Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Höh nyt tuli paha mieli! En ole tervetullut poikiksen siskon valmustujaisiin!

Vierailija
18.03.2016 |

En niin käsitä taas miksi hän inhoo ja vihaa mua näin?

Huomenna on siis valmistujaisensa hänen ja mun poikakaverin lapsuudenkodissa. Kutsut on lähetetty aikaa sitten ja mulle tuli oma. Vähän ihmettelin, et miksei mua ja poikista kutsuttu yhdessä mutten sitten miettinyt sitä enempää. Vastaukseen laitoin ruokavaihtoehdoksi et kasvis :)

No tässä viimeaikoina oon miettinyt asioita ja päätymässä vegaaniksi. Taustalla on eettiset ja uskonnolliset syyt. Oon joogannut pitkään ja opiskellut uskontotiedettä sivuaineena (mut vaihdan varmaan pääaineeksi) ja hindulaisuus ja buddhalaisuus kiinnostaa ja nehän kunnioittaa kaikkea elämää ja lihan syömättömyyttä pidetään hyveenä. Sit eilen kun olin kahvilla puistossa ja aurinko paistoi ja todistin kevään heräämistä, niin mulle tuli niin voimakas fiilis yhteydestä luonnon kanssa ja ymmärsin et mun täytyy seurata tätä polkua, jota ei ole reunustettu teuraseläinten raadoilla. Päätin sit siltä istumalta alkaa vegaaniksi.

Sit tänään aamulla muistin nää valmistujaisjuhlat ja laitoin poikiksen siskolle viestiä, et vaihtaisin mun ruokailijastatuksen vegaaniin. Pahoittelin et näin myöhään ilmoitin mut selitin et kyseessä on elämänmuutos joka on seurausta voimakkaasta henkisestä kokemuksesta.

Ja arvatkaa mitä? Sisko laittoi äsken viestiä takasin, et ei oo muita vegaaneja tulossa ja enää ei ehdi muuttaa menyytä. Kasvisruokaa on kyllä varattu, mutta hän ei takaa, etteikö siellä olis jotain eläinperäistä joukossa. Eli syöt tai oot syömättä. No tää olis ollut mulle ihan fine, ajattelin jopa et olisin tehnyt tuliaisiksi vaikka jotain vegaanisalaattia tai jotain. Mut viestin lopussa oli sit täystyrmäys, mikä saa mut kyl miettiin kaksi kertaa menenkö sinne huomenba vai en. Sisko kirjoitti: Henk koht oon kyl sitä mieltä et olisit voinut jättää sun valaistumisen vaiks ensi viikkoon. Mut näinhän tää aina menee: pikkuneiti Minä-Minä aina ensin, muilla ei niin väliä.

Oon niin surullinen tästä, enkä tiedä viitsinkö kertoo poikkikselle edes. Ole tuntuu tyhmältä, vaikken ole tehnyt mitään väärää. Mitä tästä pitäisi ahatelka? En kyl halua enää mennä sinne valmistujaisiinkaan :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli kamalaa. 

Vierailija
2/18 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo? Ei kukaan fiksu ala vaatimaan noin lähellä juhlia muutosta ruokalistaan, haloo. Sinä voit sitten nauttia siitä yhteydestä luontoon, kun muut ovat valmistujaisissa.

Vierailija
4/18 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Ja pysy siis vegaanina. Sika on pahaa.

Vierailija
5/18 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan yliopisto-opiskelija ei puhuisi poikiksesta ja kuulostaisi 15-vuotiaalta. Vähän uskottavuutta kiitos.

Vierailija
6/18 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on murheet. 

Vierailija
7/18 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jummi, kun pääsisikin luistamaan tuollaisista perhejuhlista. Siskot tuntuvat aika usein olevan huonoissa väleissä veljiensä tyttöystävien/puolisoiden kanssa. En tiedä, mistä johtuu, mutta jaksuja sulle ja silleen!

Vierailija
8/18 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa lapsellinen.

Vierailija
9/18 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa kaikki on mahdollista. Oletko menossa niihin juhliin juhlimaan jotain ihmistä vai syömään pelkästään ilmaiseksi? Mitä jos pitäisit ihan paastopäivän tuohon samaan sumaan tuon valaistumisesi kanssa? Ne kun sopisivat silleen hyvin yhteen.

Vierailija
10/18 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit tulkita aika negatiivisesti tuon viestin. Päivän sankarista saattaa tuntua, jopa kiusanteolta, jos just ennen toisen juhlaa yhtäkkiä kokeekin valaistumisen ja alkaa vaatia jotain ihan muuta kuin on jo pyytänyt.. tuollaista henkistä valaistumista on asiaa kokemattoman vaikea ymmärtää. Ja äkkiä tulee myös olo, että tämä sun henkinen valaistuminen on isompi ja merkittävämpi juttu kuin tuon poikaystävän siskon valmistuminen..

Ite olisin nauttinu hiljaa itekseni valaistumisesta ja antanu päivän sankarin juhlia ja iloita omassa juhlassaan omasta saavutuksestaan. Sun viesti tuntu enemmän huomion haulta.

Vierailija
11/18 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikä oli?

Miten jollakin tulee edes mieleen tässä kohtaa ilmoittaa tuollaisesta asiasta? Silkkaa itsekyyttä olettaa, että jotakuta kiinnostaa toisen valaistuminen tuossa kohtaan kun on vähän muutakin tekemistä.

Vierailija
12/18 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiohuoraat tuolla asialla sitten koko juhlien ajan?

Vierailija
13/18 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta tyhmyydestä yleensä sakotetaan. Oli hiukan ajattelematon veto sinulta ja nyt näet asian vain omien lasien läpi katsottuna. Jos pystyt niin asetu tuon toisen henkilön asemaan ja mieti hetki miten itsekkäältä tuo vaikuttaa. 

Vierailija
14/18 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään pitänyt, kun järjestin kumppanille valmistujaisjuhlia opiskelijan pienellä budjetilla ja sain juhlia edeltävänä päivänä tietää ensinnäkin kolme ylimääräistä vierasta ja vielä kasvisruokavaliolla. Jouduin kokkailemaan/leipomaan yöhön saakka, jotta kaikille olisi jotain tarjottavaa sillä halusin olla ns. 'hyvä emäntä'.

Ymmärrän siis hyvin siskon närkästymisen, mutta viestin loppuun laitettu minäminä-vittuilu olisi voitu jättää pois. Mutta hyvinkin voi mennä ihan stressin piikkiin moinen.

Vierailija
15/18 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kuule sinne se oma salaatti ja pidä puhe eläinten oikeuksien puolesta. Saat olla aika varma, että kutsua miden juhliin ei enää tule ja se poikkiskin lähtee aika pian pois elämästäsi.

Vierailija
16/18 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään pitänyt, kun järjestin kumppanille valmistujaisjuhlia opiskelijan pienellä budjetilla ja sain juhlia edeltävänä päivänä tietää ensinnäkin kolme ylimääräistä vierasta ja vielä kasvisruokavaliolla. Jouduin kokkailemaan/leipomaan yöhön saakka, jotta kaikille olisi jotain tarjottavaa sillä halusin olla ns. 'hyvä emäntä'.

Ymmärrän siis hyvin siskon närkästymisen, mutta viestin loppuun laitettu minäminä-vittuilu olisi voitu jättää pois. Mutta hyvinkin voi mennä ihan stressin piikkiin moinen.

Hyvinkin voi mennä. Kuten voi olla, että jotain vastaavaa on sattunut ennenkin. Tässä on tilanne esitettynä ap suulla ja hän esittää asian niin, että itse näyttää hyvältä ja toinen on se syypää. Kaikki vuorovaikutustilanteet kun on kahden kauppaa, jossa pelkästään yhdenospuolen syyttelyn sijaan tulisikin aina miettiä olisiko kummassakin vikaa.

Vierailija
17/18 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun edellinenkään provo lähtenyt käyntiin, tämä oli vielä huonompi. 

http://www.vauva.fi/keskustelu/2512923/poikkis_unohti_naistenpaivan

Vierailija
18/18 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Aika tyrmäävää kommenttia! Mut ei se mitään, tää asia selviskin ihan hyvin :)

Juttelin poikkiksen kanssa ja se soitti niiden äidille ja nyt sinne juhliin tehdään sitten myös vegaanivaihtoehtoja. Onnistuu kuulemma ihan hyvin, äiti oli vaan soittanut cateringiin ja ne ehtii ihan hyvin tekeen pari ruokaa lisää.

Ja mikä parasta, poikkis selvitti mulle mistä sen siskolla kenkä puristaa. Se on kuulemma vaan luonteeltaan vittumainen (poikkiksen oma ilmaus) ja kateellinen. Mulle se on erityisen kateellinen kuulemma just opiskeluista ja mun kavereista ja elämästä yleensä. Poikkikselle eli omalle veljelleen se on myös kateellinen yliopisto-opinnoista ja kaikesta. Ja nyt kun me seukataan, se on tullut ihan hirveeksi poikkista kohtaan, koska se ei ole koskaan seurustellut yhen yön juttuja pitempään.

No ei mitään ongelma selvitetty taas kerran ja kevätaurinko hymyilee!

Ai niin pitäis varmaan ostaa sille joku valmistujaislahja. Mikähän ois hyvä ja henkilökohtainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän