Mies ei halua naimisiin ennenkuin minulla on luottotiedot kunnossa
Meni nyt vähän maku koko naimisiinmenosta, mitähän ne luottotiedot siihen vaikuttaa? Miehelläkään ei ole mitään omaisuutta, vaikka töissä nyt käykin.
Miten ne minun luottotiedot erotilanteessa vaikuttaisi? Kaikenmaailman avioehdot keksitty.
Jos olisin miljonääri, oltaisiin sitten varmaan jo naimisissa. Vuosia yhdessä oltu, joten eipä paljon enää kiinnosta tuon kommentin jälkeen enää naimisiin mennä tämän herran kanssa, rahastako siinä onkin kyse?
Kommentit (43)
Aika heikko taitaa sun rakkaus olla. Jätä kuule tuo mies rauhaan. Ansaitsee ihan normaalin ei-luuseri naisen.
En menisi minäkään ihmisen kanssa naimisiin joka ei osaa raha-asioitaan hoitaa.
Kertoo ne luottotiedot aika lailla elämänhallinnasta. Mies haluaa sitoutua naimisiin menoon asti sinuun vasta sitten, jos pystyt pitämään asioistasi huolta.
Kyse ei ole varmaankaan rahasta, vaan siitä, että osaatko huolehtia itsestäsi ja mahdollisesta perheestä. Jos et ole saanut monen vuoden yhdessäolon aikana luottotietoja kuntoon, niin tuletko saamaan niitä koskaan? Sinulla on yksi keino osoittaa tämä ja se on luottotietojen laittaminen kuntoon.
No ei ole montaa vuotta aikaa, kun mies sai vasta itsekkin luottotietonsa takaisin. Hänellä ei tosin ollut siellä yhtä paljon velkaa mitä minulla.
Hän haluaa kuitenkin olla kanssani loppuelämän, kertokaa miten minun luottotiedot vaikuttaa ollaanpa naimisissa tai ei?
Jos ero tulisi, niin se ei vaikuttaisi mitenkään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole varmaankaan rahasta, vaan siitä, että osaatko huolehtia itsestäsi ja mahdollisesta perheestä. Jos et ole saanut monen vuoden yhdessäolon aikana luottotietoja kuntoon, niin tuletko saamaan niitä koskaan? Sinulla on yksi keino osoittaa tämä ja se on luottotietojen laittaminen kuntoon.
Ja miten se liittyy naimisiinmenoon, kun hän kuitenkin haluaa olla kanssani oli ne tiedot kunnossa tai ei??
Aina ollut vastahakoinen naimisiinmenon suhteen, tuli mieleeni että oliko tämä ainut tekosyy minkä keksi ettei naimisiin tarvitse mennä? Pelkkä "en halua" on aika heikko.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole montaa vuotta aikaa, kun mies sai vasta itsekkin luottotietonsa takaisin. Hänellä ei tosin ollut siellä yhtä paljon velkaa mitä minulla.
Hän haluaa kuitenkin olla kanssani loppuelämän, kertokaa miten minun luottotiedot vaikuttaa ollaanpa naimisissa tai ei?
ap
Suosittelisin keskustelua aiheesta. Minunkaan mielestä se ei vaikuta mitään ero-tilanteessa, velathan ovat sinun. Mutta jos tosissaan aiotte rakentaa yhteistä tulevaisuutta, niin luottotiedoilla on paljonkin merkitystä. Esimerkiksi asuntolainan saannin ym. kannalta.
Fiksu jamppa.
Ylipäätään nuorelle miehelle olisi hyvä keskustella sen mahdollisen oikean kanssa tämän tulevaisuushaaveista ja erityisesti pohtia huolella sitä, kuinka vahvasti neito pystyisi duunistaan saamilla tienesteillä rahoittamaan näitä haaveita.
Itse en tehnyt tuota pohdintaa ja huomaan olevani se, joka rahoittaa naisen haaveita 80%...nytkin pitäisi piha laittaa uusiksi, kallis remontti ja "kyllähän sä oot niitä bonuksia saamassa". Minä kun aattelin ostaa veneen ja trailerin, ihan omilla rahoillani omaksi ilokseni. Piharemppa olisi 2/3 (käytetyn) alumiinivenepaketin hinnasta...
Ne vaikuttaa. Erotilanteessa velat on yhteisiä. Multa alettiin periä miehen velkoja eron jälkeen kun hän ei enää niitä hoitanut.
Aviopuolisot ovat taloudellisesti yksi ja sama, että hoidapa vaan ne velkasi pois.
Ex mieheni kanssa enme myöskään saaneet yhtä tiettyä asuntoa koska hänellä ei luottotietoja.
Tutustupa vähän asioihin ennen kun tuomitset, kertoo leväperäisyydestäsi tuokin. Et ota tilannettasi vakavasti.
No ei tasan periydy toisen ulosottovelat, vieläpä sellaiset jotka on hankittu ennen yhdessäoloa
Mies ei luota, että hallitset rahankäyttösi, eikä siksi halua sitoutua huolehtimaan sinusta niin myötä- kuin vastamäessä. Vaikka teillä olisi avioehto, voisiko mies todella katsoa sivusta, jos maaninen ostosvimma herää etkä selviä veloistasi? Perheen elämiseen tehdyt velat ovat sitä paitsi avioehdosta riippumatta yhteisiä, mikä tarkoittaa esimerkiksi niitä aivan välttämättömiä netistä tilattuja lastenvaatteita, jotka jäävät pieneksi ennen ensimmäistä käyttöä. Mies ajattelee, että luottotietojen korjaaminen on jonkinlainen merkkipaalu, että olet todella parantunut.
Koeta ymmärtää yllä kirjoitettu ja nähdä tilanne miehen näkökulmasta. Vasta sitten pystyt keskustelemaan hänen kanssaan ratkaisuista. Marttyyriasenteella et voita mitään, vaan luot pohjan avioerolle.
Vierailija kirjoitti:
Ne vaikuttaa. Erotilanteessa velat on yhteisiä. Multa alettiin periä miehen velkoja eron jälkeen kun hän ei enää niitä hoitanut.
Aviopuolisot ovat taloudellisesti yksi ja sama, että hoidapa vaan ne velkasi pois.
Ex mieheni kanssa enme myöskään saaneet yhtä tiettyä asuntoa koska hänellä ei luottotietoja.
Tutustupa vähän asioihin ennen kun tuomitset, kertoo leväperäisyydestäsi tuokin. Et ota tilannettasi vakavasti.
"Kumpikin puoliso vastaa itse yksin tekemästään velasta, oli velka sitten tehty ennen tai jälkeen vihkimisen. Avioliiton solmiminen ei suinkaan takaa edes osittaista vapautusta veloista. Myöskään avioliiton purkautumisen jälkeen puoliso ei joudu vastuuseen sellaisesta velasta, jonka toinen puoliso on yksin tehnyt."
http://www.laki24.fi/pepe-puolisovaratelatus-puolisonvelat/
Että tutustupa vähän asioihin ennen kuin tuomitset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten se liittyy naimisiinmenoon, kun hän kuitenkin haluaa olla kanssani oli ne tiedot kunnossa tai ei??
Aina ollut vastahakoinen naimisiinmenon suhteen, tuli mieleeni että oliko tämä ainut tekosyy minkä keksi ettei naimisiin tarvitse mennä? Pelkkä "en halua" on aika heikko.
Vaikea sanoa miehesi puolesta, kysypä häneltä. Mutta kyllä tuo asia vaan vaikuttaa. Jos vaikka ostatte oman asunnon, niin sinä et saa lainaa, vaan miehesi pitää ottaa koko laina ja maksaa teidän asunto. Tai jos teille tulee lapsia, niin olette molemma elatusvelvollisia, tosin miehesi asema muuttuu vaikeammaksi jos vain hänellä on omaisuutta+luottotiedot. Ja miten suhtautuisit itse mieheen, joka ei ole saanut asioitaan kuntoon vuosien aikana JOS itselläsi olisi tiedot kunnossa.
Näytä hänelle että olet vastuullinen aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustupa vähän asioihin ennen kun tuomitset, kertoo leväperäisyydestäsi tuokin. Et ota tilannettasi vakavasti."Kumpikin puoliso vastaa itse yksin tekemästään velasta, oli velka sitten tehty ennen tai jälkeen vihkimisen. Avioliiton solmiminen ei suinkaan takaa edes osittaista vapautusta veloista. Myöskään avioliiton purkautumisen jälkeen puoliso ei joudu vastuuseen sellaisesta velasta, jonka toinen puoliso on yksin tehnyt."
http://www.laki24.fi/pepe-puolisovaratelatus-puolisonvelat/
Että tutustupa vähän asioihin ennen kuin tuomitset.
Jaa..no sitten onkin mielenkiintoista, miten mulle kuitenkin tuli noita kirjeitä. Siitä on kyllä 13 vuotta aikaa, en tiedä onko ollut silloin toisin. Mutta vittumaista oli.
Silti olen sitä mieltä että omat velat pitää hoitaa ja pitää osata käsitellä rahaa. Kyllä se yhteiseen elämään vaikuttaa juuri esim asuntoasioissa tai jos lainaa tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei luota, että hallitset rahankäyttösi, eikä siksi halua sitoutua huolehtimaan sinusta niin myötä- kuin vastamäessä. Vaikka teillä olisi avioehto, voisiko mies todella katsoa sivusta, jos maaninen ostosvimma herää etkä selviä veloistasi? Perheen elämiseen tehdyt velat ovat sitä paitsi avioehdosta riippumatta yhteisiä, mikä tarkoittaa esimerkiksi niitä aivan välttämättömiä netistä tilattuja lastenvaatteita, jotka jäävät pieneksi ennen ensimmäistä käyttöä. Mies ajattelee, että luottotietojen korjaaminen on jonkinlainen merkkipaalu, että olet todella parantunut.
Koeta ymmärtää yllä kirjoitettu ja nähdä tilanne miehen näkökulmasta. Vasta sitten pystyt keskustelemaan hänen kanssaan ratkaisuista. Marttyyriasenteella et voita mitään, vaan luot pohjan avioerolle.
Meidän parisuhteessa mies on se, jolle se maaninen ostosvimma tulee. Kaikki osamaksut mitä meillä on, tulee miehen ostamista tavaroista. Hän halusi uuden telkkarin- osamaksulla, hän halusi uuden tietokoneen- osamaksulla. Ja kappas, tuli autokuume, joten eikun rahoitusta pöytään. Minä en ole hänelle tehnyt velkaa YHTÄÄN. Vaikka meillä on yhteiset rahat, tiedostan kyllä sen, ettei minun haaveet voi lähteä miehen lompakosta, en siis haaveile mistään uusista tietokoneista jos MINULLA ei ole rahaa sellaiseen.
Joten tällaiset asiat eivät voi kyllä olla syynä tähän ajatteluun. Hänellä on itselläänkin mennyt aikanaan ulosottoon laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa miehesi puolesta, kysypä häneltä. Mutta kyllä tuo asia vaan vaikuttaa. Jos vaikka ostatte oman asunnon, niin sinä et saa lainaa, vaan miehesi pitää ottaa koko laina ja maksaa teidän asunto. Tai jos teille tulee lapsia, niin olette molemma elatusvelvollisia, tosin miehesi asema muuttuu vaikeammaksi jos vain hänellä on omaisuutta+luottotiedot. Ja miten suhtautuisit itse mieheen, joka ei ole saanut asioitaan kuntoon vuosien aikana JOS itselläsi olisi tiedot kunnossa.
Näytä hänelle että olet vastuullinen aikuinen.
Ja edelleenkin, miten se naimisiinmeno vaikuttaa siihen asuntolainaan? Emme me sitä saa nytkään yhdessä, kun emme ole naimisissa. Silti hän tahtoo olla kanssani kuulemma loppuelämän.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu jamppa.
Ylipäätään nuorelle miehelle olisi hyvä keskustella sen mahdollisen oikean kanssa tämän tulevaisuushaaveista ja erityisesti pohtia huolella sitä, kuinka vahvasti neito pystyisi duunistaan saamilla tienesteillä rahoittamaan näitä haaveita.
Itse en tehnyt tuota pohdintaa ja huomaan olevani se, joka rahoittaa naisen haaveita 80%...nytkin pitäisi piha laittaa uusiksi, kallis remontti ja "kyllähän sä oot niitä bonuksia saamassa". Minä kun aattelin ostaa veneen ja trailerin, ihan omilla rahoillani omaksi ilokseni. Piharemppa olisi 2/3 (käytetyn) alumiinivenepaketin hinnasta...
Eikö koske naisia kanssa?
Eihän sitä ole pakko asua yhdessä, kummatkin vastaa omista asunnoistaan ja pihoistaan kykynsä mukaan.
Ei tartte käyttää rahaa sitten toisen unelmiin.
Vierailija kirjoitti:
ap
No kysyppä siltä mieheltäsi sitten, miten hän asian perustelee. Me ei voida tietää, mitä hän ajattelee.
Hoida ensin raha-asiasi kuntoon. Olisi hyvä tietää, miten olet nuo velkasi hankkinut? Oletko törsännyt ajattelemattomasti ja puuttuuko sinulta itsekuria? Itsekuri ja kyky siirtää mielihyvää tuottavat hankinnat tulevaisuuteen, jos ei ole niihin varaa, kertoo kyllä ihmisen elämänhallinasta paljon.
Viisas mies, ei halua lompakkoloista!