Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö teitä pelottanut synnytys koko raskausajan?

Vierailija
20.03.2016 |

Minä haluaisin lapsen ehkä tuossa muutaman vuoden päästä mutta kun en USKALLA. Haluaisinkin kuulla ajatuksia siitä, kun on raskaana ja synnytys väistämättä lähenee kokoajan.. eikös se pelottanut? Itse pelkään synnytyksessä nimenomaan sitä KIPUA. Luotan terveydenhuoltoon ja kätilöihin siinä, että hyvin todennäköisesti kaikki menee hyvin, eli en siis oikeastaan pelkää ensisijaisesti sitä, että kävisi huonosti. Mutta sitä kipua pelkään aivan sairaasti, onko se täysin lamauttavaa? Miten sen kestää? Auttaako ne kivunlievitykset esim. epiduraali mitään? Kannattaisiko ehkä vaatia pelkosektio? Tiedän monen tuttavan saaneen pelkosektion...
En uskalla hankkiutua varmaan koskaan raskaaksi, sillä en pystyisi olemaan rennosti kun synnytys stressaisi äärettömästi kokoajan... itse raskautta en pelkää millään tavalla, sen kyllä hyvin ''kestän'' mutta se synnytys on asia täysin erikseen.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaan synnytykseen mennessäni olin kyllä teuraaksi menossa, iso vauva tulossa (arvio 5kg)ja varma siitä, että repeän kahtia ja haluan kuolla. Onnekkaasti kaikki kivunlievitys toimi, ruokailun kesken avautumisvaiheen salissa kun lähti hiukomaan. Synnytys eteni lähes huomaamatta ja kaikessa rauhassa ponnistan 4700g pojan ulos. Omin jaloin kävelin suihkuun ja sitten osastolle, pesin hampaat, odotin hoitajaa ja kun kyllästyin odottamaan otin vauvan kainaloon ja rupesin nukkumaan. Ja olen siis ylipainoinen, lähes 40v nainen, että mistään huippu-urheilijasta ei ole kyse.

Kolme vuotta myöhemmin sama kuvio, tuloksena tyttö. Jos äiti ja lapse terveitä ja kivunlievitys toimii niin ei ole mitään hätää. Itse pelkään hemoglobiinin ottamista sormenpäästä, koska se sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla