Nyt jo saamelaistekin kohtaa vihapuhetta. :D
Ainoa ryhmä joka ei kohtaa vihapuhetta on rasistiset valkoiset heteromiehet jotka ovat kaiken pahan alku ja juuri.
Kommentit (23)
Saamelaiskäräjillä on liikaa rasistisia valkoisia heteromiehiä. Heidät pitäisi korvata homoilla, mamuilla ja feministeillä. Otetaan nyt aluksi Antti Tuisku sinne.
Ai miten niin "nyt"? Saamelaiset ovat kohdanneet vihapuhetta ihan perinteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ai miten niin "nyt"? Saamelaiset ovat kohdanneet vihapuhetta ihan perinteisesti.
Ketä niitä vihaa? Natsit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aloittaisit ihan valtaväestöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En taida kuulua valtaväestöön kun en vihaa eikä minun tuttavani vihaa saamelaisia.
Uhriutuminen on IN nykyään. Kaikki vihaa kaikkia!
En ole ikinä kuullut, että saamelaisia olisi missään haukuttu. Millaista tämä vihapuhe on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En taida kuulua valtaväestöön kun en vihaa eikä minun tuttavani vihaa saamelaisia.
No voi hyvänen aika. Jos sulla ei ole saamelaisiin kohdistunut viha tuttua, niin mitäpä jos vaikka googlaisit aiheesta? Jos et ole itse Lapista kotoisin tai lukenut aiheesta, niin tuskin siitä tiedätkään, mutta ei se tarkoita sitä, ettei sitä olisi olemassa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullut, että saamelaisia olisi missään haukuttu. Millaista tämä vihapuhe on?
Varmaan olisit, jos olisit kotoisin Lapista tai esim. lukenut jotain saamelaisista.
Mä voin kertoa yhden konkreettisen vihapuhe-esimerkin, joka on erityisen inhottavana. Tää on sellainen sanonta, joka tuli eteen murreaineistosta. Kun Jumala oli luonut maailman, hän kaiveli tikulla kynsien alle jäänyttä paskaa ja teki siitä saamelaisen.
Oisiko ne suuttuneet siitä Bulttiboissin "nunnuka nunnuka lai lai lai" -sketsistä? Sori kaikki saamelaiset, ei ollut tarkoitus loukata..
Ennen heitä orjuutettiin ja karkotettiin asuinsijoiltaan, niin että parempaan suuntaan ollaan menossa jos nyt jää vain vihapuheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin kertoa yhden konkreettisen vihapuhe-esimerkin, joka on erityisen inhottavana. Tää on sellainen sanonta, joka tuli eteen murreaineistosta. Kun Jumala oli luonut maailman, hän kaiveli tikulla kynsien alle jäänyttä paskaa ja teki siitä saamelaisen.
Eikö tuota samaa vitsiä käytetä somalista kommunistiin?
Vierailija kirjoitti:
Oisiko ne suuttuneet siitä Bulttiboissin "nunnuka nunnuka lai lai lai" -sketsistä? Sori kaikki saamelaiset, ei ollut tarkoitus loukata..
Eihän niitä sketsejä edes tehty rasistisella asenteella, Peteliuksen ja Kallialan hahmot pohjautuivat heidän omiin todellisiin saamelaiskavereihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuota samaa vitsiä käytetä somalista kommunistiin?
No ihan varmasti käytetään, mutta kun täällä ihmiset, jotka eivät tiedä mitään saamelaisista tai ole kotoisin Lapista, kuvittelevat, ettei saamelaisiin mitään vihapuhetta kohdisteta, kun eivät he sitä ole kuulleet. Kysynpä vain, missä he olisivat siihen voineet tutustua, jos aihepiiri ylipäätään on vieras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä sketsejä edes tehty rasistisella asenteella, Peteliuksen ja Kallialan hahmot pohjautuivat heidän omiin todellisiin saamelaiskavereihinsa.
Peteliuksen ja Kallialan hahmot perustuivat siihen yleiseen, rasistiseen mielikuvaan, joka valtaväestöllä oli/on saamelaisista. Likaisia, juoppoja, laiskoja.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole ennen kuullut tuotakaan. Eipä ole edes kovin vitsikäs. Pulttiboys nunnukavitsit muistan, mutta ei nekään kovin naurattaneet. Ja pulttiboys yritti tehdä huumoria kaikkien kustannuksella. Se oli niiden ohjelman sisältö. Mutta näinhän se on, ettei sitä huuomaa ennen kuin osuu omalle kohdalle.
Joo, kuulemma. Luin kanssa. What??