Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin luopua sängystä! Onko paikalla sen tehneitä/muuten mielipiteitä?

Vierailija
20.03.2016 |

Jotenkin ärsyttää kun on tällainen iso huonekalu, jonka alta on vaikea imuroida. Muutenkin tuntuu, että enkö voisi nukkua vaan jollain patjalla jonka voi siirtää päiväksi pois tai sohvalla.
Onkohan idea hyvä? eikö kovemmalla alustalla nukkuminen ole ihan terveellistäkin? Millä sängyn voisi parhaiten korvata?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkopatja ja ei laita jalkoja kiinni. Hyvä nukkua eikä tartte imuroida alta

Vierailija
2/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mitä just luin..?? :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ite luopuisin sängystä nii vaihtaisin sen patjaan tai vuodesohvaan.

sitähä on muute olemassa semmosia seinälle taitettavia sänkyjä. ku sen nostaa ylös nii siitä tulee esim. hylly ja petikamppeet saa jättää sinne seinän ja sängyn väliin

Vierailija
4/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli monta vuotta vain patja lattialla, mutta sitten hankin taas sängyn. On mukava, kun voi sängystä noustessa laittaa jalat lattialle suoraan istuen ja toisaalta jotenkin tuntuu paremmalta nukkua metrin korkeudella, kun voi vertailla.

Vierailija
5/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Runkopatja ja ei laita jalkoja kiinni. Hyvä nukkua eikä tartte imuroida alta

Olen käsittänyt, että ne jalat on sängyssä siksi että ilma kiertää myös sängyn alla sopivasti, ja toki myös korkeuden takia. Mutta tossa ratkaisussa on mielestäni sängyn huonoja puolia liikaa mukana, kun ei sitä runkopatjaa saa mihkään päiväksi sivuun. ap

Vierailija
6/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole sänkyä. Huopa vaan tai makuupussi.

Vierailija
7/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä helvetin ahtaissa läävissä te oikein asutte kun sängystäkin pitää tehdä ongelma, ei saatana...?

Vierailija
8/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä riippukeinu? Ergonomiasta ja selkäystävällisyydestä en tiedä, mutta on helppo kääriä sivuun päivällä, ei vie lattiatilaa ja tuulettuu alta. Olisi myös ihanaa nukkua kesällä parvekkeella/ulkona riippukeinussa :)

Vierailija
9/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellainen puinen ritilä pohjaksi ja siihen patja päälle. Näin patja ei ole suoraan lattialla ja voit kääriä koko höskän sivuun päivän ajaksi. Patja pitää siis olla taitettava tai futon.

Vierailija
10/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mun kantsis joo hankkia vaan joku semmonen vuodesohva, jossa olisi hyvä myös nukkua ja jonka saisi helposti kasaan. Sohva meillä on nytkin, mutta siinä on helvetin rasittava avaussysteemi, eli jos nukkuisin sohvassa niin aina se jäis auki kumminkin.

Onko jollain vinkkiä semmosesta sohvasta?

Joskus oon huomannut myös semmosen rahin, jonka saa patjaksi lattialle, onkohan ne ok?

Vierailija
11/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä helvetin ahtaissa läävissä te oikein asutte kun sängystäkin pitää tehdä ongelma, ei saatana...?

Jaa, sinulla ei tunnu ongelmaa olevan... LOL

Vierailija
12/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kerrossänkyä ilman patjaa, kun voi nukkua lastulevyn päällä ja alla on työtaso. (Taustalla lutikkaongelma, jolloin jouduin uusimaan melkein koko kämpän sisällön.) Hyvin toimii.

Vierailija
13/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sellainen puinen ritilä pohjaksi ja siihen patja päälle. Näin patja ei ole suoraan lattialla ja voit kääriä koko höskän sivuun päivän ajaksi. Patja pitää siis olla taitettava tai futon.

Tuollaisia ritilöitä saa ainakin kai futonkaupasta? Itse en osaa tehdä :) kuulostaa ihan hyvältä kyllä. ap

Vierailija
14/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialla on vetoisaa ja pölyisää nukkua. Ylösnouseminen ei ole miellyttävää.

Vierailija
15/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämähäkit, sokeritoukat, muurahaiset, koppikset yms tulee helpommin naamallesi, kun olet lattialla.

Vierailija
16/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varavuode, jonka voi taitella rahiksi? Sellaisia oli ainakin joskus ja opiskelijakaverilla on sellainen. En tiedä sitten millainen on pitkällä aikavälillä, tuleeko selkävaivoja yms, kun ei kaverilla ole ollut pitkään.

Vierailija
17/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaaan jaksais venkslata vuodesohvaa aina aamulla kasaan ja illallalla auki vaikka ois miten helppo mekanismi. Lopulta se kuitenki jäis vaan auki ja kiinni laittaisin ainoastaan kun tulee vieraita

Vierailija
18/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä riippukeinu? Ergonomiasta ja selkäystävällisyydestä en tiedä, mutta on helppo kääriä sivuun päivällä, ei vie lattiatilaa ja tuulettuu alta. Olisi myös ihanaa nukkua kesällä parvekkeella/ulkona riippukeinussa :)

Voisi lueskella riippukeinun ergonomiasta. Meillä on ehkä vähän epäkäytännöllisen muotoinen kämppä riippukeinoon... kiva sekin vois kyllä olla!

Meillä oli parvekkeella kesällä patja ja siinä oli ihana torkkua kesäkuumalla :) yöksi en olis uskaltanut parvekkeelle nukahtaa,  sillä lokkeja pesii vastapäätä ja ne puolustaa reviiriään välillä aika vimmalla. Oon haaveillut parvekkeelle nyt semmosesta ripustettavasta tuolista! ap

Vierailija
19/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patja ei saa olla lattialla, koska siihen tulee kosteutta ihmisestä ja se aiheuttaa ajan mittaan lattiaan homevaurion!

Vierailija
20/30 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sanky on tärkeä osa ihmisen elämää, ei siitä kannata luopua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi