Aviomieheni "ei käy" koskaan silloin facebookissa, kun minä vaihdan profiilikuvaani
Pieni asia sinänsä, mutta jotenkin ärsyttää. Kävin äsken mieheni facebookissa ihan tarkistamassa activity-kohdassa, niin on se facebookissa ollut muttei taaskaan ole "huomannut" minun kuvaani.
Normaalisti tykkäilee kaikkien mahdollisten ihmisten profiilikuvista ja jopa kommentoi niihin. Esimerkiksi yksi pariskunta joka on alunperin minun kaverini ja mieheni on nähnyt heidät kerran.. naisella on niin siloteltuja ja muokattuja kuvia ettei niistä oikeasti tunnista häntä ja mieheni sanoi että miten kehtaa laittaa tuollaisia kuvia jotka ei vastaa todellisuutta. SIlti tämän rouvan jokaikisestä kuvasta tykkää.. Ennen tykkkäsi ja kommentoi myös minun kuviani. Voin jo ennustaa jatkon tälle.. käy tykkäämässä minun kuvasta tänään ja tai viimeistään huomenna - ei kommentoi. En jaksa enää edes sanoa tästä mitään, kun joka kerta sanoo ettei ole vaan huomannut - eli valehtelee.
Ja joku kuitenkin sanoo kohta, että olenko niin ruma tai lihava, niin en ole vaan kaikkea muuta. Enkä myöskään vaihda profiilikuvaani päivittäin vaan ehkä 2kk välein.
Tuntuu jotenkin, että toinen ei ole enää ylpeä & onnellinen minusta (vaikka sietäisi olla, kuten minäkin olen hänestä). Tietenkin tällainen käytös laskee myös minun fiilistäni häntä kohtaan, vaikkei iso asia olekaan koko elämää ajatellen.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luo itse rakentava keskustelu lempiaiheestasi. Näytä kuvia miehelle läppäriltä ja kysy, olisiko tämä kuva hyvä. Vaikka mies ei paljon kommentoisi, hän kyllä panee merkille, että välität hänen mielipiteestään. Hän saattaa myös kertoa, mistä lookista erityisesti pitää ja mistä ei. Tällä tavalla (liiallinen) huomionhalusi kääntyy positiiviseksi vuorovaikutukseksi eikä riidanaiheeksi. Naisen turhamaisuus voi olla viehättävää, etenkin kun nainen haluaa huomiota juuri tietyltä mieheltä. Valittaminen ja turhamaisista asioista loukkaantuminen ei ole viehättävää koskaan, vaan alkaa vähitellen harmittaa. Älä lähde sille tielle.
Ongelma taitaa olla julkisessa vuorovaikutuksessa eikä ulkonäökehukalasteluissa.. Jännää seurata ihmisten keskusteluita ja mielipiteitä aiheesta, et selkeästi ihmiset ei joko tajua perimmäistä pointtia tässä tai sitten elätte tasapainoisissa suhteissa joissa ei tarvitse miettiä mitään tällaisia. Ap ilmaisi itsensä huonosti, mutta tajusin ainakin että jotain on pielessä kun mies huomaa naapurin akatkin mutta ei huomioi omaa vaimoaan mitenkään. Nyt on somen aikakausi, ja sen kautta ihmiset väkisinkin peilaavat itseään, halusitte tai ette. Käsi sydämelle: kuka ei haluaisi että mies huomioi sinutkavereiden nähden fb:ssä?
Käsi sydämellä, ei voisi vähempää kiinnostaa. Käyn tosin muutenkin Facebookissa noin kerran viikossa katsomassa pelkät ilmoitukset, eli jonkun aktiivisemman käyttäjän vastaus voisi olla eri.
Olen ennenkin kertonut tarinani tänne, mutta ennen vielä kun mies oli fb:ssa, hän tykkäili monien naisten kuvista ja jutuista mutta ei koskaan mun, sitten jossain kohtaa havahduin että oli pari naista joiden kuvista hän tykkäili aina, ja kerran sitten pääsin hänen facebookkiin ja huomasin että mieheni viestitteli näiden kahden naisen kanssa ahkerasti, vaikka olivat lähes tuntemattomia toisilleen, ja menin katsomaan näiden naisten profiileja ja mieshän se siellä oikein urakalla tykkäili heidän päivityksilleen, etenkin niille joissa naiset valittelivat sinkkuutaan (eli siis huomiohuorailivat). Se oli loukkaavaa, kamalaa ja ennen kaikkea noloa. Miehestä näki sokeakin miten hän yritti epätoivoisesti lämppäillä näitä naisia. No iso riitahan tästä kaikesta seurasi ja lopuksi mies lähti pois kaikesta somesta. Vuosia siinä meni, mutta hiljalleen olen alkanut saamaan luottamusta takaisin. Joten ei tuollainen some-tykkäily aina ole viatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jkkhnkljkl kirjoitti:
Eihän se nyt miyään onnellisuuden todistamista ole jos tykkää oman puolison kuvasta??Olen tehnyt sen huomion, että ainakin omalla kohdallani varatut miehet jotka ottavat fb:n kautta yhteyttä ovat nimenomaan "ulkoistaneet" fb-seiniltään puolisonsa/kumppaninsa. Eli saattaa lukea "parisuhteessa" tai naimisissa henkilön xxxxx kanssa, mutta muuten päivityksissä tai tykkäyksissä ei näy kumppania.ap
No mitä se sitten on? Kavereiden kuvien kommentointi/ tykkääminen on ihan normaalia kommunikointia koska kavereita nyt ei välttämättä näe joka päivä tai jaksa erikseen vaikka soittaa että "hei huomasin että olitte rannalla tänään, kivaa, olisinpa minäkin päässyt!" Puolisoa nyt oletettavasti kuitenkin näkee joka päivä, joten mihin tuota fb-kommunikointia tarvitaan?
En ole ap, mutta ihmettelen, miksi kavereiden kuvista voisi tykätä, mutta oman puolison ei. Eihän se tykkäys nyt kummoista kommentointia ole. Sehän monille tarkoittaa vain, että olen nähnyt kuvan ja se oli sillä hetkellä mukavaa nähdä.Ei todellakaan tulisi mieleeni jossain ruokapöydässä mennä sanomaan puolisolle, että hei, sinulla oli muuten kiva kuva profiilissa. Se tuntuisi jotenkin teennäiseltä, kun se asiayhteys on kuitenkin siellä fb:ssä, joten minusta on ihan luonnollista että se tykkääminenkin tapahtuu siellä, eikä irl.
Ai kuvan lataaminenko se tykkäämisen aihe onkin? Siis se, että toinen on osannut käyttää tietokonetta sen verran että on saanut ladatuksi uuden kuvan? Itse olen kuvitellut, että siinä tykätään vaikka toisen ulkonäöstä/ kivasta maisemasta jne. Puolisolle sanoisin siis ruokapöydässä vaikka että "näytätpä hyvältä tänään" tai fb:tä selaillessani huikkaisin että kiva tää sun uus kuva. Kaverit harvemmin sattuu olemaan juuri siinä vieressä, niin siksi osoitan huomioni tykkäämällä.
Ai te selaatte fb:tä ainoastaan silloin, kun toinen on vieressä? No ei sitten mitään.
Ei selata, mutta jos toinen sattuu siinä olemaan niin sitten kommentoin joskus noin.
Mutta jos toinen ei ole vieressä, niin painatko tykkää-nappia, vai kehut silloin, kun taas tapaatte. Minä en ainakaan jälkikäteen välttämättä edes muistaisi, että toinen on vaihtanut profiilikuvansa. Tykkää-napin painaminen on sellainen spontaani reaktio siihen kuvaan ja jos joskus tuntikausia kuvan näkemisen jälkeen pitäisi kuvasta jotain sanoa, niin tuntuisi kyllä tosi teennäiseltä.
Kehun silloin kun nähdään koska miehen kanssa nähdään joka päivä. En nyt siis sitä kuvaa kommentoi että "hei olit ladannut kivan kuvan someen." vaan sanon ihan suoraan että näytätpä hyvältä tänään, kivat hiukset tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luo itse rakentava keskustelu lempiaiheestasi. Näytä kuvia miehelle läppäriltä ja kysy, olisiko tämä kuva hyvä. Vaikka mies ei paljon kommentoisi, hän kyllä panee merkille, että välität hänen mielipiteestään. Hän saattaa myös kertoa, mistä lookista erityisesti pitää ja mistä ei. Tällä tavalla (liiallinen) huomionhalusi kääntyy positiiviseksi vuorovaikutukseksi eikä riidanaiheeksi. Naisen turhamaisuus voi olla viehättävää, etenkin kun nainen haluaa huomiota juuri tietyltä mieheltä. Valittaminen ja turhamaisista asioista loukkaantuminen ei ole viehättävää koskaan, vaan alkaa vähitellen harmittaa. Älä lähde sille tielle.
Ongelma taitaa olla julkisessa vuorovaikutuksessa eikä ulkonäökehukalasteluissa.. Jännää seurata ihmisten keskusteluita ja mielipiteitä aiheesta, et selkeästi ihmiset ei joko tajua perimmäistä pointtia tässä tai sitten elätte tasapainoisissa suhteissa joissa ei tarvitse miettiä mitään tällaisia. Ap ilmaisi itsensä huonosti, mutta tajusin ainakin että jotain on pielessä kun mies huomaa naapurin akatkin mutta ei huomioi omaa vaimoaan mitenkään. Nyt on somen aikakausi, ja sen kautta ihmiset väkisinkin peilaavat itseään, halusitte tai ette. Käsi sydämelle: kuka ei haluaisi että mies huomioi sinutkavereiden nähden fb:ssä?
Tuosta viimeisestä lauseesta mulle tulee pakostikin mieleen, että halutaan pitää kulisseja pystyssä kun pitää huomioida oikein kavereiden nähden ja vakuutella että kyllä meillä menee niin loistavasti. Tää kaava on toistunut toistaiseksi jokaikisen fb:ssä söpöilevän kaverini kohdalla: tykkäillään kaikesta mitä toinen tekee ja suunnitellaan päivän kauppalistatkin toisen seinällä, hehkutetaan miten niin ihanaa on ja kuinka rakastuneita ollaan jne. Sitten jossain vaiheessa parisuhdestatus vaihtuukin vähin äänin sinkuksi :D
Ap voisi hullua kotona peleissä verkkareissa ja lisätä fb:hen sexyjä herutuskuvia. Mulla on niihin aina tiettyjä miespuolisia kommentoijia. Mies sitten oikein kiirehtii kommaamaan ;)
Ennen se itse postasi kuvan jokaisesta kohtaamisesta erään huoraystävättärensä kanssa. Tämä ystävätär halusi ottaa joka juhlista yhteiskuvan. Olen sittemmin nujertanut miehen niin ettei enää tee tätä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jkkhnkljkl kirjoitti:
Eihän se nyt miyään onnellisuuden todistamista ole jos tykkää oman puolison kuvasta??Olen tehnyt sen huomion, että ainakin omalla kohdallani varatut miehet jotka ottavat fb:n kautta yhteyttä ovat nimenomaan "ulkoistaneet" fb-seiniltään puolisonsa/kumppaninsa. Eli saattaa lukea "parisuhteessa" tai naimisissa henkilön xxxxx kanssa, mutta muuten päivityksissä tai tykkäyksissä ei näy kumppania.ap
No mitä se sitten on? Kavereiden kuvien kommentointi/ tykkääminen on ihan normaalia kommunikointia koska kavereita nyt ei välttämättä näe joka päivä tai jaksa erikseen vaikka soittaa että "hei huomasin että olitte rannalla tänään, kivaa, olisinpa minäkin päässyt!" Puolisoa nyt oletettavasti kuitenkin näkee joka päivä, joten mihin tuota fb-kommunikointia tarvitaan?
En ole ap, mutta ihmettelen, miksi kavereiden kuvista voisi tykätä, mutta oman puolison ei. Eihän se tykkäys nyt kummoista kommentointia ole. Sehän monille tarkoittaa vain, että olen nähnyt kuvan ja se oli sillä hetkellä mukavaa nähdä.Ei todellakaan tulisi mieleeni jossain ruokapöydässä mennä sanomaan puolisolle, että hei, sinulla oli muuten kiva kuva profiilissa. Se tuntuisi jotenkin teennäiseltä, kun se asiayhteys on kuitenkin siellä fb:ssä, joten minusta on ihan luonnollista että se tykkääminenkin tapahtuu siellä, eikä irl.
Ai kuvan lataaminenko se tykkäämisen aihe onkin? Siis se, että toinen on osannut käyttää tietokonetta sen verran että on saanut ladatuksi uuden kuvan? Itse olen kuvitellut, että siinä tykätään vaikka toisen ulkonäöstä/ kivasta maisemasta jne. Puolisolle sanoisin siis ruokapöydässä vaikka että "näytätpä hyvältä tänään" tai fb:tä selaillessani huikkaisin että kiva tää sun uus kuva. Kaverit harvemmin sattuu olemaan juuri siinä vieressä, niin siksi osoitan huomioni tykkäämällä.
Ai te selaatte fb:tä ainoastaan silloin, kun toinen on vieressä? No ei sitten mitään.
Ei selata, mutta jos toinen sattuu siinä olemaan niin sitten kommentoin joskus noin.
Mutta jos toinen ei ole vieressä, niin painatko tykkää-nappia, vai kehut silloin, kun taas tapaatte. Minä en ainakaan jälkikäteen välttämättä edes muistaisi, että toinen on vaihtanut profiilikuvansa. Tykkää-napin painaminen on sellainen spontaani reaktio siihen kuvaan ja jos joskus tuntikausia kuvan näkemisen jälkeen pitäisi kuvasta jotain sanoa, niin tuntuisi kyllä tosi teennäiseltä.
Kehun silloin kun nähdään koska miehen kanssa nähdään joka päivä. En nyt siis sitä kuvaa kommentoi että "hei olit ladannut kivan kuvan someen." vaan sanon ihan suoraan että näytätpä hyvältä tänään, kivat hiukset tms.
Tämähän on sitten ihan eri asia. Tässä puhuttiin nyt siitä, että siitä kuvasta ei voi tykätä fb:ssä koska se tykkääminen ilmoitetaan sillä hetkellä suullisesti. En vain ymmärrä, mikä siinä toisen kuvan tykkäämisessä on sitten niin noloa, kun se kuitenkin siinä omassa virrassa näkyy ja muidenkin kuvista kuitenkin tykkäillään. En minä ainakaan tykätessä analysoi, että näenkö minä nyt tätä tyyppiä tarpeeksi usein. Tai jos joku laittaa vaikka kuvan vauvastaan, jota olen juuri käynyt katsomassa, ei tulisi mieleenikään, etten voisi siitä kuvasta myös tykätä, vaikka olisin juuri lasta tunti sitten livenäkin ihastellut.
Vierailija kirjoitti:
Mietippä nyt hetki asiaa oikein kunnolla. Elämässä on isompiakin murheita. Mitä väliä jollain Facebookilla on ihan oikeasti?[/quote
Tärkeää olla fasebookissa tiedottamassa itsestäni nytkin tuli ruskea paskajööti ja mite ilman fasebookia siitä olisin kaikille tiedottanut. Elämää ei ollut ennen Fasebooooooookiiiiiiiiia
Vierailija kirjoitti:
Mietippä nyt hetki asiaa oikein kunnolla. Elämässä on isompiakin murheita. Mitä väliä jollain Facebookilla on ihan oikeasti?[/quote
Tärkeää olla fasebookissa tiedottamassa itsestäni nytkin tuli ruskea paskajööti ja mite ilman fasebookia siitä olisin kaikille tiedottanut. Elämää ei ollut ennen Fasebooooooookiiiiiiiiia
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä ainakin loukkaantuisin jos mieheni ei koskaan tykkäisi tai viitsisi kommentoida mun kuvaan mitään, mutta muiden naisien kuviin aina kyllä.
Kulissit joissain tapauksissa. Entinen naisystäväni laittoi itsestään Facebookiin hienoja kuvia, joita jotenkin käsitteli, kuvia asunnostamme ja eläimistä. Hyvältä näytti nuo kuvat. Todellisuudessa tuo nainen oli/on narkomaani, joka piikitti kaikkia mahdollisia aineita suoniinsa, niin että kerran oli hyvin lähellä sormien amputointi. Monesti teki mieli kommentoida noita kuvia totuudenmukaisesti.