Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olenko huono työntekijä?

Vierailija
19.02.2006 |

työni on henkisesti raskasta ja välillä myös ruumillisestikin. kannan vastuuta joa ikisestä työvuorostani ja vastaan tekemistäni virheistä.

kävin juuri lääkärillä ja pyysin että saan olla pois töistä koko ensi viikon. minusta tuntuu etten jaksa, enkä edes halua lähteä kotoani mihinkään. joku työkavereistani joutuu nyt tekemään minun työni, mutten kanna siitä huonoa omatuntoa, sillä hänellä on ihan yhtä lailla mahdollisuus olla töistä pois jaksamattomuuden takia.

olenkohan mä ihan kamalan huono työntekijä? itselleni olen selittänyt tilanteen niin, ettei minusta ole edes 50% hyötyä jos menen töihin yliväsyneenä..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaa näitä jotka valittaa pikku asioista...

Vierailija
2/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa päähän tällä palstalla se, että joku viitsii painella näppäimiä saadakseen aikaan pelkkää vähättelyä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kynnyksen hakea apua jaksamattomuuteensa voisi madaltaa. Jaksamattomuuteenkin voi olla monta syytä, ihan fyysisiäkin. Itselläni todettiin jokunen vuosi sitten kilpirauhasen vajaatoiminta juuri tuosta jaksamattomuudesta, jonka takia menin lääkäriin. Itse käytän siis sumeilematta hyväkseni lääkäripalveluita kun ne kerran on tarjolla. En toki mene ihan pienimmästä päänsärystä tai nuhasta lekurille, mutta muuten kyllä.

Vierailija
4/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa mennä töihin jos olen vain puoliksi terve. tätä on jatkunut jo pitkään (vuosia) ja omatuntoni soimaa minua aina vain enemmän. töissäni on muutkin poissa aika paljon (iso työpaikka) ja he saavat kyllä huutia selän takana. monet yhtä väsyneet mutta paljon kiltimmät joutuvat sitten tekemään poissaolijoiden työt, se herättää katkeruutta.

minulta tutkittiin kilpirauhanen koska olen ollut vetämätön pitkän aikaa. myös painoni on alkanut nousta pikku hiljaa. en jaksa liikkua entiseen malliin ja noidankehä on valmis :/

Vierailija
5/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" laiska" .on siis paikalla,muttei hoida hommiaan,joten ne jää tän " ruikuttajan" kontolle. sen ei olis mikään pakko tehdä niitä,mutta kun se on niin ylitunnollinen. sillä on ala-aste-ikäiset lapset,ja niillä tietysti harrastukset,lisäksi toinen lapsista joutuu ravaan lääkärissä usein,ei onneks mitään vakavaa,mutta teettää tietysti lisää hommia tälle työkaverille.mä oon monesti sanonu,että ota nyt edes vaikka viikko saikkua,että saat levättyä,mutta se ei vaan pysty oleen töistä pois. se tulee kipeenäkin paikalle... siis jos on pieni flunssa tms. mua ainakin ärsyttää jo se rutina,paljon pienempi haitta siitä olis jos se olis esim edes viikon pois,kuin että joutuu kokoajan kuunteleen sitä rutinaa... ilkee sanoo näin,ymmärrän kyllä et on väsyny,mutta mun mielestä jos aikuinen ihminen ei tee asialle mitään,niin olkoon sitten valittamatta! eli ihan oikein teit! jos olisit minun työkaveri,niin olisin ainakin kiitollinen,että hoidat itsesi nyt kuntoon ja taas " pirteäksi" että voit sitten jatkaa töissä. musta nimittäin tuntuu,että jos se mun työkaveri ei kohta anna periks ja jää pienelle " hermolomalle" ,niin se palaa loppuun,ja sit tulee toooosi pitkä loma! oon sanonutkin sille,että nyt vielä pääsisit vähällä,ei tarttis olla kauaa pois,eikä se siitä huonoo työntekijää tai ihmistä tee,jos joskus haluaa lepuuttaa hermojaan edes viikon!:)

Vierailija
6/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksa tehdä työtä, joka on henkisesti ja ruumiillisesti kovin raskasta. Jos kuitenkin olet pohjimmiltasi innostunut työstä ja työpaikasta, suosittelisin työpsykologin apua - jotta voisit saada näkemyksiä työsi uudelleen organisoinnista.

Jokainen työntekijä on vain työntekijä ja inhimillinen heikkouksissaankin.

Vierailija
7/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että työpaikan vaatimukset ovat suhteelliset kovat. itse pyrin suorituksissani täydellisyyteen (mahdollisuuksien mukaan) ja epäonnistumiset jäävät helposti vaivaamaan. yritän kovasti ottaa niistä opikseni, mutta välillä on vaikeaa laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. saatan pohtia aivan epäolennaisia asioita ja tehdä niistä mielessäni isoja mörköjä joita sitten pitää osata seuraavalla kerralla käsitellä.

olen vähän huono itseilmaisussa, joten kiitos että jaksoit lukea!

Vierailija
8/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun itse on vähänkin väsynyt tai nukkunut huonosti, on todella ihanaa tulla töihin kuuntelemaan työkaverin narinaa! olen kyllä töistä pois jos tunnen, etten kykene tekemään työtäni kunnolla. tehköön sen silloin joku muu joka pystyy parempaan suoritukseen!

voinko kysyä sellaista, että kuinka monta päivää olet itse ollut poissa töistä viimeisen vuoden aikana?

-ap

Vierailija
9/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.kilpirauhas.info jos kilpirauhaskokeesi epämääriset eli TSH yli 2.8 tai/ja S-T4V alle 14 (menee periaatteessa labran mukaan normaalipiikkiin, mutta luepoa tuota foorumia)

Vierailija
10/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin pois joskus marraskuussa 3 päivää flunssan (karmee räkätauti &yskä,vähän lämpöö) ja nyt pari viikkoo sitten 2 päivää mahataudin takia... muutaman kerran on ollu tunne,että haluais jäädä kotiin,on ollu vähän lämpöä tai muuten vain kipee olo,mutta ei voi olla pois,kun tiedän mitä tää yks sitten mutisee siellä töissä...ekalla kertaa kun olin pois,se jotain mutisi mulle,mutta sanoin,että älä mulle valita jos et pysty ite hakeen sairaslomaa,ei mun tartte olla yhtä tyhmä ja kitua,jos sä et pysty hakeen saikkua... se vaan että niin,totta... meillä on juuri alkanut lapsettomuuden syyn selvittely (en oo siitä puhunu töissä) ja välillä on niin surkee ja huono olo, varsinkin aina menkkojen alkaessa (mahakivun lisäks " masennus" ) että tekis mieli jäädä vaan kotiin nukkuun... en jaksais edes nousta sängystä,mutta pakko. en tosin kyllä sitten töissäkään valita,otan särkylääkkeen ja koitan olla ajattelematta asiaa... työskennellään vielä lasten parissa,joten se on aika vaikee mennä töihin:( mutta toisaalta,siellä on aina iloinen tunnelma,siis lasten kanssa.ja on tää mun työkaverikin mukava silloin kun se ei valita;)

Vierailija
11/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta se ei ole paljon. kysyn tätä siksi koska minulla ei ole hajuakaan mikä on " paljon" ja mikä on " vähän" ..

-ap

Vierailija
12/12 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä se on kyllä aivan hyvä syy olla pois! edellisestä työpaikasta olin paljon pois selkäkipujeni takia,en pystynyt hoitamaan työtäni.. olin sairaslomalla 6kk, välillä pari päivää töissä kokeilemassa... minulla olikin sitten selässä ihan synnynnäistä vikaa, pieni " epämuodostuma" sekä välilevyn pullistuma (ikää nyt22v) minulla olisi ollut vakipaikka,mutta minun oli sanottava itseni sieltä irit,koska en jaksanut enää sitä sairaslomalla olemista.tätä nykyistä työtä selkäni kestää paremmin,toki välillä on päiviä,jolloin se on todella kipeä... mutta siitäkään ei sovi valittaa,koska tämän työkaverini selkä on leikattu,ja hänellä se on tietysti vielä kipeämpi! (hänellä ikää 40 ja risat) onneksi lapset,joiden parissa työskentelemme,ovat jo niin isoja,ettei nostella tarvi:)

-8,13-:)