Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko isovanhemmat pakottaa hoitamaan lapsenlapsiaan?

Vierailija
19.02.2006 |

Yksi ystäväni kertoi, että heidän lapsensa ovat joka toinen viikonloppu yön yli mummolassa. Isovanhemmat eivät kuulemma haluaisi, mutta ystäväni mies vie vaan, ja sanoo että he tarvitsevat itse nyt lepoa.

Olemmeko me olleet liian kilttejä? Voisivatko asiat olla toisin?

Meillä ei kummatkaan isovanhemmat ole koskaan suostuneet hoitamaan lapsiamme, lapsia meillä on ollut jo toistakymmentä vuotta. Ei siis enää olla edes pyydelty, väsyttiin ruikuttamaan apua, kun ei sitä koskaan saanut.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävämme ainakin tekevät niin. Suuttuvat hirveästi, jos isovanhemmat lähtevät vaikka matkalle. Me ollaan oltu myös liian kiltejä, eikä olla sitten apua koskaan saatukaan.

Vierailija
2/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia ihmisiä, oma napa lähinnä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän käytännössä sama kun veisit lapses naapuriin ja sanoisit että sun on kuule pakko nyt hoitaa. ihan tyhmää edes kuvitella että vois pakottaa! paitsi ehkä porvoolaismummuja! hohhoijaa,mitä väkee.

Vierailija
4/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis päivittäin potuta kun kerran itte ne alunperin oli tarkoituskin hoitaa. Mutta kun ei edes pieneksi hetkeksi kun kävis itte lääkärillä ja mies on töissä...

Ja joskus alennuin pyytämään, mutta kun vastanotto oli niin nihkeä tyylin " no kai mun sitten on pakko" niin en antanut. Kenenkään ei ole PAKKO hoitaa mun lapsiani! Enkä anna niitä hoitoon sellaisille idiooteille.

Isovanhemmat ovat ok, mutta eivät muista syistä (terveys) voi lapsia vahtia. Muuten isovanhemmilla hyvä suhde lapsiin.

Mutta tädit, sedät, kummit, ystävät... Kaikki ihan perseestä...

Joo. Yhden miehen veljen vaimo on lupautunut auttamaan ihan vapaaehtoisesti, mutta asuu kaukana ja sillä on ittelläänkin kolme pientä lasta. Mä en tajuu? Ei me usein apua pyydetä (nykyään ei koskaan). Ja kyllä mä auttaisin ystäviä/sukulaisia jos tarvisivat hoitoapua. Eivät vaan tarvii kun heillä sitä on muuallakin (isovanhemmat) tai heillä ei ole vielä lapsia.

Vierailija
5/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sehän käytännössä sama kun veisit lapses naapuriin ja sanoisit että sun on kuule pakko nyt hoitaa. ihan tyhmää edes kuvitella että vois pakottaa! paitsi ehkä porvoolaismummuja! hohhoijaa,mitä väkee.

toimivat näin

Vierailija
6/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö heillä ole oikeus nauttia vanhoista päivistään ilman kiljuvia kakaroita. Oma äitini hoitaa pientä uhmaikäistäni n.5 kertaa vuodessa ja hänestä näkee, että on aivan poikki (vaikka ei ole kovin vanhakaan)

Vierailija
7/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyväksyisin kieltäytymisen mukisematta. se on vahän kuin pyytäisi rahaa lainaksi. Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta antaa, ei edes moraalista, mutta on hienoa jos suostuu.

Vierailija
8/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhemmat eivät katso.. Minä olen luvannut usealle " ystävälle" että minä voin katsoa vauvaa kun käyvät kaupassa tai haluavat levätä. Kyseessä ei ole yöhoito. MIksi apu ei kelpaa????? Hoidon tasosta se ei voi olla kiinni.... en tupakoi enkä juo.

Vierailija
9/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuitenkaan koskaan itse varsinaisesti pyytänyt poikaa hoitoon, joten en ole turhaan tyrkyttänytkään. Kerran olin itse korkeassa kuumeessa ja mies työmatkalla, poika oli silloin 1,5v. Pyysin kummia leikittämään lasta edes tunniksi, että olisin itse saanut nukuttua, vastaus oli: En mä millään ehdi, kun telkkarista tulee hyvä elokuva.. !!!!

Sen jälkeen en ole uudestaan soittanut ja apua pyytänyt.

Enkä tarkoita, että kummilla olisi mikään velvollisuus hoitaa lasta, mutta ärsyttää kun hän on kuitenkin aina hokenut ja lupaillut hoitoapua, mutta tosipaikan tullen ei kiinnostakkaan. :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi