Mies vittuilee huonoista arvosanoistani
Tiedän itsekin, etten ole maailman viisain ihminen.
Opiskelemme molemmat yliopistossa. Olen käynyt noin 70 kurssia, joista kahdeksasta arvosanana on 1/5, eli huonoin mahdollinen arvosana (tai tietysti 0/5 olisi vielä huonompi). Miehellä ei noita 1/5 kursseja ole ollenkaan, ja hän on alkanut huomauttelemaan minulle asiasta.
Tietysti ymmärrän, että nuo 1/5 kurssit eivät varmasti ole työnantajien mieleen, jos koskaan edes mitään työtä tulen saamaan. Puolustukseni voisin kuitenkin todeta pari asiaa:
1) Olen koko ajan opintojeni ohessa ollut töissä (mikä luonnollisesti vie aikaa opiskelulta ja näin ollen saattaa laskea joitakin arvosanojani), kun taas mieheni on ollut töissä vain kesäisin.
2) Minulla on myös opintopisteitä viiden vuoden edestä, vaikka olen opiskellut vasta neljä vuotta - miehelläni opintopisteitä on neljän vuoden edestä (ja hänkin on opiskellut neljä vuotta). Opintopiste =jokaisesta kurssista saa tietyn määrän opintopisteitä, kandiin vaaditaan vähintään 180 opintopistettä ja maisteriin 120 lisää.
No, on tässä se hyvä puoli että aion nyt mennä korottamaan nuo 1/5 arvosanat paremmiksi.... Mutta surettaa, kun mies ei asiallisesti keskustelu noista huonoista arvosanoistani, vaan kirjaimellisesti on jo pidemmän aikaa vittuillut niistä ja vertaa omiin arvosanoihinsa. Keskimäärin arvosanani ovat ihan normaaleja, keskiarvoni on 3/5.
Anteeksi avautuminen, parasta kai mennä Demi.fihin ulisemaan.
Kommentit (23)
Yksi epämiellyttävimmistä piirteistä miehessä on kateus naisensa menestystä kohtaan ja oman asemansa pönkittäminen toisen kustannuksella. En kyllä katselisi. Luuletko ap että kun siirrytte työelämään niin miehestäsi kuoriutuu kannustava kumppani? Villi veikkaukseni on, että mikäli ap menestyy miestä paremmin tämä motkottaa kateellisena ja pistää kapuloita rattaisiin minkä ehtii. Jos taas ap menestyy huonommin kuin mies, saa ap osakseen halveksuntaa ja vittuilua. Mahtava tulevaisuus.
Jos kyse on vain miehen ymmärtämättömyydestä, eikä pahansuopaisuudesta, ap voisi vielä yrittää suoraa taktiikkaa. Ihan suoraan kysyy mieheltä, että mitä hän ajattelee saavuttavansa kommentoimalla arvosanoja? Millä tavalla hän ajattelee asian hänelle kuuluvan? Onko hänellä hämärtynyt rajat itsensä ja ap:n välillä, että ei jotenkin hahmota heidän olevan kaksi eri henkilöä? Ihan kiihkottomasti ja itse hermostumatta kun näitä kysyy ja rauhassa odottaa miehen vastausta, voi ehkä saada hänet ajattelemaan. Siis ehkä. Oma kokemukseni on, että yleensä tällä tavoin käyttäytyvät eivät muutu. Se vaatisi heiltä itsetutkiskelua, eivätkä useimmat tällä tavoin toisia astinlautana käyttävät siihen kykene. Valitettavasti.
Sanoisin itsekin että ei kannata jatkaa suhdetta jos mies jo nyt osoittaa halveksuntaa. Itse seurustelin nuorempana samantyyppisen miehen kanssa. Tosin minun opiskelumenestykseni oli sen verran parempaa kuin hänellä, ettei hän voinut piikitellä huonoista arvosanoista. Sen sijaan tyytyi lällättämään ja piikittelemään siitä jos sain nelosen, yleensä sain vitosia.
Opiskelimme vielä samaa alaa, joten paineet kai kasvoivat sietämättömiksi. Reilun vuoden suhteen jälkeen sain oman alan osa-aikaisen työpaikan, saman jota mies oli hakenut. Mies sai hirveän raivarin etten ansaitse sitä, ja että sain paikan vain koska olen nainen (ei mitään todellisuuspohjaa). Mies äityi lievän väkivaltaiseksi eli heitteli tavaroita minua päin, hakkasi seiniä ja rähjäsi. Sen pituinen se.
Ap:n miehellä on vissiin alemmusskompleksi kun suorittaa paljon hitaammin opintojaan.