Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten tämä lama näkyy sinun/läheistesi elämässä?

Vierailija
18.03.2016 |

Lähipiirissä äkkiäkin laskettuna ainakin 7 työtöntä.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään! Kaikki töissä/eläkkeellä...

Vierailija
2/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ollut työttömänä jo vuoden. Yliopistot karsii, ja alansa menestynyt tutkija ei ole muutakaan löytänyt. Pakko kai perustaa yritys, ja mitä sitten?? Epäilen, että siitäkään ei suurta menestystä tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No töitä on ollut vaikeaa löytää itse kullakin, minä mukaanlukien, mutta kyllä kaikki ovat lopulta jotain aina keksineet. Eli eipä kai paljoakaan...

Vierailija
4/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut hupia seurata mukamas älykkäiden ja osaavien ihmisten panikoitumista kun työt ja rahat loppuu. Itsellä tulot noussut.

Vierailija
5/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lama?

Vierailija
6/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lama? Kuulkaa 90-luvulla oli oikea lama, nyt on korot alhaalla, pankit voi hyvin ja sosiaaliturva taivaissa.

Vierailija
7/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy. Tai no, mun on ollut vaikea löytää töitä. Pistän sen kuitenkin ennemmin henkilökohtaisten ominaisuuksien ja työkokemuksen puutteen piikkiin, kuin laman. Olen siis vielä opiskelija, mutta valmistuminen häämöttää.

Vierailija
8/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lama? Ollaan yrittäjiä ja koskaan ei ostovoima ole ollut näin suuri. Myöskään tutuista ei löydy työttömiä tai köyhiä. Kulutusjuvlaa mun silmissä. Lama on ohi!

Vierailija
9/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan ns. käsityöläisammattini yliopistoon ja sitten ulkomaille töihin.

Vierailija
10/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lama? Suomen talous kasvoi 0,5% viime vuonna.

Vierailija
11/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Olen myös yrittäjä ja töitä olisi enemmän kuin ehdin tehdä. Lähipiirissä ei ole edes työttömiä, vaan kaikilla menee niinkuin ennenkin, eli ihan mukavasti.

Vierailija
12/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden kaverin äidit on jo pudonneet peruspäivärahalle. vaikea työllistyä + 55 v. iässä vaikka työkokemusta on

Vierailija
13/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveripiirissä ainakin 5 työtöntä

Vierailija
14/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies irtisanottiin tällä viikolla tuotannollisista ja taloudellisista syistä.

Vierailija
15/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkään että yt-neuvottelut alkaa taas uudestaan työpaikassani

Vierailija
16/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollaan, mutta uudesta työstä palkka on tonni pienempi kuin vanhasta. Samalla kunnilla ja valtiolla menee huonosti, joten kaikenlaiset maksut ovat nousseet, meidän perheessä korotukset tekevät satasia. Käytettävissä oleva rahamäärä on siis laskenut nettona ainakin sen tonnin kuussa ja kyllähän se näkyy.

Vierailija
17/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistaa työtilanne :( valmistun aivan pian maisteriksi ja työpaikasta ei ole tietoakaan. Toivottavasti en jää pitkäksi aikaa ilman töitä

Vierailija
18/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini on ollut jo yli 2 vuotta työttömänä. Hän on akateeminen, useiden vuosien työkokemuksella. ei vaan töitä löydy.

Vierailija
19/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama ystävä on ilman töitä. Muutama ystävä taas on niin kuormittunut töistään, että sairastuu kohta. Tai on jo sairastunut. Työpaikan vaihtaminen on heille vaikeaa, koska kilpailu on kovaa ja paikkoja vähän auki. Samalla käynnissä tietty ruuhkavuodet eli töissä olisi käytävä perheen toimeentulon varmistamiseksi.

Meillä kärsitään kovasta stressistä, joka minulla ehkä osin peräisin kansantalouden tilasta. Eli yritys, jossa olen töissä, tekee persnettoa. Näin ollen myös perheen talous huolettaa. Olen leikannut kulutusta, mutta uskon kyllä selviäväni tästä ihan kuivin jaloin. Kunhan mieli pysyisi kasassa.

Vierailija
20/56 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo yli 30 v. nainen .Pitäsi olla iloinen näistä pätkätöistäkin mutta olisi kiva saada vakituinen työ jo tässä iässä.