Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumma tilanne: lapsen kaverin äiti tuuppaa jatkuvasti lapsensa meille

Vierailija
23.03.2016 |

Laitoin eilen hänelle tekstarin, että hänen lapsensa on tervetullut meille kerran viikossa ja voi silloin syödä meidän kanssa, jos on täällä ruoka-aikaan. Emme kuitenkaan aio jatkossa ruokkia hänen lastaan tätä säännöllisemmin. Pyysin myös häntä palauttamaan lapsensa meiltä lainaamat lelut ja vaatteet. Mainitsin myös erikseen, että pääsiäisenä meille tulee vieraita ja haluamme silloin olla rauhassa perheen parissa, eli hänen lapsensa ei ole silloin tervetullut. Mitään vastausta en saanut. Saa nähdä, onko lapsi taas oven takana klo 16.00 kuten tavallista.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioi se viesti tänne sanasta sanaan niin katsotaan onko ollut asiallisesti ilmaistu vai ei.

Vierailija
2/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kopioi se viesti tänne sanasta sanaan niin katsotaan onko ollut asiallisesti ilmaistu vai ei.

Se oli tuo aloitusviesti ihan sanasta sanaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein toimittu. Seuraavaksi sitten ihan reilusti soitat etkä lähetä toista viestiä.

Vierailija
4/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan ollut parempi vain sanoa lapselle oven takana, että teilä on vieraita koko pääsiäisen ajan? Kerralla aika ison paukun laitoit tuolle äidille menemään, vaikka ihan aiheesta kyllä. Itse en olisi päästänyt tilannetta noin pitkälle. Olisin lainannut vaatteita hätätilanteessa, mutta huolehtinut, että ne palautuvat. Leluja ei meiltä saa viedä pois. En olisi lainnnut lisää vaatteita ilman, että olisin saanut entiset lainat takaisin. Ruokailusta , olisin kehottanut syömään useammin kotona ja vasta kylläisenä tulemaan meille. Tietenkin olisit voinut muotoilla asian niinkin, että lapsesi ehtii tapaamaan ystäväänsä vain kerran viikossa. Minä tarjoan kerran viikossa vierailevalle ruokaa. Paitsi yksi lapsi kyrsii, kun lapseni ei saa heillä koskaan mitään. Leikkiä rajoittaa juuri se nälän vuoksi kotiin lähteminen, joten lapseni on ottanut eväitä mukaan. Meillä voivat leikkiä koko päivänkin ja ensimmäisenä lapsi ryntää aina pöytäänkin. Laitan hänet välillä kotiin ilman ruokaa, kun olen jo tarjonnut välipalaa.

Vierailija
5/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on teillä pitääkö hänelle antaa ruokaa? Meillä lapset syövät kotonaan.

Jos lapsi on ovella pitääkö päästää sisälle, jos se ei sovi?

Vai mistä tämä älä tule ovelle viesti kumpuaa?

Vierailija
6/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli puhuit ihmisestä kenelle lähetit viestin kolmannessa persoonassa? Aika tökeröä tai sitten sun pitää kerrata mitä sanasta sanaan tarkoittaa.

Vierailija
7/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
8/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin avata punkkupullo ja olla klo 16 odottamassa vastausta tämän päivän jännittävimpään  kysymykseen.

Vierailija
9/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan sanottu lapselle monta kertaa, ettei meille voi nyt tulla ja että voisi kyläillä seuraavan kerran vasta ensi viikolla. Mutta joka päivä se vaan ilmestyy tuohon oven taakse ja painaa ovikelloa niin kauan, että joku tulee avaamaan. Meidän lapsikaan ei halua olla hänen kanssaan näin kauaa.

Leluja ja vaatteita on lainattu kun lapset ovat olleet yksin kotona. Olen aina ottanut tavarat pois kun olen nähnyt, että hän yrittää ottaa jotain mukaansa. Meidän lapsetkaan ei oikein tykkää siitä, että heidän tavaroita noin vaan otetaan, mutta tämä vieras on ilmeisesti erittäin itsepintainen.

Olen jutellut äidin kanssa kerran aikaisemmin asiasta noin 2 viikkoa sitten. Silloin tämä sanoi, ettei voi estää lastaan tulemasta kylään jos ei ole itsekään kotona tai lainaamasta tavaroita jos ei ole paikalla. Kun pyysin häntä sanomaan lapselleen, ettei tämä tulisi meille kuin jonain sovittuna päivänä esim tiistaina, hän naurahti ettei voi pitää kirjaa lapsensa kaikista menoista ja tekemisistä mutta puhuu asiasta lapsen kanssa. Ja ei tuntunut välittävän lainatuista tavaroista mitään. Tätä kyläilyä on nyt jatkunut pari kuukautta.

Vierailija
10/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli puhuit ihmisestä kenelle lähetit viestin kolmannessa persoonassa? Aika tökeröä tai sitten sun pitää kerrata mitä sanasta sanaan tarkoittaa.

No en tietenkään, vaan toisessa persoonassa tietysti. Muuten sanasta sanaan. Oletpa ikävä inttäjä! Ap

Vierailija
11/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi on teillä pitääkö hänelle antaa ruokaa? Meillä lapset syövät kotonaan.

Jos lapsi on ovella pitääkö päästää sisälle, jos se ei sovi?

Vai mistä tämä älä tule ovelle viesti kumpuaa?

Tämä vieras siis tulee meille joka päivä, pyytää ruokaa, juomaa ja kaikkea mitä mekin syömme. Joskus annetaan joskus ei. Joskus käännytetään ovelta, joskus lähetetään kotiin kun aletaan ruokailemaan. Ärsyttää vain tämä jatkuva kyläily ja pyytäminen. Ja vaikka on selvästi sanottu niin lapsi ei pysy poissa. Ap

Vierailija
12/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on lapsi

Ja hänet voi käännyttää ovelta kotiin. Äiti on kertonut teille, ettei voi vahtia lasta ja hän on varmaan itsepintaisesti ja tulee siksi kylään.. Itse laittaisin ruoka ja välipala aikana kotiin

Aikuiset laittaa säännöt

Ja ikävä kyllä se ei mene niin, että vuoroin vieraissa olen huomannut

Siksi itsekkään en enää ruoka naapurin lapsia.

Vierailija
13/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan sanottu lapselle monta kertaa, ettei meille voi nyt tulla ja että voisi kyläillä seuraavan kerran vasta ensi viikolla. Mutta joka päivä se vaan ilmestyy tuohon oven taakse ja painaa ovikelloa niin kauan, että joku tulee avaamaan. Meidän lapsikaan ei halua olla hänen kanssaan näin kauaa.

Leluja ja vaatteita on lainattu kun lapset ovat olleet yksin kotona. Olen aina ottanut tavarat pois kun olen nähnyt, että hän yrittää ottaa jotain mukaansa. Meidän lapsetkaan ei oikein tykkää siitä, että heidän tavaroita noin vaan otetaan, mutta tämä vieras on ilmeisesti erittäin itsepintainen.

Olen jutellut äidin kanssa kerran aikaisemmin asiasta noin 2 viikkoa sitten. Silloin tämä sanoi, ettei voi estää lastaan tulemasta kylään jos ei ole itsekään kotona tai lainaamasta tavaroita jos ei ole paikalla. Kun pyysin häntä sanomaan lapselleen, ettei tämä tulisi meille kuin jonain sovittuna päivänä esim tiistaina, hän naurahti ettei voi pitää kirjaa lapsensa kaikista menoista ja tekemisistä mutta puhuu asiasta lapsen kanssa. Ja ei tuntunut välittävän lainatuista tavaroista mitään. Tätä kyläilyä on nyt jatkunut pari kuukautta.

Kuulostaa kyllä että lapsen elämässä ei kaikki ole ihan kunnossa. Ei kai normaalisti lapset varastele kavereiltaan leluja? Ja melko välinpitämättömän kuuloista tuo äidin suhtautuminen.

Vierailija
14/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksaisi vierasta lasta koko ajan vierailemassa luonani, varsinkaan jos hänen mukaansa lähtisi lupaa pyytämättä meiltä tavaraakin.

Vierailija
15/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsellani on samanlainen kaveri kuin ap:n lapsella. Ei sentään joka päivä ole tulossa meille mutta vierailut kestävät tuntitolkulla (= suoraan koulusta meille) eikä kotoa soiteta syömään tai tarkisteta onko läksyt tehty. Olemme antaneet välipalaa ja kutsuneet syömään kanssamme, mutta tilanne kyllä ihmetyttää ja vähän ärsyttääkin meitä, koska muut lapsen kaverit kyllä kutsutaan ruoka-aikaan kotiin. Kun kehotamme lasta lähtemään illalla, ei millään meinaa lähteä. Ilmeisesti äiti on aika vähän kotona (asuvat kahdestaan).

Lapsen kaveri on myös jatkuvasti lainailemassa leluja lapseltani. Palauttaa kyllä lelut pyytämisen jälkeen. Kun kielsin lainailun, kaveri oli edelleen jatkanut lelujen ruinaamista ainoastaan sillä erotuksella että kehotti lastani salaamaan sen minulta. Kun tämä paljastui minulle, sanoin lapselleni etten pidä siitä että kaveri yllyttää salailemaan. Lapseni sanoi, että tämä kaveri on tosi sinnikäs eikä ota kieltävää vastausta kuuleviin korviinsa. Toisaalta hän on muuten ihan kiva ja lapselleni tärkeä, joten olen antanut kyläilyjen jatkua, vaikka mitään vastavuoroisuutta niissä ei ole. Lapseni ei ole kertaakaan käynyt kaverillaan. Mutta sanoisin että näiden ongelmien takana on kyllä ihan kaverin äidin välinpitämättömyys.

Vierailija
16/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset kyseessä?

Vierailija
17/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos äiti ei kykene hoitamaan, vahtimaan eikä kasvattamaan lastaan, niin ehdotapa hänelle että otat yhteyttä lastensuojeluun.

Vierailija
18/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen, ettei äiti ole vastannut mitään. Lähetin viestiä eilen klo 18: aikoihin. Aika välinpitämätöntä minusta.

Ja sekin vielä, että kun olen kysynyt miksi lapsi tuli taas soittamaan ovikelloa, vaikka sovittiin että ensi viikolla tulet vasta, niin on sanonut että äiti käski mennä kavereille jos kotona ei ole tekemistä.

Ja kerran kun meidän lapset oli kaksistaan kotona, tämä kaveri tuli soittamaan ovikelloa. Oli tulossa suoraan koulusta koska reppu oli mukana. Oltiin sanottu lapsille, ettei häntä tarvitse päästää sisään, vaan voi sanoa, että nyt on muuta tekemistä ja ensi viikolla sitten taas. Näin meidän vanhempi oli sanonutkin. Kaveri oli alkanut inttää, että teidän äiti kyllä antaisi mun tulla kylään. Kun meidän lapsi oli sanonut, että äiti just käski sanomaan että ettet saa tulla kylään tänään, niin tämä kaveri oli sanonut että jää odottamaan minua ja kysytään minulta, miten asia on. Lapsi istui rappusilla vielä kun tulin töistä 45 min myöhemmin. Tämä on kyllä jotenkin häiritsevällä tavalla outoa. Ap

Vierailija
19/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiset lapset kyseessä?

Tämä kaveri täyttää 9 kai kesällä muistaakseni. Meidän lapsi, jonka kaveri hän on, on 9 ja vanhempi on 11

Ap

Vierailija
20/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos äiti ei kykene hoitamaan, vahtimaan eikä kasvattamaan lastaan, niin ehdotapa hänelle että otat yhteyttä lastensuojeluun.

Minä en oikein haluaisi olla sellainen lasu-kyttäilijä äiti. Lapsi ei mitenkään vaikuta huonosti puetulta tai muutenkaan huonosti hoidetulta. En tosin tunne äitiä sen enempää, enkä tiedä esim onko isä mitenkään kuvioissa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi