Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aviomieheni "ei käy" koskaan silloin facebookissa, kun minä vaihdan profiilikuvaani

pkopkölköllö
23.03.2016 |

Pieni asia sinänsä, mutta jotenkin ärsyttää. Kävin äsken mieheni facebookissa ihan tarkistamassa activity-kohdassa, niin on se facebookissa ollut muttei taaskaan ole "huomannut" minun kuvaani.

Normaalisti tykkäilee kaikkien mahdollisten ihmisten profiilikuvista ja jopa kommentoi niihin. Esimerkiksi yksi pariskunta joka on alunperin minun kaverini ja mieheni on nähnyt heidät kerran.. naisella on niin siloteltuja ja muokattuja kuvia ettei niistä oikeasti tunnista häntä ja mieheni sanoi että miten kehtaa laittaa tuollaisia kuvia jotka ei vastaa todellisuutta. SIlti tämän rouvan jokaikisestä kuvasta tykkää.. Ennen tykkkäsi ja kommentoi myös minun kuviani. Voin jo ennustaa jatkon tälle.. käy tykkäämässä minun kuvasta tänään ja tai viimeistään huomenna - ei kommentoi. En jaksa enää edes sanoa tästä mitään, kun joka kerta sanoo ettei ole vaan huomannut - eli valehtelee.

Ja joku kuitenkin sanoo kohta, että olenko niin ruma tai lihava, niin en ole vaan kaikkea muuta. Enkä myöskään vaihda profiilikuvaani päivittäin vaan ehkä 2kk välein.

Tuntuu jotenkin, että toinen ei ole enää ylpeä & onnellinen minusta (vaikka sietäisi olla, kuten minäkin olen hänestä). Tietenkin tällainen käytös laskee myös minun fiilistäni häntä kohtaan, vaikkei iso asia olekaan koko elämää ajatellen.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vaihtanut profiilikuvaani kertaakaan. Miksi ihmeesä sen edes tekisin?

Vierailija
42/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jkkhnkljkl kirjoitti:

Eihän se nyt miyään onnellisuuden todistamista ole jos tykkää oman puolison kuvasta??

Olen tehnyt sen huomion, että ainakin omalla kohdallani varatut miehet jotka ottavat fb:n kautta yhteyttä ovat nimenomaan "ulkoistaneet" fb-seiniltään puolisonsa/kumppaninsa. Eli saattaa lukea "parisuhteessa" tai naimisissa henkilön xxxxx kanssa, mutta muuten päivityksissä tai tykkäyksissä ei näy kumppania.

ap

No mitä se sitten on? Kavereiden kuvien kommentointi/ tykkääminen on ihan normaalia kommunikointia koska kavereita nyt ei välttämättä näe joka päivä tai jaksa erikseen vaikka soittaa että "hei huomasin että olitte rannalla tänään, kivaa, olisinpa minäkin päässyt!" Puolisoa nyt oletettavasti kuitenkin näkee joka päivä, joten mihin tuota fb-kommunikointia tarvitaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ihan selkee juttu. Ei arvosta sinua, eikä varsinkaan sun ulkonäköä. Lisäksi saattaa myös pettää tai yrittää pettämistä. EI kannata olla miesten kanssa jos se tuottaa liikaa tuskaa. Itse olen luovuttanut ihan täysin. 

Vierailija
44/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lkölkölkölkölk kirjoitti:

Juurihan kirjoitin, että tiedän, että ei ole maailman isoin ongelma.

Minua harmittaa se, että ennen tykkäili ja kommentoi ja nykyään ei. Ja miksi sitten tykkäillä ihmisten kuvista joita on kerran nähnyt ja vielä kauhistelee miten ihmisen voi photoshopata eri näköiseksi.. 

Minä taas tykkään pareista, jotka silloin tällöin jotain kivaa kommentoivat toisilleen. Eri asia ovat ne jotka jokapäivä tai lukuisia kertoja päivässä laittavat toisilleen siellä jotain - sellaiset lähinnä huvittavat.

En koe yhtään huonoa omatuntoa siitä, että haluaisn puolisoltani huomiota. Annan sitä itsekin joten kaipaan sitä myös takaisin. Meillä menee oikeassa elämässä hyvin, sillä päivittäin mieheni kertoo rakastavansa, huolehtii muutenkin että minulla ja lapsilla on kaikkea ja kaikki hyvin ja silittää ja hellii minua joka ilta.

ap

No huhhuh! Mies kertoo rakastavansa hellii ja silittelee joka päivä mutta silti vingut ettet saa huomiota puolisoltasi!

Vierailija
45/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jkkhnkljkl kirjoitti:

Eihän se nyt miyään onnellisuuden todistamista ole jos tykkää oman puolison kuvasta??

Olen tehnyt sen huomion, että ainakin omalla kohdallani varatut miehet jotka ottavat fb:n kautta yhteyttä ovat nimenomaan "ulkoistaneet" fb-seiniltään puolisonsa/kumppaninsa. Eli saattaa lukea "parisuhteessa" tai naimisissa henkilön xxxxx kanssa, mutta muuten päivityksissä tai tykkäyksissä ei näy kumppania.

ap

No mitä se sitten on? Kavereiden kuvien kommentointi/ tykkääminen on ihan normaalia kommunikointia koska kavereita nyt ei välttämättä näe joka päivä tai jaksa erikseen vaikka soittaa että "hei huomasin että olitte rannalla tänään, kivaa, olisinpa minäkin päässyt!" Puolisoa nyt oletettavasti kuitenkin näkee joka päivä, joten mihin tuota fb-kommunikointia tarvitaan?

En ole ap, mutta ihmettelen, miksi kavereiden kuvista voisi tykätä, mutta oman puolison ei. Eihän se tykkäys nyt kummoista kommentointia ole. Sehän monille tarkoittaa vain, että olen nähnyt kuvan ja se oli sillä hetkellä mukavaa nähdä.

Ei todellakaan tulisi mieleeni jossain ruokapöydässä mennä sanomaan puolisolle, että hei, sinulla oli muuten kiva kuva profiilissa. Se tuntuisi jotenkin teennäiseltä, kun se asiayhteys on kuitenkin siellä fb:ssä, joten minusta on ihan luonnollista että se tykkääminenkin tapahtuu siellä, eikä irl.

Vierailija
46/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jkkhnkljkl kirjoitti:

ap

En ole ap, mutta ihmettelen, miksi kavereiden kuvista voisi tykätä, mutta oman puolison ei. Eihän se tykkäys nyt kummoista kommentointia ole. Sehän monille tarkoittaa vain, että olen nähnyt kuvan ja se oli sillä hetkellä mukavaa nähdä.

Ei todellakaan tulisi mieleeni jossain ruokapöydässä mennä sanomaan puolisolle, että hei, sinulla oli muuten kiva kuva profiilissa. Se tuntuisi jotenkin teennäiseltä, kun se asiayhteys on kuitenkin siellä fb:ssä, joten minusta on ihan luonnollista että se tykkääminenkin tapahtuu siellä, eikä irl.

Ai kuvan lataaminenko se tykkäämisen aihe onkin? Siis se, että toinen on osannut käyttää tietokonetta sen verran että on saanut ladatuksi uuden kuvan? Itse olen kuvitellut, että siinä tykätään vaikka toisen ulkonäöstä/ kivasta maisemasta jne. Puolisolle sanoisin siis ruokapöydässä vaikka että "näytätpä hyvältä tänään" tai fb:tä selaillessani huikkaisin että kiva tää sun uus kuva. Kaverit harvemmin sattuu olemaan juuri siinä vieressä, niin siksi osoitan huomioni tykkäämällä.

Vierailija
47/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole tainnut vaihtaa kertaakaan profiilikuvaani tämän 6 tai 7vuoden aikana mitä olen facebookkia käyttänyt.

Vierailija
48/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jkkhnkljkl kirjoitti:

ap

Ai kuvan lataaminenko se tykkäämisen aihe onkin? Siis se, että toinen on osannut käyttää tietokonetta sen verran että on saanut ladatuksi uuden kuvan? Itse olen kuvitellut, että siinä tykätään vaikka toisen ulkonäöstä/ kivasta maisemasta jne. Puolisolle sanoisin siis ruokapöydässä vaikka että "näytätpä hyvältä tänään" tai fb:tä selaillessani huikkaisin että kiva tää sun uus kuva. Kaverit harvemmin sattuu olemaan juuri siinä vieressä, niin siksi osoitan huomioni tykkäämällä.

Ai te selaatte fb:tä ainoastaan silloin, kun toinen on vieressä? No ei sitten mitään.

Vierailija
49/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mä en ymmärrä, että miten tulee edes mieleen ihmetellä, miksei se ole tykännyt jostain kuvasta. Siis what? Onko sinulla someriippuvuus tai arvotatko itseäsi tykkäysten määrällä? En vittuile, kysyn oikeasti. Jos tykkäykset on niin tärkeitä, että motiiveja hiiren klikkauksen takana pitää ihan erikseen pohtia, niin voi olla, että jotain on vialla?

Vierailija
50/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä.. meillä eksmies käyttäytyi samalla tavalla. Pahaltahan se tuntui, koska olin fb:ssä hänelle täysin näymätön mutta sen sijaan piti käydä kommenttihuoraamassa jopa sellaistenkin naisten kuviin joiden kanssa mulla oli välit poikki. (Laitoin välit jäähylle paskanpuhumisen ja muiden reilutemppujen takia, joten tuli yllätyksenä et mies pitelee näihin kultakimpaleisiin yhteyttä koska mies tiesi ja kuunteli näiden naisten vuodatuksia). Lopulta erosimme, koska en kestänyt sitä ulkokultaista perseennuolentaa joka muualle suuntaan, mutta kotona mut voi haukkua pystyyn. Fb oli hyvä peili tolle, mutta ei siis koko totuus eikä sinänsä liittynyt meidän eroon mitenkään. 

Vierailija
51/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jkkhnkljkl kirjoitti:

Eihän se nyt miyään onnellisuuden todistamista ole jos tykkää oman puolison kuvasta??Olen tehnyt sen huomion, että ainakin omalla kohdallani varatut miehet jotka ottavat fb:n kautta yhteyttä ovat nimenomaan "ulkoistaneet" fb-seiniltään puolisonsa/kumppaninsa. Eli saattaa lukea "parisuhteessa" tai naimisissa henkilön xxxxx kanssa, mutta muuten päivityksissä tai tykkäyksissä ei näy kumppania.ap

Ai te selaatte fb:tä ainoastaan silloin, kun toinen on vieressä? No ei sitten mitään.

Ei selata, mutta jos toinen sattuu siinä olemaan niin sitten kommentoin joskus noin.

Vierailija
52/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt sairaaksi jos täytyy oikein käydä kyttäämässä että milloin puoliso on ollut aktiivinen ja kenen kaikkien kuvista on käynyt tykkäämässä.

Vierailija
53/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole fb:tä, mutta onko siellä tosiaan tarkoitus käydä tykkäämässä puolison kuvasta? 

Jos toisen puolison elämä on siitä kiinni, ettei puoliso käy tykkäämässä kuvasta, niin "Hanki elämä". 

54/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tosiaan pitäisi keskittyä siihen miltä suhteenne tuntuu irl - ei somessa?

Vierailija
55/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luo itse rakentava keskustelu lempiaiheestasi. Näytä kuvia miehelle läppäriltä ja kysy, olisiko tämä kuva hyvä. Vaikka mies ei paljon kommentoisi, hän kyllä panee merkille, että välität hänen mielipiteestään. Hän saattaa myös kertoa, mistä lookista erityisesti pitää ja mistä ei. Tällä tavalla (liiallinen) huomionhalusi kääntyy positiiviseksi vuorovaikutukseksi eikä riidanaiheeksi. Naisen turhamaisuus voi olla viehättävää, etenkin kun nainen haluaa huomiota juuri tietyltä mieheltä. Valittaminen ja turhamaisista asioista loukkaantuminen ei ole viehättävää koskaan, vaan alkaa vähitellen harmittaa. Älä lähde sille tielle.

Ongelma taitaa olla julkisessa vuorovaikutuksessa eikä ulkonäökehukalasteluissa.. Jännää seurata ihmisten keskusteluita ja mielipiteitä aiheesta, et selkeästi ihmiset ei joko tajua perimmäistä pointtia tässä tai sitten elätte tasapainoisissa suhteissa joissa ei tarvitse miettiä mitään tällaisia. Ap ilmaisi itsensä huonosti, mutta tajusin ainakin että jotain on pielessä kun mies huomaa naapurin akatkin mutta ei huomioi omaa vaimoaan mitenkään. Nyt on somen aikakausi, ja sen kautta ihmiset väkisinkin peilaavat itseään, halusitte tai ette. Käsi sydämelle: kuka ei haluaisi että mies huomioi sinutkavereiden nähden fb:ssä? 

Vierailija
56/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just sitä arkipäivän välittämistä, tai tässä tapauksessa sen puutetta.

Vierailija
57/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jkkhnkljkl kirjoitti:

Eihän se nyt miyään onnellisuuden todistamista ole jos tykkää oman puolison kuvasta??Olen tehnyt sen huomion, että ainakin omalla kohdallani varatut miehet jotka ottavat fb:n kautta yhteyttä ovat nimenomaan "ulkoistaneet" fb-seiniltään puolisonsa/kumppaninsa. Eli saattaa lukea "parisuhteessa" tai naimisissa henkilön xxxxx kanssa, mutta muuten päivityksissä tai tykkäyksissä ei näy kumppania.ap

Ei selata, mutta jos toinen sattuu siinä olemaan niin sitten kommentoin joskus noin.

Mutta jos toinen ei ole vieressä, niin painatko tykkää-nappia, vai kehut silloin, kun taas tapaatte. Minä en ainakaan jälkikäteen välttämättä edes muistaisi, että toinen on vaihtanut profiilikuvansa. Tykkää-napin painaminen on sellainen spontaani reaktio siihen kuvaan ja jos joskus tuntikausia kuvan näkemisen jälkeen pitäisi kuvasta jotain sanoa, niin tuntuisi kyllä tosi teennäiseltä.

Vierailija
58/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole tainnut vaihtaa kertaakaan profiilikuvaani tämän 6 tai 7vuoden aikana mitä olen facebookkia käyttänyt.

Ja se vasta fiksua onkin? Siellä ollaan omalla naamalla eli käytännössä jollain tavalla nykyisellä. Toki jos olet jo pitkälti keski-ikäinen...

Vierailija
59/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole fb:tä, mutta onko siellä tosiaan tarkoitus käydä tykkäämässä puolison kuvasta? 

Jos toisen puolison elämä on siitä kiinni, ettei puoliso käy tykkäämässä kuvasta, niin "Hanki elämä". 

Ei siellä mitenkään erityisesti käydä tykkäämässä kenenkään kuvasta. Niitä kuvia pulpahtelee siihen virtaan ja yhdellä napinpainalluksella saa tykättyä.

Vierailija
60/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nostan käden ylös. Mä kuolisin häpeästä, jos mun mieheni alkaisi somessa selitteleen jotain mun ulkonäöstäni. Onneksi ollaan jo ihan aikuisia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän