Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti saa enemmän eläkettä kuin minä palkkaa

Vierailija
21.03.2016 |

Sama ammatti. Minä koulutumpi, äidillä tosin kuului työhön ohjausta josta sai lisää palkkaa. Äiti 62. Minä 36. Oon Ollut töissä 10 vuotta. Palkallisesti varmaankin huipulla, työvuosilisät poistettu. Äitini sai saavutetut pitää. Työtunnit vähenemässä (ja palkka) ennemmin laskussa kuin nousussa. Äiti oli kymmeniä vuosia virassa, eipä noita tarjolla ole nykyään. Oon onnellinen kun on töitä mutta onhan tää vähän kumma suuntaus..

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas toisinpäin: tyttäreni 22 v. saa enemmän palkkaa, kuin minä työttömyyskorvausta (tai eläkettäkään, kun sen aika tulee).

Vierailija
2/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullahan on vielä 40 vuotta työaikaa - mitä kummaa tuossa nyt on?

Kertymää tulee vielä, eivätkä ole vertailukelpoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama. Anoppikin saa enemmän eläkettä kun minä palkkaa, koska saa hyvää leskeneläkettä.

Näin tää vaan menee: kansaneläkkeellä olevat jatkaa kitumistaan eläkkeelläkin ja ne, jotka ovat saaneet nauttia vakaista työpaikoista saavat eniten eläkettäkin.

Vierailija
4/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Äitisi palkka on siis noin 4800 - 6000  e/kk? Ja on saanut moista palkkaa yli 10 vuotta? Tosin edes tuolla summalla ja alle 40 vuoden työuralla (62v:n eläkelaskuri lähtee vasta 23 ikävuodesta) ei eläkkeellä pääse lähellekään suomalaisten keskipalkkaa.

Vierailija
5/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä jeesus. Sinulla on vielä vuosia aikaa nostaa sekä eläke, että palkkatasoa. Eläkettä ei saada, se ansaitaan!

Vierailija
6/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas toisinpäin: tyttäreni 22 v. saa enemmän palkkaa, kuin minä työttömyyskorvausta (tai eläkettäkään, kun sen aika tulee).

Palkka ja työttömyyskorvaus on nyt vähän eri asiat. Millä ihmeen perusteella sun pitäisi saada enemmän tukia, kuin tyttäresi palkkaa työstään?

Sekin on tosi kummallista, että samasta työstä eläke on isompi kuin palkka, varsinkin kub työuraa on jo taustalla.

Itse olen kyllä jo hyvin nuoresta tienannut enemmän kuin äitini.

Vierailija
7/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kyllä saan enemmän pakkaa kuin isäni eläkettä, mutta isäni päässyt työttömyys-/eläkeputkeen jo vähän päälle 50v ja saa sillä kohtuu hyvää eläkettä.

Vierailija
8/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut pitkään hyvä palkka, eivätkä elinaikakertoimet iske, niin noinhan se on. Ei pätkätyösukupolvi ikinä pääse paikoille, jotka vastaisivat vakituisten virkojen sukupolven eläkkeitä. Ja eläkkeestä jää enemmän käteen kuin samansuuruisesta bruttopalkasta, sillä eläkkeistä ei mene eläkevakuutusmaksuja, eikä työttömyysvakuutusmaksujakaan.

Vierailija
9/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu ja palkat sen mukana. Se nyt vain on niin, että joka sukupolvella on erilainen maailma. Sekä hyvässä, että pahassa.

Vierailija
10/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faija saa 3000€/kk nto eläkettä sillä rahalla ryyppää kyllä komeasti.

Itse saan palkkaa 2000€/ kk nto.

Vierailija
11/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään lähisukulaisen, joka oli aikanaan kohtuu hyväpalkkaisessa työssä (suunnittelu/asennus ym.) vajaa 10 vuotta, alkoi olemaan mt- ja alkoholiongelmia oikein pahasti ja siihen aikaan eläkkeelle pääsi melko nopeasti em. syistä. Nyt saa eläkettä melkein yhtä paljon kuin esim. lähihoitaja ja tyyppi vaan syö, makaa ja juoruaa kylän asioita. Vaikuttaa muutenkin suht' terveeltä hankkimaan työlläkin jotenkin elantoaan, mutta tuskin haluaa ja miettii usein ettei vaan eläke poistu.

Ei ihme, että maa on konkassa.

Vierailija
12/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksaa verojakin enemmän, vai mitä?!

Vierailija
13/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinullahan on vielä 40 vuotta työaikaa - mitä kummaa tuossa nyt on?

Kertymää tulee vielä, eivätkä ole vertailukelpoisia.

Ei minusta ole kohtuullista että samasta työstä saa vähemmän palkkaa kuin eläkettä.

Vierailija
14/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 30 vuoden päästä ei saada eläkkeitä ollenkaan, todennäköisesti eläkkeelle pääsee joskus 70 vuotiaana jos on varaa jäädä.

Näin se vaan valitettavasti tulee menemään, eli ne rahat oman vanhuuden turvaamiseksi pitäisi säästää ihan nyt jos ja kun on töissä.

Vierailija
15/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka ja työttömyyskorvaus on nyt vähän eri asiat. Millä ihmeen perusteella sun pitäisi saada enemmän tukia, kuin tyttäresi palkkaa työstään?

Sekin on tosi kummallista, että samasta työstä eläke on isompi kuin palkka, varsinkin kub työuraa on jo taustalla.

Itse olen kyllä jo hyvin nuoresta tienannut enemmän kuin äitini.

Totta puhut. Tarkoitin ainoastaan ap:lle, että ei kaikilla hänen äitinsä ikäluokkaa olevilla ole noin hyvä tilanne. Niillä toki, joilla työtä on riittänyt. Mutta asian vierestähän minä vastasin, myönnetään.

Vierailija
16/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ollut pitkään hyvä palkka, eivätkä elinaikakertoimet iske, niin noinhan se on. Ei pätkätyösukupolvi ikinä pääse paikoille, jotka vastaisivat vakituisten virkojen sukupolven eläkkeitä. Ja eläkkeestä jää enemmän käteen kuin samansuuruisesta bruttopalkasta, sillä eläkkeistä ei mene eläkevakuutusmaksuja, eikä työttömyysvakuutusmaksujakaan.

Ja eläkeläiset kehtaavat vielä valittaa kun eläkkeestä ei saa työkuluvähennystä.

Vierailija
17/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus 30 vuoden päästä ei saada eläkkeitä ollenkaan, todennäköisesti eläkkeelle pääsee joskus 70 vuotiaana jos on varaa jäädä.

Näin se vaan valitettavasti tulee menemään, eli ne rahat oman vanhuuden turvaamiseksi pitäisi säästää ihan nyt jos ja kun on töissä.

Älä jaksa olla noin lapsellinen.

Vierailija
18/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja maksaa verojakin enemmän, vai mitä?!

Mikäs perustelu tuo on. Kyllä minäkin mielelläni maksaisin vaikka 60% veroja jos tästä työstä yht´äkkiä saisikin 10k€/kk. Vaan enpä maksa...

T. 1400€/kk netto (kokopäivätyö&viittä vaille maisteri)

Vierailija
19/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästelen täällä esitettyjä huippueläkkeitä! Mistä työstä sellaisia saa!

Tarkistin oman tulevan eläkkeen ja se on tällä hetkellä komeat 1200 e/kk. Töissä ollut valmistumisen jälkeen koko ajan, välillä jopa kahdessa työssä. Yliopistotutkinto.

Vierailija
20/34 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen opettaja ja vanhempani olivat opettajia. Minä saan parilla ylitunnilla 3100 Euroa/kk. Isän eläke 3200 ja äidin 3350. Ja isä ehti tehdä uraa peräti 31 vuotta, äiti sentään 33 vuotta. Eläköityivät 61-vuotiaina. Sen lisäksi kumpikin sai vakiviran suoraan valmistuttuaan, minä olen tehnyt pätkää jo 6 vuotta kesät työttömänä.

Kyllä vanhempani ovat sitä mieltä, että ei ole reilua. He eivät koe ansainneensa tuota eläkettään vaan ovat vain onnekasta ikäpolvea. No, hyvä puoli tässä on, että heillä on rahaa jeesata, kun itsellä taas työttömyys iskee kesäkuun alussa.