Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt jo saamelaistekin kohtaa vihapuhetta. :D

Kommunismi on ihanaa.
21.03.2016 |

Ainoa ryhmä joka ei kohtaa vihapuhetta on rasistiset valkoiset heteromiehet jotka ovat kaiken pahan alku ja juuri.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin kertoa yhden konkreettisen vihapuhe-esimerkin, joka on erityisen inhottavana. Tää on sellainen sanonta, joka tuli eteen murreaineistosta. Kun Jumala oli luonut maailman, hän kaiveli tikulla kynsien alle jäänyttä paskaa ja teki siitä saamelaisen.

Enpä ole ennen kuullut tuotakaan. Eipä ole edes kovin vitsikäs. Pulttiboys nunnukavitsit muistan, mutta ei nekään kovin naurattaneet. Ja pulttiboys yritti tehdä huumoria kaikkien kustannuksella. Se oli niiden ohjelman sisältö. Mutta näinhän se on, ettei sitä huuomaa ennen kuin osuu omalle kohdalle.

Nuo ovat yksittäisiä esimerkkejä siitä, miten valtaväestö suhtautuu/on suhtautunut saamelaisiin. Mutta jos ei itse asu Lapissa tai lue aiheesta, ei se tietenkään esille tule. Olen mäkin Lapissa vähän matkailleena kuullut erilaisia rasistisia stereotypioita saamelaisista.

Vierailija
22/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomessa olemassa ryhmää joka ei kohtaa vihapuhetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut, että saamelaisia olisi missään haukuttu. Millaista tämä vihapuhe on?

Varmaan olisit, jos olisit kotoisin Lapista tai esim. lukenut jotain saamelaisista.

Olen lukenut jonkin verran saamelaisista opintojeni puolesta, mutten ole ymmärtänyt, että tilanne on edelleenkin niin huono.