Harjoittelitko sanomaan tahdon ennen häitä?
Kommentit (15)
Ei olisi tullut mieleenkään. Mieheni lisäksi sen kuuli vain maistraatin vihkijä ja kaksi ystäväämme. Mitä väliä, miltä se kuulosti? Kuka sitä muka muistaa jälkikäteen?
Ajatelkaa jos iskisi kauhea paniikki eikä haluaisikaan ja sitten olisi ihan pakko sanoa: "en tahdo". Mitäs sitten? Miten pappi reagoisi? Entä kirkossa istuvat perheenjäsenet? :o
Voiko sanoa että tahon? Tuntuu niin teennäiseltä sanoa tahdon?
Aika hauska kysymys. En jaksa uskoa, että monikaan tuota miettii. Voi ehkä miettiä sitä, että mahtaako jännittää niin ettei saa sanaa suustaan, mutta jotain äänensävyä, voi tsiisus. Ennemmin harjoittelisin uutta sukunimeä, jos tulisi vaihdettua, siis sen kirjoittamista ja sujuvaa lausumista. Että tulis esittäydyttyä varmasti oikeella nimellä.
Häh? :D No en! En myöskään harjoittele kotona ennen kauppaan lähtöä peilin edessä hokemalla "Ei kuittia, kiitos, ei kuittia, kiitos".
Vierailija kirjoitti:
Hah, määki oon tätä miettiny! :D Täällä päin ko ei kauhiasti käyettä tota D:tä
Oliski pitänyt miettiä tätä. Nyt tarkemmin ajateltuna olisin sanonut TAHARON!
Minä ainakin opin sanomaan tuon sanan varmasti viimeistään joskus 2-3 vuotta vanhana niin ei sitä ole tarvinnut aikuisena harjoitella :-D
Mut jos ei lähde ääntä tai ääni tärisee? Jos harjoittelee kunnolla ääni tulee kauniimmin?
No ei nyt sentään, varjele, mitä ääriperfektionistisia ajatuksia... 😱
En mutta ois pitäny treenata miehen kans. Itse sanoin kai aika normaalisti mutta miehen tahdon tuli typerällä nousevalla intonaatiolla, siis tahDON. Tympi silloin ja nyt myöhemmin naurattaa :-D Eli, hyvä ap, kannattaa harjoitella! Ja miehen myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, määki oon tätä miettiny! :D Täällä päin ko ei kauhiasti käyettä tota D:tä
No jos tilanne on se, että D:n ääntäminen ei onnistu, niin siinä tapauksessa on varmaan syytä harjoitella, ettei alttarilla tule "Tahton", "Tahon", "Tahron" tai jotain muuta.
HAHHAHAH! En todellakaan. Millainen on oikea äänensävy?