Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjien maailma olisi terveellisempi ja rikkaampi, sanovat tutkijat

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaaa nyt kaikki kasvissyönnin ihannoijat, että miten ihmeessä saadaan satoa, jos ei ole mitään, millä lannoittaa maata.

Nykyään käytetään epäorgaanisia lannoitteita, joten meidän ruuat ei kasva missään eläinten ulosteissa.

Jos kaikki olisivat kasvissyöjiä, viljelysalaa tarvittaisiin vain kolmannes nykyisestä. Joten lannoitteitakin tarvittaisiin vähemmän.

Jos tädillä olis munat se olis setä.

Vierailija
42/50 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanina olen paljon onnellisempi, kun ei tarvitse enää syödä riistaa ja muita lihatuotteita, nakeista ja makkaroista puhumattakaan. En ikinä ole pitänyt niistä. On kivaa ettei syödessä tarvitse pelätä, että joukossa on jotain jänteitä tai muita ällötyksiä. 

Ai kun kiva. Lihansyöjänä olen onnellinen etten ota vegaaneja vakavasti, ei tarvitse pelätä että joku skitso pilaa päivän. Onnensa kullakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kasvissyönti on jees, mutta mieluummin ostan naapuritilalla kasvatettua lammasta kuin jostain huitsinnevadasta lentokoneilla roudattuja gojimarjoja ja muita vastaavia erikoisuuksia. Eipä tuo jälkimmäinenkään nimittäin hirveän ekologista puuhaa ole.

Mutta juu, omassa perheessämme pyrimme käyttämään paljon kotimaisia kasviksia kausien mukaisesti, tulee sitten vaihtelua, kun ajattelee, mitä kaikkea tulee vuoden mittaan syötyä. Ja kesällä tietysti on kivaa, kun saa kaikenlaista mukavaa omasta pienestä kasvimaasta. Sekasyöjiä kuitenkin olemme, kalaa ja luomumunia kuluu myös aika paljon. Punaista lihaa taas kuluu varmaan vähemmän kuin sekasyöjäperheissä tavallisesti. Broileria kyllä tulee myös syötyä aika paljon, mikä ei varmaan hirveän fiksu valinta ole, jos ottaa huomioon niiden suurtuotannon.

Vierailija
44/50 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanina olen paljon onnellisempi, kun ei tarvitse enää syödä riistaa ja muita lihatuotteita, nakeista ja makkaroista puhumattakaan. En ikinä ole pitänyt niistä. On kivaa ettei syödessä tarvitse pelätä, että joukossa on jotain jänteitä tai muita ällötyksiä. 

Ai kun kiva. Lihansyöjänä olen onnellinen etten ota vegaaneja vakavasti, ei tarvitse pelätä että joku skitso pilaa päivän. Onnensa kullakin.

Se on jännä, miten joku aina hirveästi pahoittaa mielensä, jos sanotaan sana vegaani. Siksi vegaanihaasteeseen osallistuessani kysyin vegaanisuuden sijaan, onko ruoka maidoton ja munaton. Ettei tarvinnut kuunnella sekasyöjien itkupotkuraivareita.

Vierailija
45/50 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinperäisten tuotteiden käyttäjät ovat kuin loispistiäisiä.

Vierailija
46/50 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekasyöjän elämä on rikkaampaa kulinaristisesti ja ravinnollisesti. Voi syödä samoja herkkuja kuin kasvissyöjä ja lisäksi vielä eläinperäisiä tuotteita.

Elämä on myös helpompaa, esimerkiksi itse syön töissä usein seminaareissa sitä mitä on tarjolla. Olisi kamalan työlästä aina etukäteen lähetellä pyyntöjä, että voisitteko valmistaa minulle tällaisen ruokavalion mukaisen lounaan.

Kannatan lämpimästi kasvisten ja lihan syömistä.

Miksi kannatat sitä lämpimästi? Kyllä kasvissyöjän elämä on kulinaristisesti ihan yhtä rikasta. Jos kasvissyönti olisi yleisempää, ei tarvitsisi erikseen lähetellä pyyntöjä. 

Minusta olisi paljon kivampi elää maailmassa, jossa kasvihuonepäästöt olisivat huomattavasti pienemmät.

Ei pidä paikkaansa, kasvissyöjä jää monesta mausta paitsi. Mikä kasvis maistuu loimulohelle? Entä mikä riistalle? Vegaani taas jää paitsi vieläkin suuremmasta joukosta makuelämyksiä.

Soijanakit maistuvat ihan lihaa sisältäville nakeille, myönnän, mutta kulinaristi ei sellaista moskaa halua syödä.

Todella huono peruste, melkein sama kuin väittäisit absolutistille tämän jäävän monesta mausta paitsi. En pidä itsekään erilaisten alkoholijuomien enkä lihan yms. tuottamia makuelämyksiä niin tärkeinä, että kokisin elämänlaatuni huonommaksi, jos en pääse niitä kaikkia maistelemaan. T. Ei absolutisti ja pikkuhiljaa kasvisruokavalioon siirtyjä

Ei yllätä yhtään, että osaat tätäkin asiaa lähestyä vain itsesi kautta. Minä ja monet muut koemme jäävämme paljosta paitsi, jos emme voi syödä lihaa. Se on hyvä syy sekaruokavaliolle.

Olisi vaikea kuvitella elämää ilman paistettuja etania, hanhenmaksapalleroita, karamellipossua, loimulohta, mätiä, poronkäristystä tai ankanrintaa. Elämä on vain yksinkertaisesti niin paljon rikkaampaa kun voi syödä näitä herkkuja.

Vierailija
47/50 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekasyöjän elämä on rikkaampaa kulinaristisesti ja ravinnollisesti. Voi syödä samoja herkkuja kuin kasvissyöjä ja lisäksi vielä eläinperäisiä tuotteita.

Elämä on myös helpompaa, esimerkiksi itse syön töissä usein seminaareissa sitä mitä on tarjolla. Olisi kamalan työlästä aina etukäteen lähetellä pyyntöjä, että voisitteko valmistaa minulle tällaisen ruokavalion mukaisen lounaan.

Olen huomannut, että hirveän harva sekasyöjä osaa oikeasti tehdä hyvää, monipuolista ruokaa, saati hyvää vegaanista ruokaa. Ylipäänsä kovin moni syö aina sitä samaa jauhelihaa tai einestä. Tuntuu lähinnä vitsikkäältä puhua jostain monipuolisesta kulinarismista, näin on ehkä yhden prosentin kohdalla todellisuudessa.

Itse en erityisesti pidä lihan mausta, mutta siitä pitäville on täysin hämääviä korvikkeita, esim. seitania, soijaa ja quornia - siis jos osaa ruokaa laittaa. Maun puolesta ei ole mitään eroa, syökö quornia vai kanaa. Mutta toki on kiva uskotella itselleen einespullia natustellessaan olevansa jotenkin monipuolisemmin kulinaarinen. ;)

Huvittavaa, kuinka kasvisruokavalion puolustajat joutuvat argumenttien puutteessa keksimään jonkun kuvitteellisen, pelkkiä einespullia mussuttavan lihansyöjän keskustelukumppanikseen. Mutta ymmärrettävästi etanoilla ja poronkäristyksellä herkuttelevaa sekasyöjää on vaikeampi vakuuttaa jollain Ikean kasvispyöryköillä.

Vierailija
48/50 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että hirveän harva sekasyöjä osaa oikeasti tehdä hyvää, monipuolista ruokaa, saati hyvää vegaanista ruokaa. Ylipäänsä kovin moni syö aina sitä samaa jauhelihaa tai einestä. Tuntuu lähinnä vitsikkäältä puhua jostain monipuolisesta kulinarismista, näin on ehkä yhden prosentin kohdalla todellisuudessa.

Itse en erityisesti pidä lihan mausta, mutta siitä pitäville on täysin hämääviä korvikkeita, esim. seitania, soijaa ja quornia - siis jos osaa ruokaa laittaa. Maun puolesta ei ole mitään eroa, syökö quornia vai kanaa. Mutta toki on kiva uskotella itselleen einespullia natustellessaan olevansa jotenkin monipuolisemmin kulinaarinen. ;)

Olet idiootti jos tosissasi väität ettei lihalla ja noilla naurettavilla korvikkeilla ole eroa. Kunnon lihaa ei voita MIKÄÄN. Sinä saat pupeltaa noita säälittäviä keinotekoisia korvikkeitasi ihan rauhassa; annathan meidän muiden myös rauhassa nauttia hyvästä lihasta.

Ja joku kehtas väittää ettei sekarit osaa argumentoida!

T: itsekkin sekasyöjä, but for how long

Vierailija
49/50 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on rahaa enemmän kuin kellään tuntemallani itusyöpöllä. Eivät kyllä jaksa sohvaakaan ilman apua siirtää.

Vierailija
50/50 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä näissä keskusteluissa hämmentää on kuinka ihmiset jaksavat vääntää vegehörhöjen kanssa. Jäättekö väittelemään myös jehovalaisten tai hare krishna tyyppien kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan