Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku Helsingissä asuva lapsiperhe voi säästää???

pa-pa-pa
22.03.2016 |

Meillä molemmilla vuosibruttotulot yli 70.000e mutta asuntolainan, mökkilainan, omien ja lasten harrastusten, sähkölaskujen, bensojen + perus elämisen kulujen jälkeen koko ajan on kituuttamista. Ei mitään saumaa saada säästettyä mitään. Ulkomaillakaan ei olla käyty yli kolmeen vuoteen kun rahat aina loppu. Miten jotkut pienemmillä tuloilla olevat onnistutte säästämään? Toki ymmärrän, että futis, luistelu, tennis, voimistelu, tanssi... harrastuksia on paljon ja jos nyt ruoan pöytään saaminen siitä olisi kiinni, niin pakkohan niistä olisi luopua. Kyllä tonni varmaan kuussa perheen vakioharrastuksiin menee. Paaaljooon enemmän se on kuin useimmat käyttävät, mutta silti tuntuu, että jos se on meille voimia arkeen antava juttu, niin sitten on säästettävä jostain muusta. Mutta mistä hitosta. Itse kuljen vuosia samoilla farkuilla ja vaimonkin ostelut ovat kohtuullisia. Tili kun tulee, niin peruslaskuihin menee melkein kaikki. Seuraavana päivänä on yleensä 300-500 euroa tilillä ja sillä pitäisi kituutella loppukuu.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te tuhlailette liikaa tuloihinne nähden.

Vierailija
2/16 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykää mökki ja auto, muuttakaa tarvittaessa edullisempaan asuntoon. Lasten harrastusten ei tarvitse olla kalleimpia mahdollisia ja yksi harrastus riittää. Muuta voi touhuta omalla ajalla kaverien kanssa.

Eiköhän näillä yksinkertaisilla valinnoilla menot tipu ja ala jäädä jotain sukanvarteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätte tyyliin "mulle kaikki ja heti" eli olette velkaantuneet ihan omasta malttamattomudestanne, ette ole oppineet säästämään missään, tuhuuksia -> mökkilaina yksi turhake, tonni kuukaudessa harrastuksiin on myös turhake, harrastaa voi halvemmallakin, ulkomaanreissut turhakin turhempia, autokin tietysti joku kyrvänjatke, laitatteko edes ruokaa päivittäin kotona?

Tuollaisilla tuloilla perhe elää erittäin hyvin, sun on aika hankkia talousneuvoja paikalle ellette muuten saa turhia menojanne kuriin.

Vierailija
4/16 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkilaina on tyhmyyttä. Kaikki mulle heti nyt.

Vierailija
5/16 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap...anteeksi jos en nyt viitsi sääliä tilannetta jossa kahden vanhemman tulot on molemmilla 70 000 e vuodessa.Ilmeisesti olet sen verran älykäs,että tajuat sen olevan älyttömän hyvin.Teillä on asuntolaina ja koti Helsingissä,mökki ja autot.Jos lainoihin,harrastuksiin ja laskuihin menee niin,että kuukaudeksi jää 300-500 muuhun (bensa,ruoka yms.?),niin...olisko oma moka?

T.säästävä opiskelijaperhe Helsingistä,jotka myös matkustaa

Vierailija
6/16 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lisää,että sulle tekisi ap hyvää joku reality check miten ihmiset yleensä elää.

Vierailija
7/16 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ymmärrän hyvin. Minä olisin valmis säästäväisempäänkin elämään. Mutta vaimon asenne on, että hän ei enää tässä uran ja elämän vaiheessa ala kituuttamaan ja pitää saada mitä haluaa. Ja tuloksena on se, että aina mietitään mistä rahat siihen ja siihen laskuun ennen tilin tuloa.

Vierailija
8/16 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Joo. Ymmärrän hyvin. Minä olisin valmis säästäväisempäänkin elämään. Mutta vaimon asenne on, että hän ei enää tässä uran ja elämän vaiheessa ala kituuttamaan ja pitää saada mitä haluaa. Ja tuloksena on se, että aina mietitään mistä rahat siihen ja siihen laskuun ennen tilin tuloa.

Aika kallis pillu.

Vierailija
9/16 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.No näköjään kuitenkin kitkutatte jos teillä kuussa jää 300-500 e ruokaan yms.?Haluatte (tai vaimosi?) valita noin joten eipä siinä sitten.Ehkä matkustat sitten seuraavassa elämässä jos nyt massit pitää laittaa materiaan.

En osaa kuvitella,että olisin pa 70 000 vuosituloilla,kun en ole näillä noin 10 000 vuosituloillakaan sitä.Asun pk-seudulla.

Vierailija
10/16 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteensä n.60000e, lapsia on kahdeksan ja rahat riittää ihan hyvin... asutaan maalla, lainakuluihin+lyhennyksiin menee 1400e/kk.. nytkin maksoin yhden reilun tonnin pakkohankinnan ilman etukäteissäästämistä.. ja ilman suurempaa ahdinkoa... lapsilla yhdet maksulliset harrastukset.. on valinnoista kiinni, miten paljon rahaa menee ja mihin. Meidän päivittäistavaramenot (ruoka, pesuaineet, vaipat, paperit..) on 600e kieppeillä/kk.

Vierailija
11/16 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ite soskupummi ja jopa minä ihmettelen että kuka hullu ostaa nykyaikana mökin ja vieläpä lainalla?? :o

Vierailija
12/16 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoiset tulot ja vaikeaa, niin kuolkaa pois. Ette pysty elämään, jos/kun tulee tiukat ajat.

Vierailija
13/16 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vaimo sitten etenee urallaan ja alkaa hankkia parempaa palkkaa.

Jos mulla puoliso kuluttaisi omat ja mun rahat, niin ettei mitään jää jäljelle niin vaihtoon menisi. En omaa (taloudellista) elämääni suostuisi aja,aan tuhoon.

Vierailija
14/16 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän siirrätte koko ajan rahaa kiinteään omaisuuteen! Se on säästämistä.

Vierailija
15/16 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehän siirrätte koko ajan rahaa kiinteään omaisuuteen! Se on säästämistä.

No ei siitä omaisuudesta tunnu olevan mitään iloa, jos joka kuukausi pitää kituuttaa muutamalla satasella.

Vierailija
16/16 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololoo.

Ei mulla muuta.