Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä perusälypuhelin?

Vierailija
21.03.2016 |

Olen ostamassa elämäni ensimmäistä älypuhelinta. Olen wanhanaikainen muutoswastarintainen henkinen mummo ja tarkoituksena olisi käyttää puhelinta lähinnä tekstailuun, soitteluun, satunnaiseen valokuvien ottamiseen sekä älypuolta esim. aikataulujen tai karttojen hakemiseen, kenties joskus sähköpostiin vastailuun. (Ja ehkä joskus vauvapalstan lukemiseen!)
En siis tarvitse mitään liian fiiniä tai monimutkaista vekotinta. Mieluusti saisi olla sellainen, joka kestää laukussa heittelehtimistä.
Onko kukaan kokeillut noita Doro PhoneEasyjä? Niissä on erillinen näppäimistö, mikä vaikuttaa tavallaan kätevältä, mutta joissain malleissa näyttö on aika pienen oloinen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne laukussa kestää kun laitat koteloon. Ilman koteloa näytöt naarmuuntuu.

Minkä kokoista tarvitset ja paljonko saa maksaa?

Vierailija
2/15 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsung Galaxy S3 on perusluuri ja vielä nykypäivänäkin hyvä puhelin, päivittyy jatkuvasti, hyvät speksit ja saa asennettua kaikki uudet pelit ja sovellukset. Kotelon kanssa kestää tosi hyvin peruskäytössä. Hintaa taitaa olla alle 200€ näinä päivinä. Isohko ruutu ja hyvä kamera.

Ite oon 18 v puhelinaddikti ja S3 on ollut paras luurini hinta-laatusuhteeltaan. Kaksi vuotta sitten sain kyseisen puhelimen ja vieläkin ehjä sekä ajantasainen, päivityksiä tulee tiuhaa tahtia. Omasta mokastani johtuen piti vaihtaa latausliitin ja akku (ilmeisesti latasin rikkinäisellä USB-johdolla, akku paisui ja liitin kärähti tai vääntyi tms).

Mutta siis, S3 käy ihan peruskäyttöön, sometukseen ja peruspelien pelaamiseen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iphone

Vierailija
4/15 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista!

Joku kaveri suositteli Huaweita (en muista mallia), onko se valmistajana mistään kotoisin?

Vierailija
5/15 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huaweista en osaa sanoa, mutta Samsung on ainakin hintansa väärti. Halvimmillaan saa muutamalla kympillä mutta jos haluat vähän paremman niin 80-150 euroa. S3 on vissiin ainakin hyvä, sen saa tänä päivänä jo reilusti alle satasella, olisko 80 euroa?

Nokian Windows-puhelimiin ei kannata sekaantua missään nimessä. Niitä on ollut meidän talossa useampi ja kaikki täyttä roskaa. Nuorimman lapsen 29 euroa maksanut Samsung on paljon parempi kuin Nokian uusimmat mallit.

Vierailija
6/15 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPhone 5S, ei ole androidin ja kännyn valmistajan roska-ohjelmia joita ei saa edes poistettua, ei ole androidin jokapäiväistä roskaohjelmien päivitysrumbaa.

Vierailija
7/15 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dorot eivät ole älypuhelimia mutta kuvailusi perusteella et tarvitsekkaan älypuhelinta. Älä missään nimessä osta älypuhelinta ellet sitä tarvitse/halua käyttää sillä niiden käyttöikä on lyhyempi kuin peruspuhelimen tyylisen kuten doron. Osta joku nokian tmv älykäs luuri isolla näytöllä ja näppäimillä, varmista kaupassa että niillä saa selattua nettiä ja säköpostia äläkä anna myyjän myydä itsellesi mitään halpaa kosketusnäyttöä.

Vierailija
8/15 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut just lähes pakotettiin ostamaan  viimeinkin älypuhelin, olen nimittäin samanlainen puhelin on lähinnä vain puhelin -ihminen. Päädyin sitten iPhone kutoseen. En ainakaan toistaiseksi ole käyttänyt kuin vain osaa sen mahdollisuuksista, mutta ehkä sitten tarpeen mukaan myöhemmin käytänkin niitä nyt tällä hetkellä tarpeettoman tuntuisia ominaisuuksia. Saas nähdä. Varmasti vähemmälläkin selviäisi. Ja edelleenkin olisin pysytellyt vanhassa, jollen olisi joutunut patistelluksi liikkeeseen. :)

Vierailija
9/15 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuo onnistuu millä tahansa älypuhelimella. Käy kaupassa katsomassa minkä kokoista näyttöä tarvitset, että näet lukea kunnolla. Liian pienen ruudun kanssa tihrustaminen on ikävää hommaa.

Vierailija
10/15 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Dorolla on älypuhelinkin, jota firma mainostaa helppokäyttöiseksi ja selkeäksi. Tiettyyn rajaan asti se pitää paikkansa, mutta sitten tulee hankaluuksia. Kooltaan ovat aika isoja, paitasi Mini-versio.

Samsungia minäkin ehdottaisin. Mutta yhden vihjeen annan. Selaa nettiä ja katso, löytyykö valitsemallesi puhelimelle suomenkielinen käyttöopas netistä. Esim. Huawein puhelimelle ei löytynyt, vaikka tabletille löytyi. Olin ajatellut ostavani Huawein, sillä minulla on saman firman tabletti, mutta valitsin sitten Samsungin, johon löytyi käyttöopas. Eihän sekään tyhjentävä ole, vaikka sivuja on toista sataa, sillä joitakin perusasioita puuttuu, mutta onhan se parempi kuin ei mitään tai ammattikielellä englanniksi kirjoitettu opas. Minun kielitaitoni ei ainakaan riitä vieraskieliseen oppaaseen.

Vierailija
11/15 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarvitse "älyominaisuuksia", ei ole mitään syytä ostaa älypuhelinta.

Vierailija
12/15 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia puhelimia, jotkä käyttävät samaa käyttöjärjestelmää, käytetään suunnilleen samalla tavalla. Kosketuspuhelimissa on yleensä viisi nappia, äänenvoimakkuus, virta ja kolme kosketus"nappia" näytön alla.

Vierailija
13/15 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda Iphone, ne ovat tuplahintaisia, etkä saa vastinetta rahalle.

Samsung on yleisin, melkein kaikki toimii ja saat opastusta helpoimmin.

Minkä isompi näyttö, sen helpompi käyttö.

100-200 eurolla saat varmasti sopivan.

;-)

Vierailija
14/15 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Huawei Honor 4x, tarjouksestsa 150€. Vastaa teholtaan tuplasti tuon hintaisia puhelimia. Näytön tarkkuus ei ole parhaiden tasoa, mutta tuon käytännön merkitys on niin ja näin.

Vierailija
15/15 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Huawei Honor 4x, tarjouksestsa 150€. Vastaa teholtaan tuplasti tuon hintaisia puhelimia. Näytön tarkkuus ei ole parhaiden tasoa, mutta tuon käytännön merkitys on niin ja näin.

Yksi asia tuossa hieman häiritsee, käyttiksenä on android KitKat (4.4.2), ja ainakaan vielä ei puhelin ole tarjonnut päivitystä uudempaan. Joten etsin sen netistä la latasin tietsikalle. Vielä en ole puhelimeen asentanut, täytyy ensin tehdä varmuuskopioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi