Mieheni käyttäytyi ensikertaa väkivaltaisesti
Olemme seurustelleet 6 vuotta, eikä tällaista ole ennnen käynyt.
Mies raivostui yhtäkkiä aivan tyhjästä. Esti minua lähtemästä huoneesta. Tönäisi maahan, piti ranteista etten päässyt liikkumaan tai ylös ja huusi. Pääsin sohvalle, veti minut jalasta alasta ja raahasi ympäri asuntoa. Löi selkään, heitti esineellä, uhkasi nyrkillä.
En tiedä mitä tehdä. Olen shokissa. Voiko kyseessä olla vain yhden kerran sekoaminen? Ehkä vaan paisuttelen tätä mielessä?
Kommentit (78)
Menen nyt ilmiantamaan provohuutelut koska niistä ei ole mitään iloa keskustelun etenemisen kannalta.
Paskoja suhteita on, ihmiset saavat kilareita. Ihan hailee onko juttu keksitty vai ei, muiden on ihan hyvä saada peilata mahdollisia oman elämän kokemuksia muiden mielipiteisiin.
Tällaiset ketjut kyllä osoittavat kaikessa karmeudessaan miten helvetin hulluja osa palstailijoista on.
Kyllä, tarkoitan teitä, jotka syytätte ap:ta miehen provosoimisesta väkivaltaan.
Toivottavasti kerta oli paitsi ensimmäinen - myös viimeinen, sinuna lähtisin suhteesta heti, väkivaltaa ei pidä hyväksyä missään olosuhteissa. Mikäli arvelet että voi käydä uhkaavaksi, soita poliisit kuskaamaan sut turvakotiin ja tee rikosilmoitus saman tien.
6 vuotta onnistui mies pimittämään todellisen luonteensa. Aika hyvin. Nyt se kuitenkin lopulta paljastui.
-Mies29-
Hei pyykkiteline! Kerros mitä olit tekemässä tai sanomassa, kun pyykkiteline lensi? Ja mikä edelsi tätä lentoa?
Ovatko jotkut niin naiiveja, että luulevat parisuhdeväkivallan alkavan heti suhteen alussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset ketjut kyllä osoittavat kaikessa karmeudessaan miten helvetin hulluja osa palstailijoista on.
Kyllä, tarkoitan teitä, jotka syytätte ap:ta miehen provosoimisesta väkivaltaan.
Älä leiki siinä mitään äiti teresaa. Ihan varmasti hyväksyisit väkivallan itsekin tietyissä tilanteissa. Jos aukoo päätään esim syyttä, ansaitsee turpaan. Jos joku potkaisee lastasi, varmasti lyöt turpaan. Aivan sama asia. Emme tiedä ap:n tapauksen yksityiskohtia, mutta ei kukaan tosta noin vaan suutu.
Ap, annapas se miehesi kirjoittaa tänne oman version tapahtuneesta?
Mene kysymään vaikkapa poliiseilta mitä rikoslaki sanoo siitä millaisesta provokaatiosta joku "ansaitsee" väkivaltaa.
Nämä "miesasiamiehet" ovat ehkä vastenmielisin ihmisryhmä mitä maa päällään kantaa. Tämäkin ketju todisti sen, jälkeen kerran.
Mikään ei oikeuta väkivaltaan! Mutta en hetkeäkään usko, että nämä miehet on alkaneet ilman mitään syytä riehumaan.
Naiset! Jos mies lyö on se ihan yhtä väärin olitte siihen provosoineet tai ette. Ei teidän tarvitse väittää, että kaikki alkoi tyhjästä saadaksenne sympatiaa.
Vaikka olisitte nalkuttaneet ja haukkuneet viikon miehen korvaan kiljuen, on kamalaa jos hän käy päälle.
Se on anteeksiantamatonta ja rikollista.
Mutta olkaa nyt edes rehellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Olemme seurustelleet 6 vuotta, eikä tällaista ole ennnen käynyt.
Mies raivostui yhtäkkiä aivan tyhjästä. Esti minua lähtemästä huoneesta. Tönäisi maahan, piti ranteista etten päässyt liikkumaan tai ylös ja huusi. Pääsin sohvalle, veti minut jalasta alasta ja raahasi ympäri asuntoa. Löi selkään, heitti esineellä, uhkasi nyrkillä.En tiedä mitä tehdä. Olen shokissa. Voiko kyseessä olla vain yhden kerran sekoaminen? Ehkä vaan paisuttelen tätä mielessä?
Olen pahoillani, jos tämä on oikeasti tapahtunut, mutta kertomuksesi ei vaikuta oikein uskottavalta. Se, että tähän asti aivan säyseä (?) mies kävisi tuolla lailla päälle ("veti jalasta ja raahasi ympäri asuntoa" kuulostaa erityisen uskomattomalta), olipa syy melkein mikä tahansa ja varsinkin kun se on noin mitätön, tuntuu aika epäuskottavalta. Lisäksi se, että et ainakaan kerro ottaneesi yhteyttä mihinkään muualle (poliisi, ystävät, sukulaiset) tässä tilanteessa, vaan olet ilmeisesti jäänyt pahoinpitely jälkeen samaan asuntoon miehen kanssa ja tulet kertomaan tapahtuneesta ja kyselemään neuvoja nettikeskustelupalstalta, syö tarinan uskottavuutta.
Epäilen, että joko koko juttu on keksitty tai ainakin voimakkaasti väritetty. Muussa tapauksessa olisit toiminut toisin pahoinpitelyn jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä leiki siinä mitään äiti teresaa. Ihan varmasti hyväksyisit väkivallan itsekin tietyissä tilanteissa. Jos aukoo päätään esim syyttä, ansaitsee turpaan. Jos joku potkaisee lastasi, varmasti lyöt turpaan. Aivan sama asia. Emme tiedä ap:n tapauksen yksityiskohtia, mutta ei kukaan tosta noin vaan suutu.
Ap, annapas se miehesi kirjoittaa tänne oman version tapahtuneesta?
Ei. En ole tuo äiti teresaksi nimittämäsi, mutta väkivallalle _ei_ ole oikeutusta.
Totta kyllä että nurkkaan ahdistettuna käyttäisin kaikkia keinoja päästäkseni nurkasta pois, mutta edes väkivalta lastani kohtaan ei välttämättä aiheuttaisi väkivaltaista reaktiota minussa.
Ensisijaisen tärkeää on välttää tilanteen eskaloituminen, ja väkivalta on tehokas tapa eskaloida tilanteita. Jos vetää ihmisiä turpaan koska ne puhuvat typeriä, on käytännössä yhteiskuntakelvoton.
Ironista tässä on se että olen sattumoisin erittäin heikot aggressionhallintakyvyt omaava ihminen, ja olen karannut monen kimppuun. Kokemuksesta voin kertoa että mikään tilanne ei ole väkivallasta paremmaksi muuttunut.
Kaikki ystäväni ja sukulaiseni tuntevat mieheni. Jos heiltä kysyy, millainen hän on, vastaus on yleensä "rauhallinen ja lempeä". En uskalla, kehtaa kertoa heille. Perheeni asuu toisella paikkakunnalla satojen kilometrien päässsä. En halua miehellei pahaa - en uskalla soittaa poliiseille. Rakastan miestäni, meillä on kuusi hyvää vuotta takana.
Tiedän kyllä, mitä pitäisi tehdä. Sen tekeminen on vain niin kovin hankalaa.
Ikävää, että "etenkin jalasta ympäri asuntoa raahaaminen" tuntuu epäuskottavalta. Se tuntuu hyvin uskottavalta silloin kun sinua raahataan.
Ja en ole kotona, kuten sanoin. Poistuin sieltä heti kun pääsin. Tiedän, että keskustelupalstalle avautuminen ei auta mitään, mutta halusin puhua asiasta edes jotakin kautta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan suutu siitä että laittaa kuvan someen, saahan sen sieltä pois jos ei tykkää. Mutta että pahoinpitelisi sen takia ei ole uskottavaa. Joko olet provo, tai jätit kertomatta jotain olennaista. Esim mies kielsi laittamasta kuvaa, laitoit silti ja vittuilit päälle tjmsp
Eli joko ap on miesvihainen provo tai miestään kaltoinkohteleva wt-lehmä, joka ansaitsee saada turpaansa?
Kiva kun kollektiivisesti uhriudut kaikkien väkivaltaisten miesten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan suutu siitä että laittaa kuvan someen, saahan sen sieltä pois jos ei tykkää. Mutta että pahoinpitelisi sen takia ei ole uskottavaa. Joko olet provo, tai jätit kertomatta jotain olennaista. Esim mies kielsi laittamasta kuvaa, laitoit silti ja vittuilit päälle tjmsp
Jaa?? Ei vai? Eihän väkivaltaiselle ihmiselle tarvitse kuin olla lähellä...vaikka samassa huoneessa...niin voi tulla turpaan . Ihan tosta vaan. Tai voi vihaisena odottaa kotona ja kun toinen astuu sisään, niin turpiin veto.
Väkivaltaa ei tarvitse sietää. Sille ei ole oikeutusta, ei vaikka se kivan olisi laittanut tai tiuskinut tai muuta.
Niin mä lapsillekin opetan...ei saa satuttaa! Lähtee vaikka laskemaan kymmeneen tai hyppii paikallaan tai poistuu paikasta. Mutt ei ole oikeutta käydä käsiksi.
Ihan turha on uhrien selitellä miten he ovat rasittavia tai ärsyttäviä tai muita maailman napoja....siltikään heihin ei ole oikeutta käydä käsiksi. Ei vaan ole.
Lähde aapee menemään ja samoin se seuraava mietteilijä. Ei teihin saa käydä käsiksi. Jokaisella on oikeuta olla turvallisin mielein ilma pelkoa, että löydään tai reuhdotaan. Toki voi itseki käyttäytyä fiksusti, mutta ettehän tekään lyö! Siinä se raja menee. Lyömätön linja. Ei kannata kauheasti jäädä ihmettelemään. Hienoa, että olette lähteneet paikalta.ja kannattaa tarkkaan miettiä se jatko.
Luulen, että useimmat eivät lyö.
Ihanko täällä jokainen soittaisi ensinnä poliisille ja toisena äidille ja kaikille kavereille heti kun tällaista osuisi omalle kohdalle?
Olen itse ollut väkivaltainen ja saanut pataani myös, ja voin kertoa että on ihan helvetin vaikeaa myöntää se läheisille, saati sitten puhua väkivaltatilanteista lähipiirille saati viranomaisille.
Anonyymi foorumi on ideaali tapa lähteä setvimään tällaista ensishokissa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ystäväni ja sukulaiseni tuntevat mieheni. Jos heiltä kysyy, millainen hän on, vastaus on yleensä "rauhallinen ja lempeä". En uskalla, kehtaa kertoa heille. Perheeni asuu toisella paikkakunnalla satojen kilometrien päässsä. En halua miehellei pahaa - en uskalla soittaa poliiseille. Rakastan miestäni, meillä on kuusi hyvää vuotta takana.
Tiedän kyllä, mitä pitäisi tehdä. Sen tekeminen on vain niin kovin hankalaa.
Ikävää, että "etenkin jalasta ympäri asuntoa raahaaminen" tuntuu epäuskottavalta. Se tuntuu hyvin uskottavalta silloin kun sinua raahataan.
Ja en ole kotona, kuten sanoin. Poistuin sieltä heti kun pääsin. Tiedän, että keskustelupalstalle avautuminen ei auta mitään, mutta halusin puhua asiasta edes jotakin kautta.
ap
Missä nyt sitten olet? Tietenkin nettiinkin saa kirjoittaa, mutta hakeutuisin nyt jonkun ystävän luo, jos sellainen löytyy. Poliisille soittamalla et pilaa miehesi elämää, päin vastoin. Ja kyllähän poliisi kuulee miehesikin näkemyksen tapahtumista.
Jos on aiemmin ollut rauhallinen, lääkäriin, varsinkin jos ilman syytä sekosi. Se yksi tyyppi, joka kerran löi lääkäriä, myöhemmin todettiin, että kyseessä oli aivokasvain. Tämä oli jossain lehdissä.
Naurettavaa, että kun Ap sanoo miehen kilahtaneen tyhjästä, porukka epäilee että ei kukaan kilahda tyhjästä ja tivaa todellista syytä.
Sitten ap kertoo syyn kilahduksen takana (kuvan laitto someen) aletaan huudella, että eihän kukaan tollasesta suutu, ei ole uskottavaa.
Sitähän tässä alunperin sanottiinkin: mies kilahti tyhjästä. Voi luoja.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko täällä jokainen soittaisi ensinnä poliisille ja toisena äidille ja kaikille kavereille heti kun tällaista osuisi omalle kohdalle?
Olen itse ollut väkivaltainen ja saanut pataani myös, ja voin kertoa että on ihan helvetin vaikeaa myöntää se läheisille, saati sitten puhua väkivaltatilanteista lähipiirille saati viranomaisille.
Anonyymi foorumi on ideaali tapa lähteä setvimään tällaista ensishokissa.
Täällä annetut ohjeet ovat oikeita ja tärkeitä, eri asia kykeneekö yksilö lopulta puolustamaan omia oikeuksiaan.
Jos ap ei uskalla kertoa asiasta muille tai poliisille, ainoa mitä ainakin voit tehdä on huolehtia omasta turvallisuudestasi häipymällä miehen luota pysyvästi myös ensishokin laannuttua.
En tiedä mitä tuo mun aviomies tykkäis semmosesta esinahan repimisestä. Ap:n suhteessa ei näköjään saa tunteitaan ilmaista kun niitä vähätellään ja poistutaan paikalta kun toisella on asiaa.