Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TARVITSEN APUA(menkat)

Surullinenjaepätoivoinen
19.03.2016 |

En tiiä minne muualle kirjoittaisin ja olen todella epätoivoinen.Olen 15 vuotias tyttö (tänävuonna16) jonka kuukautiset alkoivat päivää ennen kuin täytin 15.sitten tuli monen kuukauden tauko.ja sen jälkeen menkat ovat olleet T.O.D.E.L.L.A runsaat.(ja epäsäännölliset)joskus tuli kahden viikon menkkaputki mut se johtu vissii jostain häiriöstä.Kuukautiseni ovat niin runsaat että joudun ravaamaan vessassa pahimmillaan alle tunnin välein.yöllä heräämään kaks-kolme kertaa ja rukoilemaan ettei lakanat mene pilalle yöllä.Anemia todettu.rautalääkkeitä syön joskus.Auttakaa!mitä teen?Monet itkut itketty ku tuntuu ettei mikään auta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt juttelemassa koulun terkkarille?

Vierailija
2/12 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin hyvä tyttö jos menkat runsaat ja anemiaa. Ja kunnon kokoiset rätit ja tamponit yhteiskäyttöön ettei koko ajan tartte vaihtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannata kertoa äidille ja varaatte ajan lääkäriin. Saat varmasti avun! Tulla tilanne ei ole ollenkaan mukava. Tai mene terkkarille, hän osaa auttaa kanssa. Kaikilla maailman naisilla on kuukautiset. Älä ujostele hakea apua!!!

Vierailija
4/12 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aivan sama ongelma. Varasin lääkärille ajan ja hän määräsi e-pillerit. Tiedän mitä tuskaa tuo on, kun mikään side tai tamponi ei riitä ja joskus koulussa oli tuskaa istua tunti ilman vessakäyntiä ja pelätä, että on vuotanut siteestä yli. Pillereissä on toki omat riskinsä, mutta olen valmis ne ottamaan, koska tuollaisten menkkojen kanssa ei yksinkertaisesti voi elää. Itselläni kävi hyvä tuuri ja löytyi kerralla sellaiset pillerit, jotka sopivat minulle eikä sivuvaikutuksia ole ollut. Nyt vaan rohkeasti lääkäriin!

Vierailija
5/12 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyny terkkarilla viimeks vuoden vaihteessa.sen jälkeen tuli kuukautisissa taas taukoa nii en käyny ku annoin asian olla.Monesti ollaan asiasta juteltu mut se ei oo oikein osannu neuvoo.paska terkkari nimittäin meillä:D

Vierailija
6/12 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidille sanottu.mut en kehtais mennä minnekkään ku asia on mulle niin herkkä ettäku puhun siitä nii heti alkaa itkettämään..nytki itkut silmäsdä väännän tätä ja kirjotan ku tättädää menkathan ne tässä meneillään:))

Vierailija
7/12 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivoinen kirjoitti:

Oon käyny terkkarilla viimeks vuoden vaihteessa.sen jälkeen tuli kuukautisissa taas taukoa nii en käyny ku annoin asian olla.Monesti ollaan asiasta juteltu mut se ei oo oikein osannu neuvoo.paska terkkari nimittäin meillä:D

No se terkkari on sitten siis nähty. Nyt pyydät äitiä varaamaan ajan lääkärille. Ja vaikka se vaiva juuri sillä hetkellä vaivaa niin se tulee taas myöhemmin että älä jätä hoitamatta.

Vierailija
8/12 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meneppä juttelemaan uudestaan terkalle tai mene lääkäriin, ei täällä palstalla kukaan tätä asiaa pysty korjaamaan.

Vierailija
9/12 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivoinen kirjoitti:

Äidille sanottu.mut en kehtais mennä minnekkään ku asia on mulle niin herkkä ettäku puhun siitä nii heti alkaa itkettämään..nytki itkut silmäsdä väännän tätä ja kirjotan ku tättädää menkathan ne tässä meneillään:))

Joo, oot tosi nuori ja tosi herkkä aihe. Voithan tehdä vaikka niin, että ennen kuin meet lääkärille niin kirjoitat ne kaikki ongelmat ja kysymykset ranskalaisilla viivoilla yhdelle paperille ja lykkäät sen paperin lääkärille kun menet sisälle. Siinäei ole mitään noloa ja muutoinkin muistat sitten kaiken selvittää kerralla.

Vierailija
10/12 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin vaan. Ne on nähneet kaikenlaista, eikä hätkähdä itkevästä potilaasta. Ihan turhaan kärvistelet.

Vierailija
11/12 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän,mun ois pakko mennä sinne lääkäriin ja äitiki monesti sanonu että sinne pitäis mennä.mut entiiä sit hetikö kynekologille vai minne?en ainakaa kynelle haluais.pelottava ajatuskin

Vierailija
12/12 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologi on ystävä, älä nyt sitä pelkää! Tähän vaivaan varmaan kuitenkin riittää ihan tavallinen lekuri, joka määrää sulle e-pillerit ja saat avun. Ihan normaaleja naisten juttuja nää, älä oo moksiskaan.