Tiedätkö isoisovanhempiesi nimet? Onko näitä nykyään suosittuja nimiä?
Sanotaan että nimet kiertää 80-100v sykleissä eli suunnilleen isoisovanhempien nimet olis nyt taas ajankohtaisia... Omiani en valitettavasti tiedä kuin äidin puolelta:
Katri, Helena, Juho ja Antti
Kommentit (99)
No ei tiedetä mutta jossain sukuvirka todistuksessa vilahti jotain Tyyne tai Ei kyllä ne on niin kaukaisia ettei ole edes kysytty koskaan . Ainakin sukua on ollut uudella maalla aina ikuisesti ja Porissa . Jopa Savossa . Kanadassa . Ruotsissa. Tarinat kertoo. Ei vaan nimet on muuttunut paljonkin maahan muuton takia . Tuttavien puolisotkin on kaikki muista maista . Suorastaan outoja nimiä on tullut Thaimaasta .
Selma, Alma, Ida, Fredrika, Isak, Gustaf, Johan, Johannes
Suomessa asuu eri heimoja eri maa taustoista ja niiden nimet on erilaisia kuin taas muiden. Slovakit slaavit eestiläiset kuin ruotsin suomalaiset . Norjalaisia. Romaneille on intialaista tyyliä ja turkista tulleet erikseen. Kreikkalaisia nimiä tuli ortodokseilta . Italialaista . Uuden testamentin nimiä . Vanhoja suomen nimiä oli Xenia kuin Maria ja Taina kuin Pauli ja Onni. Matti aika yleisesti. Tuulikki.
Ikivanhoja nimiä lienee Hilda , Marita, Kerttu, Usko. Orvokki.
Tiedän ja kaikki 4 ovat nykyajan muotinimiä. Isovanhempani ovat 1800-luvulla syntyneitä.
Airi nimeä oli joskus . Maaret ja Maarit.
Vierailija kirjoitti:
Selma, Alma, Ida, Fredrika, Isak, Gustaf, Johan, Johannes
Sukututkimusta tehty monta polvea. Satakunta alueena.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ja kaikki 4 ovat nykyajan muotinimiä. Isovanhempani ovat 1800-luvulla syntyneitä.
Kuinka vanha olet? Itse olen syntynyt 59 ja isoisovanhemmat syntyneet 1800-luvulla. Vain yksi isovanhemmista 1800-luvulla.
Juho, Anni, Aukusti (August kirkonkirjoissa) ja Lyyti (virallisesti Lyydia). Kaksi ensimmäistä ihan yleisiä nykyään, noita äidin suvun puoleisiakin joskus näkee nuoremmilla, suomalaisella kirjoitustavalla.
Kauko. Nikolai. Olavi. Antti. Pauli. Niilo. Mikael. Erik . Kaarle. Älkää tuhotko Venäjällä suomalaisten ruotsalaisten Eestiläisten hautausmaita vaikka vittumainen luonne kehottaa . Antaa olla ihmisten muisto paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha olet? Itse olen syntynyt 59 ja isoisovanhemmat syntyneet 1800-luvulla. Vain yksi isovanhemmista 1800-luvulla.
Vm-52
Mauno ja Maunu . Mauri. Lassi. Pirjo. Ritva. Satu. Sinikka. Ulpu. Aira. Vaikka nimi anastaa varastaa on sieltä lähi idästä ja Kreikasta niin ikävä kyllä se nimi yhdistyy varastamiseen. Ananias ja safiira mutta anastaa on ihan yleinen varastaa sana .
Kristityt ei elä jahvemosse KIROUKSISTA Mooses miehen pahat teot nostetaan sen omille pojille kirousta ei ole kristityillä. Pysy vaan synagogalla toorarulla !
Omista isoisovanhemmista tiedän neljän nimet: Martta, Maria, Martti ja Johannes. Puolisoni isoisovanhemmista tiedän kolmen nimet: Lyyli, Erik ja Pekka.