Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ajattelen, että 80' syntyneet on parikymppisiä?

Vierailija
21.03.2016 |

Juha88, eikö se ole n. 23v? No ei, se on lähemmäks 30!

Sitten nämä 90-luvun lopulla syntyneet, eikös ne ole jotain 13-vuotiaita? Ei, nekin on jo täysi-ikäisiä, opiskelevat yliopistoissa ja hankkivat lapsia.

Se tunne kun sua 10v nuoremmat ei olekaan enää mitään lapsia, vaan yhtälailla aikuisia, joita ei uskoisi 10v nuoremmiksi. Joo ei mulla muuta, älkää lytätkö täysin :)

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mäkin oon 23 vaikka jostain syystä mun väitetään syntyneen -82. Vuonna -70 syntyneet on tietenkin nelikymppisiä eikä kohta viiskymppisiä.

Vierailija
22/48 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta yhdestä ysäriketjusta ja tästä tulee mieleen, että luin joskus eräästä tutkimuksesta. Sen mukaan ihminen rakentaa identiteettiään juuri siinä parikymppisenä ja jo teininäkin niin, että sen aikakauden musiikki, muoti ja muu kulttuuri viehättää koko loppuiän. Ehkä tällä identiteettiasialla on jotain tekemistä myös "ikäkokemuksen" kanssa? Emme ole kasvaneet vielä kolmi- ja nelikymppisiksi? Parikymppisenä oli tärkeää että kuka on minkäkin ikäinen? :)

Terveisin CMX forever -81

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännän veistä haavassa, arvon 30 ja risat -ihmiset. Ihan vasta äskenhän me olimme parikymppisiä, eikös? No, jos laskee sen saman verran aikaa eteenpäin, niin olemme ihan just kohta viiskymppisiä. Ja aikahan tunnetusti kuluu koko ajan nopeammin...

Tätä mietin tässä tänä talvena, enkä suoraan sanottuna ole kyennyt käsittelemään sitä. Kuten en sitäkään, että omat vanhempani ovat kohta 7-kymppisiä. Ikäkriisi. Sitä se on.

Vierailija
24/48 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon syntyny -96 ja täytän parin kuukauden päästä 20!

Vierailija
25/48 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mäkään mikään vanha ole, just pääsin lukiosta... hmmm... 9 vuotta sitten :D

Vierailija
26/48 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäkriisi kirjoitti:

Käännän veistä haavassa, arvon 30 ja risat -ihmiset. Ihan vasta äskenhän me olimme parikymppisiä, eikös? No, jos laskee sen saman verran aikaa eteenpäin, niin olemme ihan just kohta viiskymppisiä. Ja aikahan tunnetusti kuluu koko ajan nopeammin...

Tätä mietin tässä tänä talvena, enkä suoraan sanottuna ole kyennyt käsittelemään sitä. Kuten en sitäkään, että omat vanhempani ovat kohta 7-kymppisiä. Ikäkriisi. Sitä se on.

Ja sanotaan että jokaisen seitsenkymppisen sisällä on viisikymppinen joka miettii, että mitä helvettiä oikein tapahtui? :D Niin se ajankulu vain yllättää, pitäisi kai yrittää täyttää päivänsä jollain ei niin rutiininomaisella, niin päivät eivät sulautuisi keskenään samanlaiseksi mössöksi.

Vierailija
27/48 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin vuonna 1980 ja 14 vuoden kuluttua olen 50-vuotias.

Vierailija
28/48 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaistätini järkyttyi, kun kerroin olevani menossa naimisiin ja kyseli arasti, että etkö sinä ole vähän liian nuori?

Järkyttyi sitten vähän lisää, kun totesin, että mä olen lähes 30. :D

T: "mutta vastahan sinä olit rippikoulussa"

Vierailija
29/48 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -85 ja mieheni -75. Yksi lähimmistä työkavereistani on syntynyt -92. Olen aina ajatellut, että olen melkein saman ikäinen kummankin kanssa.

Vierailija
30/48 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pikkuveljen lakkiaiset on keväällä. Justhan se oli ihan vasta semmoinen vaahtosammutin joka nyysi mun kinderit kun omat oli syöty. Nyt se vaan nyysii mun kinderit, kun omat on syöty, miten sekin on jo niin iso.

-N33

Vierailija
31/48 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen että v.2001-2004 syntyneet ovat pikkutaaperoita. Tämä siitä huolimatta, että oma kuopukseni on syntynyt v.2000 ja täytti just 16v.

Puhun myös 80-luvusta kuin eilisestä päivästä ja lapset ei tajuu. Mieheni hahmotti: sehän sama kuin meille olisi 80-luvulla puhuttu 50-luvusta - aika etäiseltä tuntui.

Vierailija
32/48 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän joten kuten olevani itse kolmekymppinen, mutta en voi edelleenkään hahmottaa, että osa 90-luvulla syntyneistä on ohittanut teini-iän jo useita vuosia sitten. Samoin on tosi hämmentävää, etteivät kaikki 00-luvulla syntyneet olekaan alakouluikäisiä tai pikkulapsia.

Vierailija
33/48 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ku mietttiu jotain vaikka 70-luvun tapahtumaa "no eihä siitä ole ku 30-vuotta" noh lähempänä 50 kylläkin...

Elän jotain ikuista milleniumia

Vierailija
34/48 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen jotenkin automaattisesti, että -70-luvulla syntyneet ovat nuoria aikuisia ja pikkulasten vanhempia. Synnytysosastojen yleisin asiakaskunta jne. Sitten tajuan, että -70-syntyneet ovat melkein 50 ja -79-syntyneetkin jo melkein 40.

Tuntuu, että millennium oli vasta eilen ja siitä tulee vuodenvaihteessa jo 17 vuotta.

Vierailija
35/48 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten nämä 90-luvun lopulla syntyneet, eikös ne ole jotain 13-vuotiaita? Ei, nekin on jo täysi-ikäisiä, opiskelevat yliopistoissa...

Ei nyt 90-luvun lopulla syntyneet vielä ihan, 90-luvun puolivälissä syntyneet kyllä hyvinkin. 99-syntyneistä kukaan eikä 98-syntyneistäkään suurin osa ole vielä edes täysi-ikäisiäkään, viimeiset ysiseiskatkin tulivat täysi-ikäisiksi vasta vähän yli 2,5 kuukautta sitten. 99-syntyneet aloittivat vasta viime syksynä lukion, eivät ole aivan vielä yliopistoon menossa. 95- ja 96-syntyneet ovat tällä hetkellä niitä yliopiston nuorimpia, ehkä joku aniharva vuotta aikaisemmin koulun aloittanut 97-syntynytkin voi joukosta löytyä.

Vierailija
36/48 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin juuri, että serkkuni (-02) täyttää ensi kuussa 14v. Sehän on neljän vuoden kuluttua täysi-ikäinen! Mitä vit...

Vierailija
37/48 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän myötä aika tuntuu kuluvan nopeammin. Vanhuksilla onkin aina joulu tai juhannus.

Vierailija
38/48 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yli nelikymppinen enkä pysty lainkaan käsittämään sitä, näytän 30-kymppiseltä ja henkisesti luulen sitä olevani mutta joka päivä toistelen itselleni että haloo 40+!!! En lainkaan osaa samaistua ikäisiini ja moni minua paljon nuorempi näyttäää minua vanhemmalta. Vi*uttaa tämmönen kun identiteetti hukassa! Sitten vielä tuo sama kuin aloittajalla, en miellä 90-luvulla syntyneitä aikuisiksi koska itse olin nuori silloin ja ne ..vauvoja(?)

Vierailija
39/48 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhutaan jostain 17-vuotiaista niin sitä ajattelee, että "tunnenkohan mä ne tyypit, eiks ne ole pari vuotta mua nuorempia, jotain 93-syntyneitä? Sitten havahtuu, että nehän on sua lähes 10v nuorempia, etkä todellakaan tunne niitä.

Sitten kun puhutaan 3-kymppisistä... "Nehän on jotain 70-luvun lopulla syntyneitä, mistä mä semmoisia tuntisin?" Ei, ne on pari vuotta sua vanhempia. 

Vierailija
40/48 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten nämä 90-luvun lopulla syntyneet, eikös ne ole jotain 13-vuotiaita? Ei, nekin on jo täysi-ikäisiä, opiskelevat yliopistoissa...

Ei nyt 90-luvun lopulla syntyneet vielä ihan, 90-luvun puolivälissä syntyneet kyllä hyvinkin. 99-syntyneistä kukaan eikä 98-syntyneistäkään suurin osa ole vielä edes täysi-ikäisiäkään, viimeiset ysiseiskatkin tulivat täysi-ikäisiksi vasta vähän yli 2,5 kuukautta sitten. 99-syntyneet aloittivat vasta viime syksynä lukion, eivät ole aivan vielä yliopistoon menossa. 95- ja 96-syntyneet ovat tällä hetkellä niitä yliopiston nuorimpia, ehkä joku aniharva vuotta aikaisemmin koulun aloittanut 97-syntynytkin voi joukosta löytyä.

Oman kokemuksen ja tuttavapiirin perusteella harva 95-96 on vielä amkissa/yliopistossa. 96 jätkät nyt intissä ja monet 95:kin. Jotkut 96 lukion nelosvuodella. Itse opiskelen nyt ensimmäistä vuotta amkissa, alkoi viime elokuussa, 58 hengen ryhmässä on ehkä 5 96 ja alle 10 95, suurin osa aloittaneista oli 93,94 ja 92:kin oli enemmän kuin 95. Meidän lukiossa (Itä-helsinki) suurin osa 95-ryhmästäni ei valmistunut 3 vuodessa kuten en minäkään :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi