Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te syötte nyt pääsiäisen pyhät ( to-ma)

Vierailija
23.03.2016 |

Lähdetään mökille, kaikkiaan meitä on 11. Kaikki eväät to-illasta ma-päivään pitäisi miettiä, kirjata kauppalistaan ja hoitaa ostokset vielä tänään. Tuntuu helvetilliseltä urakalta.

Tykkään kyllä laittaa, värkätä ja leipoa ruokia pitkän kaavan mukaan ja mökillä keittiöolosuhteet on suht ok. Mutta tämä koko porukan kaiken neljän vuorokauden syömisten miettiminen on kyllä yhtä tuskaa.

Olisiko teillä antaa vinkkejä ja mitä te aiotte syödä nyt pääsiäisen ajan to-ma?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teriakiribsejä + coleslawia

Karitsan kareita lisukkeineen

Sitruunamuikkuja + lisukkeet

Nämä on meidän mökkiruuat kolmelle päivälle

Vierailija
2/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutrilett-paastopusseja 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään suunnitelmia, paitsi jonain päivänä mennään ravintolaan. Kauppaan pääsee joka päivä, jos on tarve.

Vierailija
4/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töissä sattuu olemaan.Töissä to lähtien kaikki päivät.

Vierailija
5/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin joulunjälkeen alesta edullinen kinkku joka syödään nyt pääsiäisenä, saas näkyä tuleeko jouluinen olo. Sori ei varmaan auta aloittajaa mutta vastaus otsikkoon.

Vierailija
6/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkua, rosollia, sienisalaattia, lanttulaatikoita, uuniperunoita yms...

Vierailija
7/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä kuulostaa! Keitätkö/valmistatko ribat alusta asti itse vai ostatko grillausvalmiina? Kuinka paljon varaat/ruokailija?

Vierailija
8/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain inspiraation tähän luettuani Veikko Huovisen kirjan lampaansyöjät: etsin lammastilan, ammun lampaan, kuskaan hengettömän otuksen landelle ja teen siitä makoisan paistin. Eiköhän siitä riitä pariksi päiväksi!

Vierailija
9/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä kuulostaa! Keitätkö/valmistatko ribat alusta asti itse vai ostatko grillausvalmiina? Kuinka paljon varaat/ruokailija?

Keitän ribsit ja teen itse teriakikastikkeen, laitan ne marinoitumaan edellisenä iltana, joten valmistus äärimmäisen nopea ja helppo grillissä vieraiden kanssa. En osaa sanoa määriä painona, noin 3 kylkiriviä per aikuinen. Muutakin ruokaa on tarjolla....

Vierailija
10/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan lammasta tai karitsaa.

Vierailija
11/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei syödä pääsiäaruokia. En ymmärrä miksei, aina juhlapäivinä syöty juhlan mukaisia ruokia. Olisiko se lammas pelottanut mut olemaan edes yrittämättä

Kun mietit pääruokia, niin muista myös aamu- ja iltapalat ja jos lapsia, niin välipalat.

Vierailija
12/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan muu ota vastuuta niistä ruuista? Aika urakka ton kokoselle porukalle yksin hommata!!

Vierailija
13/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieksan pashaa se valkosuklaa makuinen. Mignon munia.

Muuten ihan normi ruokaa. Jos työpaikalla on lammasta maistan palasen. Mämmiä olen syönyt yhden kupillisen, se riittää. Sain sen alas vanilja kastikkeella.

Vierailija
14/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ruokaa arvelin tehdä. Eli en mitään kolmen ruokalajin illallisia 😊 Perjantaina lohta, uunijuureksia ja perunoita; lauantaina käymme ravintolassa tai vastaavasti kotona tortilloja monin eri täyttein; sunnuntaina jotain pataruokaa esim. naudanlihasta; maanantaina jos tekisi vaikka lasagnea. Ja kaikille aterioille salaatit kylkeen.

Vierailija
15/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän laihduttaa..

Vierailija
16/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen ainakin moussakaa lauantaiksi, kun tulee vieraita. Teen kasvismoussakaa ja lihaversiota, jos kaupasta löytyy lampaan jauhelihaa. Muuten on vielä mietinnässä!

Vierailija
17/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit?! Yksinkä vastaat ostoksista ja ruuanlaitosta?! Onneksi olen kotona oman perheen kanssa ja syödään normaalia ruokaa, yhtenä päivänä lammasta. Turha hösdötys sikseen ja pääsiäinen on levon ja ulkoilun aikaa.

Vierailija
18/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kukaan muu ota vastuuta niistä ruuista? Aika urakka ton kokoselle porukalle yksin hommata!!

Kova urakka todellakin, jos itse saat kaiken hommata. Valtavat ostokset aamupalasta iltapalaan tuonkokoiselle porukalle.

Toivottavasti muut auttaa sinua ja teillä on oikein mukava mökkireissu ;)

Vierailija
19/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö, sinnittelen!

Vierailija
20/63 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin mennään ystäväperheen kanssa mökille tosin vieraat tulevat vasta lauantaina ja lähtevät pois pääsiäissunnuntaina. Pääsiäispäivän lounasta varten olen ostanut kaksi purkkia ankankoipia. Siinä ankanrasvassa paistetaan perunoita ja tehdään salaatti. Helppoa mökkiruokaa.

Lauantai-iltana syödään blinejä lisukkeineen - vieraat tuovat tullessaan. Kun he tulevat, on lauantailounaan aika, teemme lohikeiton.

Pitkäperjantaina syömme illalla haukipullia, jotka olen tehnyt pakkaseen valmiiksi. Lisäksi perunoita ja valmista hollandaise kastiketta. Lounasta varten otan pakkasesta mukaan linssikeiton.

Aprikoositortun teen meanwhileinlongfieldin eli Hulin ohjeen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi