Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuiskun siskolle nimi

19.02.2006 |

Eli tyttäremme on Tuisku ja nyt hakusessa tulevalle sisarukselle nimi! Pojalle nimi on jo periaatteessa keksitty (mies vielä vähän pistää vastaan), joten tytölle ottaisin nyt ehdotuksia vastaan :) Ei tartte alkaa T-kirjaimella, eikä nimessä C-kirjainta todellakaan!

KIITOS AVUSTA :)

Kommentit (33)

21/33 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lootuska:

" Asutaan kuitenkin suomessa ja mulle on se ja sama mitä englantilaiset on nimestä mieltä, hehe. Enkä usko että Tiitu-tyttö niin paljoo ion elämänsä aikana englantilaiset kanssa tekmisissä että tää hänät jotenkin haittais. Tai mistä sitä tietää, mut jos menee vaikka enkkulaisen kanssa naimisiin, ni saa mun puolesta vaihtaa sittne nimensä jos siitä on haittaa :)"

Niin, en tokikaan tätä pahalla tarkoittanut. Minulla on tapana miettiä ja sanoakin kaikilta kanteilta, jos jotain mieleen tulee. Tämä on sellainen asia, jonka olen nähnyt tapahtuvan monta monta kertaa. Paras ystäväni, ei Tiitu nimeltään, mutta nimi hyvin lähellä, joutuu joka ikinen kerta, kun hän tapaa ulkomaalaisia, selittämään että niin se nimi todellakin on. Hänen vanhempansa eivät puhu kieliä ja Suomessa hänkin asuu. Mutta maailmalla matkustellessaan, esim. joka kerta kun hän tulee minua tapaamaan (enkä siis asu Englannissa) se on aina sama juttu. Ja hänelle se on taakka, ärsyttävä asia, koska oma nimi on aina ihmiselle tärkeä ja siitä ei mielellään halua kuunnella vitsejä tai haukkuja. Olen täällä nimipalstalla sanonutkin, etten myöskään antaisi lapselle nimeksi Fanny tai Vili, samasta syystä (merkitys kun lausuvat nimen). Sanoin tämän myös kummilapseni vanhemmille, ennen ristiäisiä. Mutta vaikka he 2 suomalaista ovat itse toisensa tavanneet ja rakastuneet tuhansien kilometrien päässä Suomesta, he nauroivat että ei heidän lapsensa varmaan ulkomaille mene.... Tässä aina vaan enemmän kansainvälistyvässä maailmassa, eipä varmaan niin, hehe.

Onnea teille oikean nimen löytymiseen :o)

t. abaco

Vierailija
22/33 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuremmalla todennäköisyydellä 2000-luvulla syntyvä lapsi ON tekemisissä ulkomaalaisten kanssa (ja mitä todennäköisimmin englanniksi kommunikoiden) kuin ei ole, joten ottaisin sen nimetessä huomioon, vaikka supisuomalaista nimeä hakisikin.

Esim. oma nimeni on ihan normaali suomalainen nimi, mutta se toimii myös englanniksi, mikä on tosi hyvä, koska mulla on x määrä englantia äidinkielenään puhuvia ystäviä ja x kertaa on myös heidän kanssaan tullut maailmalla hengattua. Ja kiva kun ei tarvitse nimeään toisella miljoona kertaa uudelle ihmiselle saati että joutuisi jotain hihittelyä kuulemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiitu Hilmastiina (tykkään, pistetään harkintaan)

Tiitu Ellinoora (lähisuvun nimiä)

Tiitu Emmilotta (ennemmin ehkä emmalotta)

Tiitu Nellimaija (ei)

Tiitu Annastiina (liian tavallinen)

Tiitu Josefiina (pidän)

Tiitu Helmilotta (ihan kiva tämäkin)

Tiitu Helmiina (ei)

Tiitu Laurastiina(olis uniikki,ei kaimoja) (ei ehkä)

Tiitu Lillimari (PIDÄN, harkintaan)

Tiitu Annuliina (ei)

Tiitu Liinulotta (lähisuku)

Tiitu Nellilotta(uniikki myös) (ehkei..)

Tiitu Miljamari(a) (ei)

Tiitu Milkamari(a) (ei)

Tuossa muutamia taas..minusta ois kivoja nuo..samantyylisiä kun Tuiskullakin ja jotenkin kiva idea ois mun mielestä myös se, että jos Lotta löytyy jo sinulta ja Tuiskulta niin miksikäs ei myös tulevalta tytöltä ;o)?

[/quote]

Vierailija
24/33 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

körömölli:

Tiitu Vilmastiina (ei)

Tiitu Vilmalotta (pidän)

Tiitu Ellanoora

(ei)

ja sitten vielä tuosta enkkukielisten kanssa tulevasta ongelmasta. Joo ymmärrän kyllä, että sellaset jotka nyt ovat paljon tekemisissä ulkomaalaisten kanssa, tai asuvat ulkomailla, miettivät nimeä antaessaan miltä se ulkomaalaisista kuulostaa. Mutta mä olen kyllä niin suomalainen, että mulle on se ja sama mitä ulkomaalaiset suomalaisista nimistä miettii. Onhan ulkomaalaisissakin paljon sellasia joiden nimet kuulostaa suomalaisista hassulta, jotain saatanaan tai paksaan liittyviä, enkä mä hihitä sellasia kuullessani tai mieti että olis nyt vanhemmat miettiny mitä lapselleen nimeks antaa! Eihän moni edes TIEDÄ tarkottaako se nimi jollain muulla kielellä jotain tai onko lähellä. ja mä henk.koht inhoon sellasia kansainvälisiä nimiä :) Tarkotan sellasia, mitä on lähes kaikissa maissa ja on jokasen helppo lausua, enkä nyt tarkota kaikkia nimiä, mut joitain. Ja jos tää nimi on tytölle haitaksi, ni senkus vaihtaa tai ottaa käyttöön toisen nimen tms. Enkä mäkään tarkota tätä nyt pahalla, mutta kun me ei todellakaan olla ulkomaalaisten kanssa hirveesti tekemisissä ni eipä tule heitä sitten mietittyä nimeä miettiessä.

Vierailija
25/33 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilly Kastehelmi

Tilly Saaga Marleena

Tilly Sanniina

Vierailija
26/33 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten laitanpa lusikkani soppaan minäkin ;o)

Tuisku Viivilotan siskolle sopii vallan mainiosti tämä Tiitu !

Tai sitten Telma. Mutta aloitus viestin luvalla ehdottelen muutamia muitakin ::

Hiltu

Louhi

helky

Lauha

Jasmi

Louna

Lyyra

Pilke

Stella

Tanhu

Telmi

Tuike

Tesma

Tilma

Timpi

Sointu

Silmu

Miimu

??

ja vielä muutama toinen nimi ehdotus lisäksi ::

Peppiliisi

Liisimette

Muusanella

Ninniruusu

Liisamilla

Riiminella

Villaveera

Liilatytti

Niittyvilla

Kerrohan jos jaksat mitä ajatuksia herää ?

Vierailija
27/33 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailla ongelmia.

Mutta minullepa se on ongelma joka paiva ja monta kertaa, koska vanhempani eivat voineet sita arvata, etta muutan ulkomaille.

Minulla on sellainen nimi, joka on Suomessa naisen nimi, mutta 99.9 % ulkomaalaisista pitavat sita miehen nimena.

Siksi minusta sitakin kannattaa ajatella lapselle nimea antaessaan.

Terv. Vakavasti nimenvaihtoa harkitseva

Vierailija
28/33 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri

Tuuli

Tuisku

Pyry

ja Lumi

Vierailija
29/33 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Ja se sopii hyvin Tuiskun siskolle. Kävisikö:

Tiitu Serafiina? Nuo nimet sointuvat hyvin yhteen.

30/33 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Someone:

Meri

Tuuli

Tuisku

Pyry

ja Lumi

Minä tiedän myös perheen, jossa on ed.mainitut lapset ja lisäksi vielä Pilvi ja äiti Kaisla..luontonimiä kerrakseen ;o)!!

Vierailija
31/33 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kun tykkäät Tildasta ja Telmasta ja Lotan antaminen myös toiselle tytölle voisi olla kiva juttu, niin miten olisi Tildalotta tai Telmalotta?

Tai sitten:

Tekla

Teea

Taimi

Taru

Tuomi

Tuovi

Titta

Tuija

Tytti

Tyyne

Tyyni

Näiden perään voisi kenties myös laittaa Lotan?

Mimosasta johdattelen seuraavia:

Magdaleena, Mikaela, Miranda, Mirjami, Manta, Maaria, Meeri, Marlene, Matilda (Tildan kantanimi), Marianne, Monika, Martta, Miisa, Malviina, Maijalotta, Marikki, Merikki, Mansikka, Manteli, Malva, Myrna, Metsätähti, Mesimarja, Minerva.

Vierailija
32/33 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on miehen kanssa keskusteltu ja alustavasti paras olis toi Tiitu Lillimari ainakin miehen mielestä. itse olen Lotta-Mari, niin eikös olis sitten kiva jos toisella tytöllä olis toi mari lopussa kun toisella on jo Lotta..? Tuota telmaa vielä vähän mietiskelen, jotenkin se tuntuu ihanalta mun suussa :) Mies ei oikeen tykänny ainakaan ensituntuma ei ollut kuulemam kovin hyvä. mut on tässä vielä puolet raskaudesta jäljellä, että aikaakin on. tietty voi miettiä jos vaikka oliskin Tiitu TelmaJOTAIN (vähän tuntuu itestä hassulta jo molemmilla olis se lotta siellä perässä, en tiedä miks) No mutta vielä on aikaa miettiä ja kääntää miehen päätä ;) ja edelleen saa ehdotella ja ottaa kantaa, teistä on iso apu vaikkei ehkä siltä tunnukaan mun kommenttejen perusteella :D

33/33 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotta-Mari on muuten todella kaunis nimi!!

Tulee vaan mieleen, että entäs jos tuleekin lisää tyttöjä vielä niin onko sitten " hassua" , ettei hänelle enää äidin nimeä riitä???

Mutta Tiitu Lillimari on kyllä ihana!!!Telma myös nätti!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme