Nettitreffit 90-luvulla!
Mä oon harrastanut nettitreffailua kauan ennen Tinderiä, eli silloin (90-luvulla) ei kuvia lähetelty etukäteen vaan paukattiin vaan paikalle onnellisen tietämättöminä vastapuolen ulkonäöstä. No, kaikenlaisia tyyppejä tuli tapailtua :D
Joku oli jurrissa jo tullessaan, joku suhtautui treffeihin kuin työhaastatteluun ja sanoi tapaamisen jälkeen, että soita ja kerro sitten, miten kävi. Joku oli naimisissa ja jäi kiinni kun laitoin sille tekstarilla jotain panetusjuttua ja sen vaimo näki sen. Se loppu sit siihen.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Se oli sitä aikaa kun naiset ja miehet olivat nettideiteillä samassa asemassa. Sukupuolijakaumakin taisi olla suunnilleen tasan. Nykyäänhän nettideiteille ei tavismiehen kannata mennä. Ei mitään kysyntää jos ei ole oikeasti komea mies.
Ei se sukupuolijakauma silloinkaan ollut tasainen. Sadasta naisia 20 ja miehiä 80. Mutta eipä määrä miehissä korvannut laatua silloin eikä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Niin tai hoikka nainen.
Tottakai. Hoikkuus, tai sanotaanko normaalipainoisuus, on vähimmäisvaatimus kummallekin sukupuolelle. Eiväthän ylipainoiset ole nettideiteillä/tinderissä edes ihmisiä.
Ihan saatanan raaka maailma. Jos nyt olisin sinkku, en varmaan niillä markkinoilla enää hilluis. Ap
Oi niitä aikoja! Silloin suosittuja deittisivustoja olivat ainakin Deitti.net ja Treffimesta. Muutama pienempikin taisi olla tarjolla. Myös monet tekstiviestideitit olivat aika suosittuja 90-luvun loppupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Se oli sitä aikaa kun naiset ja miehet olivat nettideiteillä samassa asemassa. Sukupuolijakaumakin taisi olla suunnilleen tasan.
Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Nykyään suosituilla treffipalstoilla on noin kaksi miestä yhtä naista kohti. Nettideittailun alkuaikoina yhtä naista kohden saattoi sivustoilla hakea seuraa jopa neljä miestä. Miehet löysivät tiensä deittisivustoille naisia nopeammin.
Kokonaisuudessaan käyttäjiä oli toki selvästi vähemmän, joten siinä mielessä joukosta erottautuminen oli helpompaa. Lisäksi profiilikuvat eivät olleet kovin yleisiä, joten tekstiin panostaminen paransi seuranhaun onnistumista nykyistä enemmän.
Mä olin kerran kaverin mukana, kun meni treffaamaan irc-tuttuaan. No eihän se sitten uskaltanutkaan mennä puhumaan sille, kun näki sen. :D Eikä tosiaan etukäteen kuvia vaihdeltu siihen aikaan. Mekin tiedettiin vain vaatteiden perusteella, että kuka se siellä väkijoukossa oli.
Ja ihan samaa olen usein ajatellut, että luoja, jos nyt olisin sinkku.
Se oli sitä aikaa kun naiset ja miehet olivat nettideiteillä samassa asemassa. Sukupuolijakaumakin taisi olla suunnilleen tasan. Nykyäänhän nettideiteille ei tavismiehen kannata mennä. Ei mitään kysyntää jos ei ole oikeasti komea mies.