Noloja kokemuksia gynekologilla/urologilla?
Juu, objektiivisesti EI ole noloa vaikkapa päästää pyyppy gynen pöydällä, mutta subjektiivisesti noloa se yhtäkaikki on. Niin minulle kävi tänään, ja hävettää vieläkin, kun pääsi haisuli suoraan lääkärin naamalle. Mutta ehkä nyt jo naurattaakin. :)
Onko muilla noloja kokemuksia alapäälääkärikäynneiltä? Tai ihan yleispuolelta tietenkin myös!
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vauva.fi foorumista ei näy mitenkään päälle että on tapahtunut terrori isku. Ihan sairasta. Ihankuin tää ois joku kupla missä elää. No, se kupla ei loputtomiin kestä. Lopulta pitää ottaa vastuu. Minä menen nyt jonnekin, missä vastuuntuntoisia ihmisiä vielä on, ja ehkä heidän kanssaan saadaan jotain aikaiseksi, ennenkuin on liian myöhäistä.
Joo,pidetään nyt täälläkin hiljainenhetki. Ttu että ärsyttää tuollaiset sijaisloukkaantujat.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuo pyyppyihminen ole sama, kuin ryö- tyyppi?
Minä taas ajattelin, että tämä on pimpuli-ihminen. Sama aihepiiri ainakin.
en tiedä en oo koskaan käyny gynellä, kerta se ois ensimmäinenkin :)! ehkä sinne ois syytä mennä jossain vaiheessa, mutta en aio valittaa pienistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuo pyyppyihminen ole sama, kuin ryö- tyyppi?
Minä taas ajattelin, että tämä on pimpuli-ihminen. Sama aihepiiri ainakin.
Satavarmasti puhuu ainakin etupyllystä.
poit kirjoitti:
No mulla ei ole kummempaa, kuin mitä nyt muutaman kerran joutunut kirvelyn vuoksi lääkärillä käymään. Virtsaputken tulehduksesta aina on ollut kyse - ilmeisesti olen mieheksi aika herkkä niitä saamaan. Mutta aina lääkäri on joutunut perustutkimuksen tekemään. Jotenkin sitten on usein sattunut nuorenpuoleinen naislääkäri kohdalle. Itselläni tulee erektio aika herkästi kosketuksesta ja on sitten aina ollut suunnilleen isoäidin kalsarit mielessä kun ulkoista tsekkausta lääkäri tekee ja penistä kääntelee. Itse asiassa pahempi melkein oli kun kerran lääkäri epäili jotain eturauhasvaivoja ja tutki sitten sormilla eturauhasta peräaukon kautta. Paljasta siinä nyt sitten peräpääsi levälleen itseäsi nuoremmalle naislääkärille, jonka näet laittavan kumihanskaa käteen ja ottavan rasvaa sormiinsa... Hävetti niin helvatusti.
Olisit vaan sanonut: nyt vähän oikealle, pikkuisen syvemmälle, no nyt on hyvä kohta...jatka vaan vielä hetki.
Ei lääkärikokemus, mutta ilman housuja kuitenkin.
Kävin sokeroinnissa, kainalot, sääret ja alapää. Minulla oli vain toppi päällä, koska ei voinut pitää paitaa eikä housuja. Sääristä aloitettiin ja siinä minä olin ilman pikkuhousuja koko ajan! Oli vähän outoa.
Vanha keskustelu, mutta lisätään nyt oma kokemus eiliseltä.
Kävin ensi kertaa naisurologilla, joka oli erittäin miellyttävä ja asiantunteva. Teki perustutkimukset elimelle ja kasseille, jolloin huomasin, että verta pakkautuu samalla hieman alakertaan. Onneksi ei sentään täysheijariin asti. Tutki sitten eturauhasen myös kun on pientä tulehdusta, jonka vuoksi lääkärille menin. Laittoi minut kyljelleen maata, jotta ylettyi hyvin tekemään tutkimuksen. Tämä aiheutti kirvelevän paineen nupin päähän, kun tutkimus kesti jonkin aikaa ja se sai kirkkaan nesteen valumaan paperille. En ole aiemmin kokenut vastaavaa ja en voi sanoa, että tunne olisi ollut miellyttävä, ennemminkin häkellyttävä. Hieman hävetti nousta ylös kun paperilla oli melkoinen läikkä ja hän huomasi sen kun tein lähtöä.Onneksi ei sentään kommentoinut sitä.
eikivaollenkaan kirjoitti:
Itse olen pariin kertaan joutunut näyttämään kaluani lääkärille erinäisten syiden vuoksi. Viimeksi lääkärinä oli ilmeisesti joku kandityttö, sillä kun itse olen 40v, niin tuli olo, että suunnilleen 17v tyttäreni näköinen tyttö siinä ottaa kaluni käteen ja tutkii sitä. Ei todellakaan ollut kiihottava tilanne. Tuli jotenkin inhottava fiilis. Jotenkin setämäinen, jos ei nyt pedofiilimäinen sentään. Vaikka toki ymmärrän, että työtään hän teki ja seksi oli siitä kaukana. Mutta jotenkin vaan tuli paha fiilis.
"Ei todellakaan ollut kiihottava tilanne"
No kivempi se taisi sille kanditytölle olla, että EI ollut sulle kiihottava tilanne...
Vierailija kirjoitti:
eikivaollenkaan kirjoitti:
Itse olen pariin kertaan joutunut näyttämään kaluani lääkärille erinäisten syiden vuoksi. Viimeksi lääkärinä oli ilmeisesti joku kandityttö, sillä kun itse olen 40v, niin tuli olo, että suunnilleen 17v tyttäreni näköinen tyttö siinä ottaa kaluni käteen ja tutkii sitä. Ei todellakaan ollut kiihottava tilanne. Tuli jotenkin inhottava fiilis. Jotenkin setämäinen, jos ei nyt pedofiilimäinen sentään. Vaikka toki ymmärrän, että työtään hän teki ja seksi oli siitä kaukana. Mutta jotenkin vaan tuli paha fiilis.
"Ei todellakaan ollut kiihottava tilanne"
No kivempi se taisi sille kanditytölle olla, että EI ollut sulle kiihottava tilanne...
Nämä on oikeasti pahoja tilanteita. Jotenkin on helpompaa olla vanhemman naisen käsittelyssä kuin nuoremman. Jokin siinä kosketuksessa on erilaista joka saa autonomisen hermoston reagoimaan. Itselläni on käynyt kerran fyssarilla todella lähellä, ettei ole paukahtanut täysimittainen stondis kun hän auttoi minua lonkan ongelman kanssa. Oli jo uhkaavassa nousussa kun onneksi vaihdettiin harjoitusta ajoissa. Silloinkin kyseessä sellainen 25v upea neito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei sattumuksiin liity, mutta gynekologiseen tutkimukseen kuitenkin. Miksi ihmeessä siellä gynekologin huoneessa on oikein kunnon riisuuntumis/pukeutumisnurkka verhojen takana, kun sitten kuitenkin tutkimuspöydälle kävellään pelkässä paidassa pylly paljaana ja kohta ollaan haarat levällään tutkittavana? :D En vaan ymmärrä mitä virkaa sillä verhotulla nurkkauksella on tuossa tutkimuksessa, ennemmin minä riisuisin/pukeutuisin ilman sitä ja sitten kävelisin vaikka joku pyyhe alavartalon päällä siihen itse pöydälle ja takaisin.
Tutkimuksessakin olisi kivempi jos jalkojen päällä olisi joku lakana tms. eikä retkotettaisi jalat paljaana ja levällään, ei olisi niin pirun kylmäkään.Mäkin olen ihmetellyt tätä ja olen tullut siihen tulokseen, että ehkä sen "kopin" pointti on antaa aikaa kerätä itsensä ja rohkeutensa ihan kaikessa rauhassa.
Itse asiassa viimeksi gynellä olin tavallaan iloisella tavalla yllättynyt, kun lääkäri vain totesi, että riisupa ne housut ja käy tähän makuulle. Ei mitään teatteria esirippuineen, vaan silkkaa ja raakaa todellisuutta aikuiselta aikuiselle.
Minä inhoan sitä kävelyä pillu paljaana verhon takaa tutkimuspöydälle, joten olen alkanut käyttää gynekologille mennessä aina hametta, jonka voin nostaa ylös vasta tutkimuspöydällä. Ainakin omasta mielestäni se on helpottanut asiaa paljon, mikä on ihan kiva, sillä olemme nyt lapsettomuustutkimuksissa, joten alapäätohtorilla saa kyllä ravata.
Minä käytän pitkähelmaista tunikaa joka on helppo siinä pöydälle mennessä nykäistä ylöspäin. Sillon se on ykslysti onko koppia vaiko ei.
Täällä näkyy olevan sellainen "pyyppy" ihan tulessa: https://www.liekkipieru.fi/video/tulinen-twerkkaus-ja-perse-tulessa ! Piereskely twerkatessa on hyvin voimannuttavaa ja vapauttavaa, kun kaasun antaa tulla ulos paineella samalla kun pylly hytkyy musiikin tahdissa.
Ei tämä nyt kauhean nolo kokemus ole mutta kerron kuitenkin. 35 vuotiaana miehenä olin varannut terveyskeskuksesta lääkäri ajan. Kärsin virtsaamis vaivoista. Eturauhastutkimus ensimmäistä kertaa jännitti etenki kun aikaa varatessa puhelimessa hoitaja mainitsi myös että voi olla eturauhas ongelmia. Jännitystä lisäsi että yleensä terveyskeskuksessa on ollut nuoria naislääkäreitä paljon. No minut vastaanotti kuitenkin todella nuorelta näyttävä mieslääkäri. Alku kysymysten jälkeen lääkäri käski riisua alushoususilleen. Siinä riisuessa hän kertoi että tutkitaan vatsaa ensin ja sen jälkeen sitte tuseerataan. Samalla hän laittoi jo kumihanskoja käteen. Kävin tutkimus pöydälle selälleen alushoususillaan ja lääkäri paineli ja kuunteli vastsaani. Seuraavaksi hän sanoi että katsoisi seuraavaksi genitaaleja. Jännityksessä en ihan heti tajunnut tarkoitusta. Jolloin hän kysyi että haittaako sinua ja käski laskea alushousut. No sitten lääkäri tunnusteli kivekseni ja ne olivat kuulemma normaalit. Seuraavaksi hän käski kääntyä polvetkoukussa kyljelleen ja sanoi tunnustelevansa eturauhaseni. Sanoin lääkärille tässä vaiheessa että tekisi sen rauhallisesti koska minulla on lisäksi peräpukamia ei kylläkään kovin kipeitä. No kohta tunsin miten rasvattu sormi työntyi peräaukkooni lääkäri kysyi välillä sattuuko. Tutkimus tuntui lähinnä inhottavalta mutta ei sattunut. Tunnustelun jälkeen huokasin jo helpotuksesta että se on ohi mutta lääkäri sanoikin että pysy vielä hetki siinä samassa asennossa ja meni hakemaan jotain huoneen toiselta puolelta. Kohta hän tuli takasin ja näytti minulle semmosta muovista jotain tähystys putkea ja sanoi että hän katsoisi sinne vielä tämmöisellä niiden pukamien takia jos annan luvan. No luvan annettuani hän alkoi työntämään sitä putkea peräsuoleeni. Se oli kyllä inhottavaa ja sattui. Tämän operaation jälkeen lääkäri antoi minulle paperia ja sanoi että pyyhi aukkosi ja voit pukea ja siirtyi käsien pesun jälkeen kirjoittelemaan tietokoneelle minun pukiessa vaatteeni päälle. Jälkeenpäin täytyy sanoa että ihmeen vähän hävetti. Pahinta oli jännitys ennen vastaanottoa. Lääkäri oli jotenkin kauhean ystävällinen ja tuntui että hän otti potilaan vaivat vakavissaan eikä vähätellyt niinkuin lääkärit nykyään.
Gynekologi sanoi minulle että minä olen väärässä paikassa. Ei uskonut vaikka sanoin että olen omalla päätöksellä nykyään nainen.
M55
Niin eikös gynekologi lle meno pitäisi olla ihan normaalia jos mies vain ilmoittaa olevansa nyt nainen?
Olin kuukausi sitten tyräleikkauksessa (mies). Seuraavana päivänä pääsi kotiin sen jälkeen, kun oli saanut virtsattua. Odoteltiin, eikä tullut. Lääkäri päätti, että katetroidaan, niin pääsen pois.Tunne oli omituinen, kun katetroinnin tuli tekemään entinen oppilaani.
Vauva.fi foorumista ei näy mitenkään päälle että on tapahtunut terrori isku. Ihan sairasta. Ihankuin tää ois joku kupla missä elää. No, se kupla ei loputtomiin kestä. Lopulta pitää ottaa vastuu. Minä menen nyt jonnekin, missä vastuuntuntoisia ihmisiä vielä on, ja ehkä heidän kanssaan saadaan jotain aikaiseksi, ennenkuin on liian myöhäistä.