Miksi ajattelen, että 80' syntyneet on parikymppisiä?
Juha88, eikö se ole n. 23v? No ei, se on lähemmäks 30!
Sitten nämä 90-luvun lopulla syntyneet, eikös ne ole jotain 13-vuotiaita? Ei, nekin on jo täysi-ikäisiä, opiskelevat yliopistoissa ja hankkivat lapsia.
Se tunne kun sua 10v nuoremmat ei olekaan enää mitään lapsia, vaan yhtälailla aikuisia, joita ei uskoisi 10v nuoremmiksi. Joo ei mulla muuta, älkää lytätkö täysin :)
Kommentit (48)
Sama! T. 25-vuotias vuosimallia -81.
Sama tunne. Olen syntynyt 87 ja välillä oikeasti unohdan että olen jo 29. Käsittämätöntä miten voin päässäni kuvitella olevani vielä parikymppinen kun oikeasti 30 kolkuttelee nurkan takana :D
Tätä minäkin ihmettelen kun tunnen vetoa aina niihin parikymppisiin tyttösiin vaikka itse olen jo lähemmäs neljäkymmentä.
Mä olen syntynyt 1990 (eli olen 26) ja tuntuu oudolta, että 2000-luvun alussa syntyneet ovat jo teinejä eikä mitään taaperoita :D
Vierailija kirjoitti:
Sama tunne. Olen syntynyt 87 ja välillä oikeasti unohdan että olen jo 29. Käsittämätöntä miten voin päässäni kuvitella olevani vielä parikymppinen kun oikeasti 30 kolkuttelee nurkan takana :D
Sama täälläkin. Eka ajatus sinustakin on, että sähän olet joku koululainen. Vaikka olet vain 7 vuotta minua nuorempi. :D
Huomaa, että sillä iällä ei ole niin paljoa enää merkitystä kuin nuorempana. Itsekin muistan itseni paljon nuoremmaksi, kun joku sattuu kysymään 😁
Mä täytin helmikuus 20. :'D
T. 25v
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että sillä iällä ei ole niin paljoa enää merkitystä kuin nuorempana. Itsekin muistan itseni paljon nuoremmaksi, kun joku sattuu kysymään 😁
Mä huomasin kanssa tämän. Melkein pelästyin, kun piti ääneen sanoa, että olen 29 (!). Jotenkin sitä kuvittelee olevansa noin kahdeksan vuotta nuorempi. 😂
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin yksi -87 syntynyt, joka tuntee itsensä edelleen 21-vuotiaaksi. Ja aina ihmetyttää kun tajuan että 90-luvulla syntyneet eivät olekaan enää esiteinejä ja 00-luvulla syntyneet eivät ole vaipoissa :D
Se järkytys minkä koin kun sain kuulla -98 syntyneen serkkuni olevan raskaana :O
Reality check, sekin on jo 18v.
Siis todella samaistun tähän, justhan täytin 25. Skitsoooo!! Tää akka onkin jo 35, vanha pieru, ei voi mitään ;D
Minä, vuosimallia -97, olen varmaan aiheuttanut ihan hirveän ikäkriisiaallon suvun keskuudessa menemällä naimisiin ja hankkiutumalla raskaaksi. Mulla on lähemmäs 30 serkkua jotka on suurin osa 80-lukulaisia ja kaikki yhä naimattomia ja lapsettomia! Siinä sitten ovat raskausuutisen kuullessaan muistelleet viime tapaamista rippijuhlissa ja yrittäneet ymmärtää etten ole moniongelmainen tuleva yh-teiniäiti.
Mä luulen että kun lähestyy neljääkymppiä pyrkii jotenkin alitajuisesti torjumaan ajatusta siitä ja on vaikea tottua siihen että on niin vanha että sua 10 v nuorempi on kuitenkin jo 28 v. Hiukset ovat harventuneet ja ikä näkyy naamassa mutta fyysisesti olen kuitenkin paremmassa kunnossa ja vahvempi kun parikymppisenä mistä olen salaa ylpeä. Mutta tosin eihän neli-viisikymppisellä vielä pitäisi vanhuuden vaivoja ollakaan sillä miten sä kuvittelet selviäväsi eläkeikään jos jo nyt on fyysisesti työrajoitteinen.
itekki oob sitä mieltä et -00 syntyeet on iha vauvoja. mut ne onki jo 16 vuotiaita
Olen monesti kuullut juttua, että meitä 2000-luvun alun lapsia ajatellaan helposti pikkukoululaisina, vaikka hupsis, 2000-2002 syntyneet ovatkin jo 14-16v. Ja 2000 menevät tänä vuonna lukioon, ääk.
terv. 2002/8v :)
Havahduin vasta nyt siihen tosiasiaan, että mun -99 syntynyt pikkusiskoni on 17v. Ja 2000-luvun alun lapsetkin (2000, 2001, 2002, 2003) ovat teini-ikäisiä. Odotan kauhulla sitä päivää, kun Ilta-Sanomat kirjoittaa poliisin pidättäneen vuonna 2006 syntyneen miehen.
Serkkuni täyttää tänä vuonna 15. Siis mitä hittoa, se kastejuhlahan oli eilen... :D Totta puhuen viimeiset noin kahdeksan vuotta elämästäni ovat menneet ohitse täysin huomaamatta, valon nopeudella. Tunnen vieläkin itseni alle kolmikymppiseksi, enkä suostu uskomaan, että täytän tänä vuonna 34...
Vm. 1982.
Musta tuntuu tosi oudolta että 2003 syntyneet menevät jo yläasteelle. Vastahan mä pääsin itse pois ala-asteelta.. kahdeksan vuotta sitten :D
Tajusin vasta muutama päivä sitten, että mun 2004 syntynyt tyttö on tänä vuonna 12v. Siis esiteini. Vastahan se oppi lukemaan... Niin se aika menee.
Olet tullut vanahksi :) Kuten minäkin.
Kun on itse tullut aikuiseksi 80-luvulla, niin tuntuu että siihen aikaan syntyneet ovat ihan lapsia.