Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys, kuume ja rotavirus:( Miten maito riittää?

Vierailija
19.02.2006 |

Elikkäs tilanne tämä, että meillä sairastetaan rajua rotaa. Itse olen kohtuullisessa kunnossa ja vauva samoin. Vauva kuitenkin ripuloi eli tarvitsee paljon maitoa. Pelkään, että loppuuko imetys tähän, sillä itsellä kuumetta. Ripulia ei ole ollut kuin pari ja oksentanut en ole kertaakaan. Kuumetta oon yrittänyt laskea, sillä sehän lisää nesteen tarvetta.

Olisiko kenelläkään vinkkejä, miten pääsisimme tämän vaiheen yli ilman, että imetys loppuu? Onko kokemuksia?

Kiitos!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun piti antaa korviketta. Imetys ei kylläkään loppunut, onneksi.

Vierailija
2/6 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli tipassa,parissa tunnissa alkoi kuivua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella rajua. Nyt vauvan osalta, ainakin toistaiseksi, tilanne hyvä. Nesteytys nyt tosi tärkeää ja itsellä kuume ja tauti, niin just mietityttää tämä yhtälö. Vauva kyllä jää tyytyväiseksi rinnan jälkeen, ja vaipoissa ollut pissaa, mutta itse rinnalla on hieman rauhaton. En tiedä, johtuuko rauhattomuus kivusta vai siitä, että maitoa ei heru/ei heru nopeasti.

ap

Vierailija
4/6 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkkejä!

Vierailija
5/6 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vät tosi vähällä, lääkäri sanoi, että se on rintamaidon ansiota. Minä ja mies oltiin tipassa, lapset eivät tarvinneet.

Vierailija
6/6 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli saako vauvat vastutstuskykyä äidinmaidossa Rotaa vastaan kun perheessä sairastetaan Rotaviruksen aiheuttamaa vatsatautia?

Meillä vauva oli 2vkoa (nyt on 3vkoa) kun veli 2v sairastui, sisko 5v sai vain vähäisiä ripulioireita. (Rotaa sairastettu ehkä 5krt viimeisen neljän vuoden aikana. Tällä kertaa aikuiset eivät saaneet mitään oireita, samoin isommat lapset säilyivät oireettomina, viimeksi yksi isommista sai lieviä ripulioireita pienten sairastaessa enemmän.

Selvästi on vastustuskyky parantunut kerta toisensa jälkeen...

Nyt mietin että miten pienimmäisen kanssa pitää toimia. Onko nyt saanut vasta-aineita? Pitääkö rokottaa? Kohtahan on se ikä jolloin rokote pitäisi antaa. Voiko rokotuksesta olla jotain haittaa jos on saanut jo vasta-aineita? Vauva ei ole oirehtinut mitenkään vatsatautia, tai ehkä on ollut aavistuksen ilmavaivoja, mutta niitä voi ilmetä 2 viikkoisella muutenkin enemmän kuin ennen sitä.

Rotaa ei ole meillä mitenkään todennettu nyt, vaan taudin aiheuttaja on minun päätelmä verraten oireita ja kestoa aiempiin tauteihin ja siihen että vastustuskykyä on isommilla ja aikuisilla, eli vastustuskyvyn kehittyminen on ollut nähtävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä