Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aviomieheni "ei käy" koskaan silloin facebookissa, kun minä vaihdan profiilikuvaani

pkopkölköllö
23.03.2016 |

Pieni asia sinänsä, mutta jotenkin ärsyttää. Kävin äsken mieheni facebookissa ihan tarkistamassa activity-kohdassa, niin on se facebookissa ollut muttei taaskaan ole "huomannut" minun kuvaani.

Normaalisti tykkäilee kaikkien mahdollisten ihmisten profiilikuvista ja jopa kommentoi niihin. Esimerkiksi yksi pariskunta joka on alunperin minun kaverini ja mieheni on nähnyt heidät kerran.. naisella on niin siloteltuja ja muokattuja kuvia ettei niistä oikeasti tunnista häntä ja mieheni sanoi että miten kehtaa laittaa tuollaisia kuvia jotka ei vastaa todellisuutta. SIlti tämän rouvan jokaikisestä kuvasta tykkää.. Ennen tykkkäsi ja kommentoi myös minun kuviani. Voin jo ennustaa jatkon tälle.. käy tykkäämässä minun kuvasta tänään ja tai viimeistään huomenna - ei kommentoi. En jaksa enää edes sanoa tästä mitään, kun joka kerta sanoo ettei ole vaan huomannut - eli valehtelee.

Ja joku kuitenkin sanoo kohta, että olenko niin ruma tai lihava, niin en ole vaan kaikkea muuta. Enkä myöskään vaihda profiilikuvaani päivittäin vaan ehkä 2kk välein.

Tuntuu jotenkin, että toinen ei ole enää ylpeä & onnellinen minusta (vaikka sietäisi olla, kuten minäkin olen hänestä). Tietenkin tällainen käytös laskee myös minun fiilistäni häntä kohtaan, vaikkei iso asia olekaan koko elämää ajatellen.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulissit tulee aina ekana mieleen jos pariskunnat söpistelee facebookissa. Se on hieman vaivaannuttavaa. Alkuhuumassa jotenkin ymmärtää mut kamoon jos ootte jo 'vanha' pari.

Tykkäämiset ihan normia mutta eikö sitä muuten kanssakäyminen puolison kanssa hoideta aivan livenä. Ei tarvi tägäillä toisia kuviin ja paikkoihin että ollaan me täälläkin yhdessä ollaan ja tykätään toisista sikana, uskottehan kaikki. XD

Jos sul on suhteessa kaikki hyvin puhu sen kans. Ihmiset on erilaisia, ehkä sun miehes näkee tän erilailla. Erilaisuus täytyy hyväksyä, sun ja sen.

Vierailija
22/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajatellaan ap:n ongelmaa livenä. Ap:n mies jakelee kohteliaisuuksia puoleen ja toiseen, huomaa toisten naisten uudet hiukset, vaatteet, ulkonäön ja kehuu niitä. Oma vaimo on kuin ilmaa siinä vierellä. Eikö tuollainen ärsytä? Tottakai ärsyttää ja tuntuu kurjalta.

Ap:sta olisi varmaan ihan ok, jos mies ei kommentoisi tai tykkäisi muidenkaan naisten kuvia, mutta se, että jättää vain oman puolison kommentoimatta ja tykkäämättä, ei tunnu kivalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mä taas luin?

Vierailija
24/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä saat siltä mieheltäsi rippilahjaksi?

Vierailija
25/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ajatellaan ap:n ongelmaa livenä. Ap:n mies jakelee kohteliaisuuksia puoleen ja toiseen, huomaa toisten naisten uudet hiukset, vaatteet, ulkonäön ja kehuu niitä. Oma vaimo on kuin ilmaa siinä vierellä. Eikö tuollainen ärsytä? Tottakai ärsyttää ja tuntuu kurjalta.

Ap:sta olisi varmaan ihan ok, jos mies ei kommentoisi tai tykkäisi muidenkaan naisten kuvia, mutta se, että jättää vain oman puolison kommentoimatta ja tykkäämättä, ei tunnu kivalta.

Aika usein Facebookissa tykätään kuvista ja päivityksistä asiaa sen enempää ajattelematta. Lisäksi tykkäämiseen liittyy ns. kohteliaisuusfaktori, eli jos 20 muuta ihmistä on tykännyt tutun uudesta profiilikuvasta, on pakko itsekin tykätä, ettei kuvan henkilö vaan ajattelisi, että sepäs ei muuten tykännyt mun kuvasta, vaikka kaikkien muiden mielestä se oli kiva. Apn mies varmaan ajattelee, ettei hänen täydy tällä tavalla mielistellä vaimoaan, kun kehuu arjessa paljon kasvotusten ja suhteessa on kaikki hyvin.

Vierailija
26/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tää on jotain nuoremman sukupolven hommia, että heille on kehittynyt tarkemmat käyttäytymisemallit someen kuin meille 30+-vuotiaille? Että kuuluu tykätä toisen kuvista tai päivityksistä ja olla muutenkin koko ajan somessa tavoitettavissa, tai muuten se voidaan kokea loukkaavana. Koska mä en kyllä ollenkaan ymmärrä tätä ongelmaa. Mä luulen, että olen vain liian vanha.

Mäkään en kehtaa vaihtaa profiilikuvaa koko ajan, kun ajattelen, että muut kokee sen huomiohuoraamiseksi, mutta jo muutaman vuoden nuorempi kaveri saattaa vaihtaa sen kerran parissa viikossa. Ehkä se on vaan jotain normaalia yhteydenpitoa kavereihin, että "hei, tältä mä tänään näytän!". Musta tosi outoa, mutta samalla ihan hauskaa. Mikäs siinä.

Vierailija
27/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumaleisson sentään. Miten joku jaksaa kantaa murhetta jostain Facen tykkäämisistä. Hanki AP nyt ihan oikea elämä. Ei voisi vähempää kiinnostaa käykö vaimo tykkäilemässä minun päivityksiä tai kuvia. Itse asiassa en enää nykyään käy naamakirjassa kuin ehkä kerran viikossa, mutta ennenkään ei kiinnostanut hänen someilunsa.

Vierailija
28/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt läskistä olisi onnellinen!

Vierailija
29/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleisesti pariskuntien käyttäytymisestä Facebookissa. Ymmärrän kyllä, että jos ollaan yhdessä jossain, niin toinenkin tägätään päivitykseen. Ei mun mielestä eroa mitenkään siitä kun ystäviä tägätään. Mutta sitten se, kun suunnitellaan jonnekin menoa: "Kulta, mentäiskö tänne?", "Kulta, tämä olisi ihan meidän juttu", "Kulta, tässä olisi sulle puuhaa viikonlopuksi" jne ja linkki perään. Eiks nyt voi suunnitella ihan naamatusten? :D Tai jos vaikka töihin toiselle lähettää viestejä, niin voihan senkin tehdä yksityisesti. Kyllä niin näkyy läpi että pitää muille näyttää, mitä nyt sitten pitääkin....

Vierailija
30/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt läskistä olisi onnellinen!

Valitettavasti kun en ole edes läski enkä ruma.

ap

Vierailija
31/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin yleisesti pariskuntien käyttäytymisestä Facebookissa. Ymmärrän kyllä, että jos ollaan yhdessä jossain, niin toinenkin tägätään päivitykseen. Ei mun mielestä eroa mitenkään siitä kun ystäviä tägätään. Mutta sitten se, kun suunnitellaan jonnekin menoa: "Kulta, mentäiskö tänne?", "Kulta, tämä olisi ihan meidän juttu", "Kulta, tässä olisi sulle puuhaa viikonlopuksi" jne ja linkki perään. Eiks nyt voi suunnitella ihan naamatusten? :D Tai jos vaikka töihin toiselle lähettää viestejä, niin voihan senkin tehdä yksityisesti. Kyllä niin näkyy läpi että pitää muille näyttää, mitä nyt sitten pitääkin....

En minäkään tuollaisesta pidä, eikä ole mitään tarvetta/halua tehdä tuollaista. Yleensä päivitän jotain omaan päivääni, lapsiini tai perheeseeni liittyvää silloin kun päivitän (varmaan max 1-2krt viikossa).

ap

Vierailija
32/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mkjlklkm,m,. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tuollaisesta pidä, eikä ole mitään tarvetta/halua tehdä tuollaista. Yleensä päivitän jotain omaan päivääni, lapsiini tai perheeseeni liittyvää silloin kun päivitän (varmaan max 1-2krt viikossa).

ap

Aika usein. En jaksaisi reagoida. Etenkään kun tietäisin samat jutut muutenkin, jos kyse olisi omasta puolisosta/perheestä. Miksei riitä, jos sitä profiilikuvaa tai päivitystä kommentoi kasvotusten?

Vierailija
33/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut puoli vuotta etäsuhteessa, jolloin lähes kaikki kommunikointi hoitui netin ja fb:n kautta, mutta ei siltikään IKINÄ lässytetty toistemme seinällä, vaan hoidettiin ne chatissa. Mä en kanssa ymmärrä tota yhtään. Haiskahtaa todella pahasti todistelulta. "Katsokaa kaikki kun me ollaan NIIIIIIN onnellisia!"

Mua epäilyttää vähän jo pelkät parisuhdestatukset. Mitä se muille kuuluu? Eihän FB ole mikään deittisivusto, vai onko? Olenko mä vaan missannut jotain :D Ehkä mä olen ollut liian pitkään saman äijän kanssa, niin on jäänyt kokematta netin tarjoamat mahdollisuudet parinmuodostuksessa. (Apua, miten keski-ikäiseltä mä kuulostan!)

Vierailija
34/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oman kumppanin kuvista/statuksista tykkääminen ja kommentointi ole teistä jotenkin kummallista? Kun siinä vieressähän se kumppani melkein on ja sitten täytyy tietokoneen kautta sille kirjoitella? 

Tyylinsä kullakin, mutta ei me mieheni kanssa koskaan toisillemme kommentoida ja tykkäillä Fb:ssa. Jos haluan jotain sanoa, niin mieluummin sanon sen ääneen kuin kommunikoin jonkun näyttöpäätteen välityksellä. Eikä minua ainakaan kiinnosta pätkäkään mitä muut ajattelevat meidän suhteesta; "Niillä on varmaan kriisi, kun ei Pena tykännyt Lissun uudesta profiilikuvasta!".

Vierailija
35/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luo itse rakentava keskustelu lempiaiheestasi. Näytä kuvia miehelle läppäriltä ja kysy, olisiko tämä kuva hyvä. Vaikka mies ei paljon kommentoisi, hän kyllä panee merkille, että välität hänen mielipiteestään. Hän saattaa myös kertoa, mistä lookista erityisesti pitää ja mistä ei. Tällä tavalla (liiallinen) huomionhalusi kääntyy positiiviseksi vuorovaikutukseksi eikä riidanaiheeksi. Naisen turhamaisuus voi olla viehättävää, etenkin kun nainen haluaa huomiota juuri tietyltä mieheltä. Valittaminen ja turhamaisista asioista loukkaantuminen ei ole viehättävää koskaan, vaan alkaa vähitellen harmittaa. Älä lähde sille tielle.

Vierailija
36/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritit hiukan liikaa ap. Oli tää silti paremmin keksitty kuin joku suklaamunista loukkaantuminen.

Vierailija
37/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö oman kumppanin kuvista/statuksista tykkääminen ja kommentointi ole teistä jotenkin kummallista? Kun siinä vieressähän se kumppani melkein on ja sitten täytyy tietokoneen kautta sille kirjoitella? 

Tyylinsä kullakin, mutta ei me mieheni kanssa koskaan toisillemme kommentoida ja tykkäillä Fb:ssa. Jos haluan jotain sanoa, niin mieluummin sanon sen ääneen kuin kommunikoin jonkun näyttöpäätteen välityksellä. Eikä minua ainakaan kiinnosta pätkäkään mitä muut ajattelevat meidän suhteesta; "Niillä on varmaan kriisi, kun ei Pena tykännyt Lissun uudesta profiilikuvasta!".

No kommentointi ei mielestäni ole tarpeellista, mutta eihän se tykkää-napin painaminen kauaa vie, vaikka se henkilö istuisi siinä vieressäkin. Samallahan sen kuvan siellä näkee, kun muitakin päivityksiä selaa. Mikä idea niillä tykkäyksillä on, jos liian tutulle tai vieressä istuvalle ei niitä voisi laittaa? Tietysti on ymmärrettävää, jos ei muutekaan juuri toisten kuvista tykkäile tai jos se kuva vaihtuu pari kertaa viikossa.

Vierailija
38/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt miyään onnellisuuden todistamista ole jos tykkää oman puolison kuvasta??

Olen tehnyt sen huomion, että ainakin omalla kohdallani varatut miehet jotka ottavat fb:n kautta yhteyttä ovat nimenomaan "ulkoistaneet" fb-seiniltään puolisonsa/kumppaninsa. Eli saattaa lukea "parisuhteessa" tai naimisissa henkilön xxxxx kanssa, mutta muuten päivityksissä tai tykkäyksissä ei näy kumppania.

ap

Vierailija
39/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinäkin ap käydä tykkäilemässä miesten profiilikuvista, päivityksistä ja lisätä feediin vaikka jonkun puolialastomien ukkojen sivun. Eihän se ole keneltäkään pois ;)

Vierailija
40/72 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän näkee sinut koko ajan, koska elätte yhdessä. Yhtä hyvin hän voisi pitää omista kuvistaan.

Halihalihali possunpossun muiskismuiskis -viestit ovat oikeasti kammottavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän