina tilanteen mukaan päästänkö sisään vai en. Omaa hölmöyttäsi jos olet aina päästänyt sisälle. Myös tuon tavaroiden jatkuvan lainailun olisit voinut hoitaa jo paljon aikaisemmin. Ekan kerran kun lainaili ("varasti") ilman lupaa, olisit pitänyt puhuttelun ja sanonut, että näin ei teillä saa toimia ja jos vielä jatkuu, ei teille voi tulla. Sen jälkeen porttikielto muutamaksi viikoksi ja uudelleen käyt samat asiat lapsen kanssa läpi. 

Juuri näin olen menetellyt. Eli en ole suinkaan ollut hölmö ;) Tavaroita on lainattu, kun lapset ovat olleet täällä keskenään. Ja oma lapseni on antanut pitkän inttämisen jälkeen luvan.

Sinun ei muuten enää kannata kirjoittaa tähän ketjuun, kontribuutiosi on olematon. Ap

No mikä sitten on ongelma? Jos kerran olet laittanut ns. lapsen ruotuun, missä se ongelma on? Siinäkö, että lapsi soittaa joka päivä ovikelloa vai että lainailee lapsesi tavaroita kysyttään heiltä ensin lupaa vai siinä, että oma lapsesi ei osaa sanoa inttävälle lapselle vastaan? 

Vierailija
52/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko lapsi tänään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän