Uusi kämppis bulimikko :/ Mitä tekisitte?
tyypillä taitaa olla muitakin demoneita... mitä tälläsessä tilanteessa voi tehdä vai voiko mitää?
Kommentit (33)
Sanot sille, että "älä vittu metelöi siellä vessassa. Jos syöt jotain, niin pidä ne sisälläsi. Tuhlausta tuollainen. Tulee halvemmaksi kun et osta niitä leipiä ja berliininmunkkeja jotka oksennat kuitenkin pois."
Pidätte ainakin erilliset ruoat - muuten se syö teidät molemmat perikatoon. Ja katsot että siivoaa vessan jälkeensä ja käyttää vielä ilmanraikastintakin.
Muuta et voi tehdä, omapa on asianasa jos haluaa hampaansa hajottaa ja muutenkin elää idioottimaisesti.
Kysy haluaisiko se jutella. Kerro että olet huolestunut hänen puolestaan ja että välität. Jos suostuu juttelemaan kysy onko hän hoidossa/miettinyt keskusteluapua.
Mulla oli lukioiässä kaveri, jolla oli anoreksia. Hän onneksi selvisi ja sai lapsiakin aikuisena. Mutta ei siinä oikein muuta voinut kuin vaihtaa puheenaihetta. Oma ja muiden ulkonäkö oli hänelle hurjan tärkeää ja hän huomautteli jatkuvasti muiden ihmisten syömisestä ja vaatetuksesta. Aika raskasta oli istua kahviloissa. Lopulta lakkasin tapaamasta häntä.
koko ajan vettä valuttamassa vessassa kun pitäis päästä kuselle. limapapereita roskiksessa, käsisaippuaa kuluu enemmän kun laki sallii. vittumainen nuori tyttö, valehtelee kun kysyy asioista, ei siis tästä mutta muista.
huuuuoooooooooh ja huuuuuuuuooooooh
voiko mielenterveysongelmaiselle sanoo vaan et ooppas nyt terve ku rupee muita vituttaa toi toiminta
pelkään et jos kysyis suoraan vois tulla joku häpeäraivo tms esiin ja sit ei ois enää kivaa
yleensä välittäisin mut tyypin käytös mua kohtaan myös niin vittumaista et ei paljon tee mieli ruveta halailemaan
Kyllä minua ainakin risoisi asua jonkun alituiseen yrjöävän kanssa, varsinkin kun itselle tulee paha olo toisten oksentamisesta. Bulimikot vielä luulevat että vessan vetäminen toimituksen jälkeen riittää... No ei riitä. Olen käynyt yrjöilijän jälkeen vessassa, ja kyllähän siellä haisi ja pytyssä kellui oksennusta pinnalla. Jos on soluasunto, tekisin valituksen. Jos itse valittu kämppis, antaisin häädön. Joo, olen ilkeä kusipää, mutta haluan kotini olevan sellainen missä siedän asua.
ssss kirjoitti:
Anna sen oksentaa rauhassa ja älä sano, että olet kuullut sen.
mikä on sun perustelu miks tää ois paras tapa ?
Luin otsikon, että puliukko. Lienee tosiaan parempi bulimikko kuin puliukko....
Entä, jos kysyt, onko jo hoidon piirissä vai voisitko esimerkiksi auttaa saattamalla hoidon piiriin?
Huh, voin kuvitella miten hermoja raastava tilanne, varsinkin jos tyyppi on sellainen että et edes tule toimeen. Pystytkö muuttamaan itse pois tai jos on alivuokralaisenasi niin irtisanoa se jonkun tekosyyn varjolla?
Vierailija kirjoitti:
Pidätte ainakin erilliset ruoat - muuten se syö teidät molemmat perikatoon. Ja katsot että siivoaa vessan jälkeensä ja käyttää vielä ilmanraikastintakin.
Muuta et voi tehdä, omapa on asianasa jos haluaa hampaansa hajottaa ja muutenkin elää idioottimaisesti.
Hampaansa hajoittaa, hmmm. Mulla on ollut bulimia 32 vuotta ja tuona aikana pisin tauko oksentamisessa on ollut pari päivää, muuten olen spytannut ainakin kerran päivässä, yleensä useammin. Hammaslääkärissä olin pari viikkoa sitten, kiille täysin kondiksessa ja reikiä nolla. Eipä ole hampaisiin vaikuttanut pätkääkään, eikä oikeastaan mihinkään muuhunkaan. Elämä maistuu, saa mättää kunnolla paskaruokaa ja paino pysyy hallinnassa. Kondiskin on kova. M50.
Vakavasti mielenterveysongelmaisten ei pitäisi päästä soluasuntoihin asumaan, koska samalla altistetaan joku viaton sivullinen niiden ongelmille. Ei riitä sympatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua ainakin risoisi asua jonkun alituiseen yrjöävän kanssa, varsinkin kun itselle tulee paha olo toisten oksentamisesta. Bulimikot vielä luulevat että vessan vetäminen toimituksen jälkeen riittää... No ei riitä. Olen käynyt yrjöilijän jälkeen vessassa, ja kyllähän siellä haisi ja pytyssä kellui oksennusta pinnalla. Jos on soluasunto, tekisin valituksen. Jos itse valittu kämppis, antaisin häädön. Joo, olen ilkeä kusipää, mutta haluan kotini olevan sellainen missä siedän asua.
ymmärrän täysin sun kannan. itse kokisin kyl tosi julmaks tehdä valitus siitä et toinen on sairas, ja ajattelen kans sitä et miten tälläsen voi hoitaa ettei toinen mee viel enemmän sekaisin
syömishäiriöinen nuori on muutenkin varmaan aika heikoilla psyykkisesti, luulisin
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti mielenterveysongelmaisten ei pitäisi päästä soluasuntoihin asumaan, koska samalla altistetaan joku viaton sivullinen niiden ongelmille. Ei riitä sympatiaa.
oot niin oikeessa !!!!!!! mut mistäs tietää etukäteen tollasta. mulla sopimusta jäljellä niin paljon etten voi muuttaa viel piiiiiitkään aikaan pois. ja ei oo alivuokralainen.
kyllä rupee syömään pikkuhiljaa tää tilanne
rupes vituttamaan kirjoitti:
ssss kirjoitti:
En ole ssss, mutta entisenä anorektikkona voinen vastata. En kylläkään oksentanut, mutta se että joku tavallaan vieras (esim. solun kämppis) olisi huomioinut sairauteni ja alkanut puhua siitä olisi ollut jotain, jonka olisin tuntenut häpeälliseksi ja ahdistavaksi.
Toki ap:n tilanne on myös ikävä ja bulimia kuuluu enemmän kuin anoreksia. Ketäpä se häiritsee jos kämppis viettää illat liikuntakeskuksessa eikä juuri vietä aikaa keittiössä, bulimikko taas kuuluu enemmän. Oletteko ap millaisissa väleissä kämppiksen kanssa. Jos ihan hyvissä niin sitten voisi keskusteluyhteys olla helpommin saavutettavissa. On se tilanne ap:lle hankala ja varmasti toivot muutosta, tunnen sympatiaa myös kämppistäsi kohtaan, hänkään ei tahallaan sinua häiritse, toki tahatonkin häiritsevyys on häiritsevää, eihän siitä mihinkään pääse. Vaikea tilanne.
Bulimia voi kyllä olla aivan kamala sairaus, itse kamppailin sen kanssa vuosia.:( Onneksi parannuin.
Toivottavasti kämppis ymmärtää hakea tai on jo hakenut apua.
Sano suoraan että voisko sitä oksentelua rajoittaa, onhan toi nyt aika sietämätöntä että joka kerta kun tarttis päästä vessaan niin tyyppi on siellä yrjöämässä.
Vierailija kirjoitti:
rupes vituttamaan kirjoitti:
ssss kirjoitti:
En ole ssss, mutta entisenä anorektikkona voinen vastata. En kylläkään oksentanut, mutta se että joku tavallaan vieras (esim. solun kämppis) olisi huomioinut sairauteni ja alkanut puhua siitä olisi ollut jotain, jonka olisin tuntenut häpeälliseksi ja ahdistavaksi.
Toki ap:n tilanne on myös ikävä ja bulimia kuuluu enemmän kuin anoreksia. Ketäpä se häiritsee jos kämppis viettää illat liikuntakeskuksessa eikä juuri vietä aikaa keittiössä, bulimikko taas kuuluu enemmän. Oletteko ap millaisissa väleissä kämppiksen kanssa. Jos ihan hyvissä niin sitten voisi keskusteluyhteys olla helpommin saavutettavissa. On se tilanne ap:lle hankala ja varmasti toivot muutosta, tunnen sympatiaa myös kämppistäsi kohtaan, hänkään ei tahallaan sinua häiritse, toki tahatonkin häiritsevyys on häiritsevää, eihän siitä mihinkään pääse. Vaikea tilanne.
Todella ikävä tilanne just sen takia et tunnen sympatiaa, mutta osa musta haluaa vaan tollasen ihmisen vittuun täältä, varsinkin kun on mua kohtaan muutenkin tosi vittumainen. perus asumis-asioiden hoito puhumalla on välillä todella vaikeaa..
tyyppi on sellanen et jos mainitsisin asiasta ystävällisesti suoraan niin 99,9% valehtelis ja selittelis ja sit ois varmaan meikäläisen hammasharjat vessanpöntössä
Sano että hoitaa hommansa niin ettei sun tarvi niistä tietää.