Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1-vuotias riehuu pyllyä pestessä

Vierailija
18.03.2016 |

Kakkaista vettä on sitten joka puolella kun 1vee hyppii ja potkii lavuaarissa. Vaippaa pois ottaessa sylissä riuhto niin että mun housutkin oli sitten kakassa. Altaan reunalle istuttaminen ei onnistunut, lapsi ponkas siitä vain taas ylemmäs, takaisin jalat altaaseen.

Köytänkö jotenkin jalat vai onko parempia ehdotuksia? Osaa jo seistä tukea vasten, mutta jos pesisin suihkunurkkauksessa lattialla niin että lapsi otais tukea vaikka suihkujakkarasta, joutuis huuhtelee lattian isolta alueelta ja riisumaan omatkin housut koska vettä ois jaloissakin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta potalle. Jo alle yksivuotiaat oppivat aivan hyvin tekemään ison hädän pottaan. 

Tämä vaippakultuuri vain on hämärtänyt asian vanhemmilta. 

Vierailija
2/12 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto!

En kyllä ole lavuaarissa pessyt kuin pelkällä rintamaidolla olevan pikkuvauvan peppua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessanpyttyyn istumaan. Näin mä pesen mun hoitolapset. Lapsi pytylle ja hän ottaa jalastani kiinni ja minä suihkutan takapuolen puhtaaksi.

Vierailija
4/12 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen surutta käyttänyt puhdistuspyyhkeitä juurikin tuon riehumisen takia. Selälleen lattialle pyyhkeen päälle, lapselle joku kiinnostava lelu käteen ja ei mene kauaa kun on kakat pyyhitty.

Ja reippaasti pottailemaan, helpottaa valtavasti kun lapsi oppii sinne tekemään tarpeensa.

T. 1v 9kk pojan äiti

Vierailija
5/12 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko kenenkään yksivuotiaan riehuvan.

Olen ollut päiväkodissa töissä ja pessyt lukemattomia kakkapeppuja. Se työ menee rutiinilla eikä yksikään lapsi ole koskaan ns riehunut. 

Omilta lapsilla olen kuitenkin kakkapepun pyyhkinyt puhdistuspyyhkeillä koska minusta se on siistimpää, nopeampaa ja helpompaa.  

Vierailija
6/12 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sattunut jotain, et oisit pessyt liian kuumalla tai kylmällä?

Vierailija
7/12 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto!

En kyllä ole lavuaarissa pessyt kuin pelkällä rintamaidolla olevan pikkuvauvan peppua. 

Miten peset isomman pepun?

Vierailija
8/12 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen surutta käyttänyt puhdistuspyyhkeitä juurikin tuon riehumisen takia. Selälleen lattialle pyyhkeen päälle, lapselle joku kiinnostava lelu käteen ja ei mene kauaa kun on kakat pyyhitty.

Ja reippaasti pottailemaan, helpottaa valtavasti kun lapsi oppii sinne tekemään tarpeensa.

T. 1v 9kk pojan äiti

Ei meidän poika todellakaan ole selällään sekunnin sadasosaa kauempaa :'D Vaipanvaihdot hoitopöydällä selällään loppuivat kun lapsi oli 6kk ikäinen.

Vierailija
9/12 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko kenenkään yksivuotiaan riehuvan.

Olen ollut päiväkodissa töissä ja pessyt lukemattomia kakkapeppuja. Se työ menee rutiinilla eikä yksikään lapsi ole koskaan ns riehunut. 

Omilta lapsilla olen kuitenkin kakkapepun pyyhkinyt puhdistuspyyhkeillä koska minusta se on siistimpää, nopeampaa ja helpompaa.  

Kuluttaa vaan aikamloisen määrän puhdistuspyyhkeitä, ja minusta vesi on muutenkin parempi kuin puhdistupyyhkeet, ihon kannalta.

Vierailija
10/12 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sattunut jotain, et oisit pessyt liian kuumalla tai kylmällä?

Lapsi on aika vilkas. Oikeestiko jonkun 1-vuotiaat möllöttää paikoillaan pepunpesun ja vaipanvaihdon aikana? 0_o Tämä lapsi on paikoillaan vain kun luen satukirjaa (ja silloinkin vain hetken), ja nukkuessa. Tissilläkin jumppaa ja kääntyilee.

Vierailija
11/12 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsi osaa jo seistä tukea vasten, niin isoimmat kakat voi pyyhiä ihan vessapaperilla. Oletteko miettineet pottaharjoittelun aloittamista?

Vierailija
12/12 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lapsi osaa jo seistä tukea vasten, niin isoimmat kakat voi pyyhiä ihan vessapaperilla. Oletteko miettineet pottaharjoittelun aloittamista?

Ois varmaan ihan paikallaan