Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieniä virpojia haistatellaan ja uhkaillaan. MIKSI? Mitä ihmettä?

Vierailija
20.03.2016 |

Ymmärrän kyllä että kaikki ihmiset eivät tykkää virpojista. Mutta onko se niin vaikeaa laittaa oveen lappu tai ystävällisesti vastata virpojalle, että ei tarvitse virpoa? Miksi ihmeessä ihmiset ovat tylyjä ja ilkeitä pienille lapsille?

Tossa just kävin puhelimessa nopean keskustelun ystävättäreni kanssa (hirveästi ei keritty puhumaan, kun oli vähän "tilanne päällä " lasten kanssa) mutta ja hänen lapsilleen oli parilla ovella käyty karjumaan, ja lapset olivat tulleet itkien ja säikähtäneenä kotiin..

Toinen näistä "ystävällisistä ihmisistä"oli vielä hokenut ovella "v***n v***ua ja suksikaa s***na hel**iin vielä kun kerkiätte". Toisella ovella oli huudettu karkkien kerjäämisestä ja ja että parempi hävitä hyvän sään aikana.

Lapset olivat liikenteessä tossa klo 11 aikoihin, että ei mistään aamuvarhaisestakaan puhuta. Tällä tavallako ihmiset todella lapsille ja toisilleen puhuvat? (Nämä siskokset muuten ovat 6 ja 7 vuotiaita)

Sitten erehdyin tuon pikaisen puhelun päälle mulasemaan ihmisten päivityksiä facessa.. ihan järkyttävää vihamielisyyttä.. siellä pari tuttavaa ilmoitti suoraan sanovansa virpojille että voivat painua hel**iiin kerjäämästä karkkia...

No, ei siinä mitä.. toisen tuttavan suututin perinjuurin.. Esitin hänelle myös saman kysymyksen kun tässä aloituksessa, mikset voi vaan nätisti sanoa ettet halua tulla virvottavaksi. Niin vastaus oli että ei ole hänen tehtävänsä alkaa selittämään, hän voi sanoa just miten asia on... kun kysyin mitä mieltä se olis siitä että kun seuraavalla kerralla eksyy meille kahville, ja totean ovella, että suksihan h***iin siitä kahvia ja pullaa kerjäämästä ja vinkumasta.. Ihan samalla tavalla kun hän virpoville lapsille puhuu.. Ihmeesti loukkaantui, kun sama kielenkäyttö kohditettiin häneen.
No, ei se mitään, ei tule ikävä hänen iänikuisia minä-sitä-minä-tätä-juttuja =D =D
Ja joo, tää keskusteli käytiin julksesti hänen seinällään... =D =D no, siinäpähän ihmiset viimeistään näkevät mikä hän luonteeltaan
=)

Mutta mikä tämä ihan kiehumispisteeseen asti menevä viha joillain ihmisillä oikein on?

TOISTONA: Onko se vaikea laittaa vaikka lappu oveen, piirtää varmistukseksi vaikka noidan kuva, ja vetää ruksi yli tai sitten ystävällisesti sanoa, ettei halua tulla virpomisen uhriksi. Tai miten olis ettei avaa ovea ollenkaan, jos ei ole mitään ystävällistä sanottavaa?

Tuntuu että monet oikein päivityksistä päätellen oikein odottavat niitä pieniä virpojia siellä oven takana, että pääseevät lapsille raivoaan purkamaan.

Ja kyllä, minulla on lapsi, mutta on vielä liian pieni virpomaan, mutta voi olla etten koskaan päästäkkään häntä virpomaan, kuulemani ja näkemäni perusteeella.

Kommentit (359)

Vierailija
101/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos ovikellon jatkuva soiminen ei ole osasta porukasta mielekästä, mutta se ei ole mielestäni hyväksyttävä syy kohdistamaan vihamielisyyttä lapsiin.

Ei ole tosiaankaan iso vaiva ottaa ovikellosta virtaa pois tai laittaa lappua oveen. Itsekin näin tein aamusta, kun nukun pitkään ja omistan monta herkkähaukkuista koiraa. Myöhemmin laitoin ovikellon paikoilleen ja odottelin josko tulisi myöhäisiä virpojia. 😋

Vierailija
102/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää päästä virpojia sisään kun kerran sattui aika törkeä juttu. Lasten mukana ollut äiti riehaantui. Avasin oven muistamatta, että on virpomispäivä eikä mulla tietenkään sattunut olemaan karkkia mitä antaa virpojille. Kieltäydyin siis kohteliaasti virvonnasta, mutta lasten äiti alkoi haukkua, nimitti kitsaaksi siaksi ja tinkasi miksi sitten olin avannut oven jos en kerta karkkia meinannut antaa. Suljin oven, mutta se huusi solvauksia vielä postiluukusta ja sylkäisi sen kautta eteisen matolle. Viimeisiksi sanoiksi sanoi että "mä tapan sut saatana"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kun kiva. Voitte olla ihan varmoja siitä, että jos minun lapsilleni meuhkaatte niin tulen ja murskaan jokaisen luun kädestänne.

Notta hyvät pääsiäiset teillekin!

terveisin White Trash "Tiikeriäiti" Kouvolasta

Vierailija
104/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ovelta ovelle kiertäminen on  kivaa ja kaveriporukan yhteistä tekemistä, niin miksi lapset ei voisi kiertää useammin? Meille voisi tulla tiistaina ja torstaina noin klo 18.00, annan kävijöille roskapussit ja lauantaina olisi mukavaa, jos joku tulisi noin 14.00, jolloin saisi mukaansa pizzalaatikot ja tyhjiä tölkkejä. Niistä saa rahaa, joten muuta palkkaa ei tarvita. Saa tulla kaveriporukalla, parhaina lauantaina löytyy 3-4 pussillista roskia ja lehtiä, kun intoudun siivoamaan.

Vierailija
105/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun tehtäväni raapustaa sinun kakaroillesi lappuja oveen.

Miksi  ja opetat lapset kerjäämään? Etkö itse voi ostaa niitä suklaamunia?

Juuri tästä syystä tarjosin lapselle (8v tyttö) että ostan vaikka kassillisen suklaamunia/ mitä vaan karkkia jos jättää virpomisen väliin. Halusi mennä kuitenkin kaverin kanssa. Monta päivää askarteli oksia ja suunnittelivat mitä laitetaan päälle. No ainakaan vielä ei kukaan ole alkanut huutamaan ovella tms. kun soitin ja käskin kotiin välipalalle. Ja takaisin en päästä.

Vierailija
106/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää päästä virpojia sisään kun kerran sattui aika törkeä juttu. Lasten mukana ollut äiti riehaantui. Avasin oven muistamatta, että on virpomispäivä eikä mulla tietenkään sattunut olemaan karkkia mitä antaa virpojille. Kieltäydyin siis kohteliaasti virvonnasta, mutta lasten äiti alkoi haukkua, nimitti kitsaaksi siaksi ja tinkasi miksi sitten olin avannut oven jos en kerta karkkia meinannut antaa. Suljin oven, mutta se huusi solvauksia vielä postiluukusta ja sylkäisi sen kautta eteisen matolle. Viimeisiksi sanoiksi sanoi että "mä tapan sut saatana"

=D =D

Olis menny läpi, liioittelet liikaa että tarina olisi uskottava.

Olet ilmeisesti trollikoulun ekalla luokalla? 

=)

Vierailija
107/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi aikuiset ei olleet samanlaisia k-päitä silloin kun minä olin pieni.

Vierailija
108/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kun kiva. Voitte olla ihan varmoja siitä, että jos minun lapsilleni meuhkaatte niin tulen ja murskaan jokaisen luun kädestänne.

Notta hyvät pääsiäiset teillekin!

Siinä ei muuten paljoa alapeukut auta kun 120-kiloinen voimanostaja ja kamppailuharrastaja taluttaa Hummerille ja paukuttaa vähän kättä oven väliin. Oikein hyvässä roinapöllyssä menee vielä toinenkin käsi samalla rahalla.

Vierailija
109/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan näitä huonon impulssikontrollin omaavia, huonokäytöksisiä wt-tapauksia, joiden mielestä koko maailma on syypää heidän kurjuuteensa ja heillä on oikeus siten purkaa se kehen tahansa, vaikka sitten lapseen. 

Kyllä se on nimenomaan wt-sakki joka lähettää lapsensa sokkona kiertämään ovelta ovelle. Fiksut vanhemmat sopii asiasta etukäteen tuttujen ja/tai naapurien kanssa. Wt-vanhempi ei tähän pieneen vaivannäköön pysty.

Niin, toimii varmaan jonkun Pk/ eskarilaisen kanssa. Vähän noloa koululaisen olla virpomassa kun äiti ja isi kyttää parin metrin päässä. Noloa se olis sille vanhemmallekin...

Vierailija
110/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienena tyttona 80-luvun alkupuolella kaytiin aina kaverin kanssa virpomassa. Se oli mukavaa hommaa ja mukava on myos sita aikuisena muistella. Koristeltiin vitsoja ja pukeuduttiin noidiksi. Tama oli siis ita-Suomessa.

Mulla ei ole lapsia, mutta en osaa kuvitellakaan olevani hirvea pienia lapsia kohtaan. Tottakai voi sanoa, etta "ei kiitos", eika niita suklaamunia ja karkkeja tarvitse ostaa, jos ei halua. Meillapain ei virvota ollenkaan, mutta Halloweenina ollaan aina varauduttu karkkien kera ovikellon soitteluun...

Jos minulla olisi lapsia (ja asuisin Suomessa), yrittaisin varmaankin sopia naapureiden ja tuttujen kanssa virvontakohteista niin, ettei lasten tarvitsisisi altistua tuntemattomien aikuisten ihmisten raivomiselle... Tulee ehka kivempia muistoja ja nama "aikuiset" saavat mokottaa kotonaan ihan rauhassa.

Maailma on ihan tarpeeksi kamala ja vihamielinen muutenkin, etta eikohan me aikuisina ihmisina kyeta sentaan suhtautumaan asiallisesti pieniin lapsiin, jotka tulevat ovikelloa rimputtamaan.

Minkä ihmeen takia ihminen ei saa olla kotona osallistumatta tähän perinteeseen? Mä en ymmärrä miksi mun pitäisi ilahtua ventovieraista virpojista pimputtelemassa pitkin päivää ovikelloa ja jos en näin tee olen joku ahdasmielinen mököttäjä. Mä en vietä pääsiäistä millään muullakaan tavalla, enkä mä ymmärrä miksi mun silti odotettaisiin osallistuvan tähän. Kai näillä virpojilla perheineen on sen verran tuttavapiiriä että voivat käydä näiden luona, niinhän se perinnekin oikeasti on. Toki siinäkin tapauksessa on kohteliasta kysyä sopiiko, eikä pidä pahastua kieltävästä vastauksesta. Mikä ihmeen idea tämän yhden perinteen pakkosyöttö oikein on, eikö ihmiset voi viettää sitä keskenään joille se on tärkeä? Vai pitääkö mun hommata myös lammaspaisti, etten ole mököttäjä? Kasvattaa rairuohoa? Syödä suklaamunia? Ja pitääkö mun tilata ensi vuonna joulupukki käymään ihan vain siksi että se on jouluun kuuluva perinne?

Vierailija
111/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan näitä huonon impulssikontrollin omaavia, huonokäytöksisiä wt-tapauksia, joiden mielestä koko maailma on syypää heidän kurjuuteensa ja heillä on oikeus siten purkaa se kehen tahansa, vaikka sitten lapseen. 

Kyllä se on nimenomaan wt-sakki joka lähettää lapsensa sokkona kiertämään ovelta ovelle. Fiksut vanhemmat sopii asiasta etukäteen tuttujen ja/tai naapurien kanssa. Wt-vanhempi ei tähän pieneen vaivannäköön pysty.

Niin, toimii varmaan jonkun Pk/ eskarilaisen kanssa. Vähän noloa koululaisen olla virpomassa kun äiti ja isi kyttää parin metrin päässä. Noloa se olis sille vanhemmallekin...

Häh? Se vanhempi sopii asiasta etukäteen, vaikka edellisellä viikolla kenen ovella saa käydä ja kertoo nämä naapurit lapselle. Ei kai kouluikäistä tarvitse enää saattaa siihen pariin lähinaapuriin?

Vierailija
112/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, kyllä se lasten ilo on vissiin kova paikka ihmisille. Lapsi kävi virpomassa ja osassa taloista ei aukaistu ovea, mielestäni asiallinen tapa osoittaa että ei kiitos. Outoa aikuisilta ihmisiltä ilkeillä pienille lapsille!

Lasten ilo mistä? Riittääkö, että saa kiertää ovelta ovelle? Voitaisiin tehdä niin, että minä teen sen oksan ja lapsesi tulee virvottavaksi suklaamunakorin kanssa. Ilahtuuko hän, kun annan oksan ja otan pääsiäismunan?

Mun lapset kävi kierroksellaan ja ovat nyt sen jälkeen antaneet muille virpojille palkkiot. Juoksevat ihan itse ovelle ja ottavat vitsan ja antavat karkit. Eli kyllä ainakin mun lapset ilahtuu siitä, että voivat antaa muille virpojille karkkia. Eli kokevat iloa myös siitä antamisesta, ei pelkästään saamisesta.

Vierailija
113/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille raivoavat aikuiset ovat mt- potilaita. Näin opetan mun lapsille. Heistä ei tarvitse välittää, koska ovat luusereita. 

Ennenkin käytiin ihan kysymättä ventovieraidenkin ovilla. Tämä on perinne. Lapsille haistattelevat aikuiset ovat alinta pohjasakkaa ja wt-porukkaa. 

Minä en niin köyhä ole ettenkö jotakin virpojille pysty pientä antamaan ja kuuntelemaan kerran vuoressa sen lyhyen liirum laarumin. 

Vierailija
114/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂 Missä ihmeessä te oikein asutte?

Vierailija
115/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se ovelta ovelle kiertäminen on  kivaa ja kaveriporukan yhteistä tekemistä, niin miksi lapset ei voisi kiertää useammin? Meille voisi tulla tiistaina ja torstaina noin klo 18.00, annan kävijöille roskapussit ja lauantaina olisi mukavaa, jos joku tulisi noin 14.00, jolloin saisi mukaansa pizzalaatikot ja tyhjiä tölkkejä. Niistä saa rahaa, joten muuta palkkaa ei tarvita. Saa tulla kaveriporukalla, parhaina lauantaina löytyy 3-4 pussillista roskia ja lehtiä, kun intoudun siivoamaan.

Sama homma, eikä edes tarvitse tuoda mitään. Riittää että vie.

Vierailija
116/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, kyllä se lasten ilo on vissiin kova paikka ihmisille. Lapsi kävi virpomassa ja osassa taloista ei aukaistu ovea, mielestäni asiallinen tapa osoittaa että ei kiitos. Outoa aikuisilta ihmisiltä ilkeillä pienille lapsille!

Ihan on sun oma syy että lapsellesi on ilkeilty. Sinähän sen lykkäsit vieraiden ihmisten ovikelloja soittelemaan. Sun olisi pitänyt selvittää etukäteen ne tuttavat/naapurit joiden ovilla lapsi saa käydä ja jättää muut rauhaan.

Ja vitut oo. Kyllä se on tasan tarkkaan sen ilkeilijän ihan oma vika. Se että joku tulee soittamaan sun ovikelloas ja seisoo ovella ei anna oikeutta huutaa ja raivota kuin mielipuoli. Huudatko samoin myös muille ovellakävijöille? Turha omaa huonotapaisuuttaan ja suoranaista hulluuttaan on pistää muiden syyksi. Jos kehtaa huutaa ja haukkua pikkulapsia niin luulis silloin olevan myös pokkaa ottaa niistä vastuu ihan itse. Eipä vaan tunnu olevan, no eihän nää luuserit yleensäkään uskalla kuin pikkulapsia kiusata. Se on niin nähty.

Vierailija
117/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

=D =D

Olis menny läpi, liioittelet liikaa että tarina olisi uskottava.

Olet ilmeisesti trollikoulun ekalla luokalla? 

=)

Joskus totuus on tarua ihmeellisempää. Tuo tarina on tosi, valitettavasti. :( 

T: Kommentin lähettänyt

Vierailija
118/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole noista lapsille räyhäävistä kuullut kuin palstalla.

13 vuotta virpomista takana.

Vierailija
119/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille raivoavat aikuiset ovat mt- potilaita. Näin opetan mun lapsille. Heistä ei tarvitse välittää, koska ovat luusereita. 

Ennenkin käytiin ihan kysymättä ventovieraidenkin ovilla. Tämä on perinne. Lapsille haistattelevat aikuiset ovat alinta pohjasakkaa ja wt-porukkaa. 

Minä en niin köyhä ole ettenkö jotakin virpojille pysty pientä antamaan ja kuuntelemaan kerran vuoressa sen lyhyen liirum laarumin. 

Älä viitsi yleistää kaikkia mielenterveyspotilaita töykeiksi. Opetat samalla lapsille, että mt-potilaat olisi kakkosluokan kansalaisia ja luusereita, mikä ei pidä paikkaansa. Muuten olen kanssasi samaa mieltä.

Vierailija
120/359 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinänsä samaa mieltä, että ei ole iso vaiva laittaa lappua oveen (itse tein niin, kun pitää vuorotyön ohessa saada untakin), mutta toisaalta kun näitä keskusteluja lukee, niin tuntuu monelta nyky-virpojalta unohtuneen käytöstavat (mistä voi tietysti kiittää vanhempia). Kun itse kävin pienenä virpomassa, oli selvät säännöt ovikellon soittamisesta lähtien: soitettiin kerran, korkeintaan kaksi, ja jos ei kukaan avannut, oletettiin ettei ketään ole kotona eikä jääty rämpyttämään. Ja jos ovi avattiin, kysyttiin ensin saako virpoa, ja jos vastaus oli ei, niin toivotettiin hyvää päivänjatkoa ja lähdettiin seuraavaan paikkaan. Ja jos sai virpoa, niin koko loru lausuttiin, ja jos porukassa oli useampi virpoja, niin kaikki antoi vitsan. Silloin oikeasti vähintään yhtä hyvä juttu kuin palkka oli se kaikille jäänyt hyvä mieli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi