Ystävä viiden lapsen äiti jätti yhteydenpidon kun meille ei tullut kuin yksi lapsi.
Yllytti vuosia kovasti tekemään lisää lapsia ja kun ei tehty kaikki yhteydenpito heidän puoleltaan loppui. Miksi te suurperheiden äidit ette voi hyväksyä sitä ettei kaikki halua suurperheiden äideiksi? miksi olette katkeria pieneten perheiden äideille?
Kommentit (33)
Mistä tiedät, että syy yhteydenpidon jättämiseen oli teidän lapsiluku?
Mitäs jos kysyisit tätä siltä sun ystävältä. Oletko aktiivisesti itse pitänyt yhteyttä? Mistä sun katkeruutes kumpuaa?
Katkeruuskortti heitetty jo aloituksessa. Varmaan uus palstaennätys.
No kuinka aktiivisesti olet itse pitänyt kaveriisi yhteyttä? On voinut esim. tapahtua jotain, joka on pistänyt asioita uuteen järjestykseen ja vanhoille kavereille ei jää niin paljon aikaa (esim. sairastuminen).
Ehkä syynä on ne viisi lasta? Voi olla muuta mielessä kun uhriutuvat kaverit.
Mistä ihmeestä päättelet että tuo on välien katkeamisen syy?!
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos kysyisit tätä siltä sun ystävältä. Oletko aktiivisesti itse pitänyt yhteyttä? Mistä sun katkeruutes kumpuaa?
Olen pitänyt itse yhteyttä aktiivisesti enkä ole heille yhtään mistään katkera. Tuon perheen isä on mieheni pitkäaikaisin ystävä jo alakoulusta lähtien siksi siis välien viileneminen ihmetyttää kun mitään riitaa tms ei ole. Tämä vaimo vain on patistanut vuosia lisälapsien tekoon ja kun emme lisää lapsia tehneet välit menivät jäihin.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt itse yhteyttä aktiivisesti enkä ole heille yhtään mistään katkera. Tuon perheen isä on mieheni pitkäaikaisin ystävä jo alakoulusta lähtien siksi siis välien viileneminen ihmetyttää kun mitään riitaa tms ei ole. Tämä vaimo vain on patistanut vuosia lisälapsien tekoon ja kun emme lisää lapsia tehneet välit menivät jäihin.ap
Oot itse soittanut ja kutsunut kylään ja vastaus on ollut että eivät tule kun teillä on vaan yksi lapsi? Toi sun järkeilysi syystä on niin absurdi etteivoi pitää paikkaansa jollei ole selkeesti sanonut noin. Ihan sama kun oisit sanonut ettei tule kylään koska et ole hankkinut aaltomaljaa vaikka kaverilla on niitä viisi ja niin kehuu että kantsii ostaa. Nyt hiukan valoja päälle nainen.
Ehkä kyse on vaan siitä, että viiden lapsen perheessä arjen pyörittäminen vie aika lailla aikaa ja harva ehtii siinä enää kauheasti ystäviin pitämään yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot itse soittanut ja kutsunut kylään ja vastaus on ollut että eivät tule kun teillä on vaan yksi lapsi? Toi sun järkeilysi syystä on niin absurdi etteivoi pitää paikkaansa jollei ole selkeesti sanonut noin. Ihan sama kun oisit sanonut ettei tule kylään koska et ole hankkinut aaltomaljaa vaikka kaverilla on niitä viisi ja niin kehuu että kantsii ostaa. Nyt hiukan valoja päälle nainen.
Olen soittanut kyllä ja kutsunut heitä useasti kylään. Eivät koskaan muka kerkiä ja aina on joku tekosyy. Kuitenkin tiedän että kyläilevät parilla muulla lapsiperheellä aktiivisesti eikä heiltä ole meille kuin 10km matka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä tää viiden lapsen äiti vastaa kun soitat heille ja kysyt kuulumisia tai pyydät käymään teillä? Eivätkö isätkään ole enää lainkaan tekemisissä keskenään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä tää viiden lapsen äiti vastaa kun soitat heille ja kysyt kuulumisia tai pyydät käymään teillä? Eivätkö isätkään ole enää lainkaan tekemisissä keskenään?
Yleensä ettei nyt kerkiä kyläilemään katsotaan sitten joskus muulloin. Isätkään eivät enää ole tekemisissä juurikaan keskenään. Juttelevat jos jossain kaupassa tapaavat mutta ei tuo isä saa tulla meille yksinään. Vaimo heillä menemiset määrää.
Ja sitten jos joskus esim kesällä tapaamme niin tämä äiti alkaa heti sanomaan että hyvähän teillä on esim huvipuistoon mennä kun on yksi lapsi. Tulee niin halvaksi yms. On kuitenkin sanonut aina halunneensa viisi lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ettei nyt kerkiä kyläilemään katsotaan sitten joskus muulloin. Isätkään eivät enää ole tekemisissä juurikaan keskenään. Juttelevat jos jossain kaupassa tapaavat mutta ei tuo isä saa tulla meille yksinään. Vaimo heillä menemiset määrää.
Niin eli mistä olet keksinyt sen että syynä olisi tuo, että teillä ei ole kuin yksi lapsi? Viiden lapsen hoitamisessa on aika paljon hommaa ja varmasti sitä isääkin tarvitaan siellä kotona arkea pyörittämässä. Ne lapset ovat ennen olleet pienempiä, joten ei ole ehkä ollut niin paljon harrastuskuskailuja, vaatehuoltoa jne. Siksi varmaan ennen on ollut enemmän aikaa nähdä tuttujakin.
Kyllä tuollaisia on. Itselläni on kaksi lasta ja tutulla 6. Mitä hyvänsä sanonkin joskus edes hiukan lastenkasvatusta sivuavaa, hän hymyilee ja sanoo, että "no mulla on näitä lapsia kuusi ja kokemusta siksi aika paljon enemmän, joten voin sanoa, että tuo ei pidä ollenkaan paikkansa että blaablaa..." Ja on sanonut näin todella monia kertoja. Lapsemme ovat samassa harrastusryhmässä ja yritän kyllä välttää puhumasta hänen kanssaan mistään nykyään. Raivostuttavia nuo koko identiteettinsä lapsistaan ammentavat besserwisserit! Kukaan muu ei ole mitään paitsi lapsikatraan hankkinut vaikka mikä wt-mamma, pääasia että niitä lapsia on monta.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten jos joskus esim kesällä tapaamme niin tämä äiti alkaa heti sanomaan että hyvähän teillä on esim huvipuistoon mennä kun on yksi lapsi. Tulee niin halvaksi yms. On kuitenkin sanonut aina halunneensa viisi lasta.
Ööö...no sehän on ihan totta että onhan se paljon helpompaa ja halvempaa mennä huvipuistoon yhden kuin viiden lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eli mistä olet keksinyt sen että syynä olisi tuo, että teillä ei ole kuin yksi lapsi? Viiden lapsen hoitamisessa on aika paljon hommaa ja varmasti sitä isääkin tarvitaan siellä kotona arkea pyörittämässä. Ne lapset ovat ennen olleet pienempiä, joten ei ole ehkä ollut niin paljon harrastuskuskailuja, vaatehuoltoa jne. Siksi varmaan ennen on ollut enemmän aikaa nähdä tuttujakin.
Kummastuttaa vaan kun heillä riittää aikaa sitten niille parille muulle lapsiperheelle mutta ei meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö...no sehän on ihan totta että onhan se paljon helpompaa ja halvempaa mennä huvipuistoon yhden kuin viiden lapsen kanssa.
Tottakai se on totta mutta kun hän tuon sanoo niin hän kuulostaa hyvin katkeralta ja se on omituista kun hän on halunnut ne viisi lasta.
Kuule nyt ammattivalittaja.
Kun kaksi asiaa tapahtuu peräkkäin, se ei tarkoita, että niillä olisi mitään yhteyttä keskenään. Äsken tuli radiosta uutiset, nyt ulkona tuulee. Tuuli ei ole seurausta uutisista.
Miehesi ystävän vaimo kehotti teitä hankkimaan lisää lapsia. Sitten hän ei tule teille kylään. Tämä ei johdu siitä, että jätitte neuvon noudattamatta, vaan jostakin ihan muusta syystä. Häntä ei nyt vaan kiinnosta vierailla teillä, ja syitä siihen voi olla miljoona erilaista.
Omituinen rouva. Ei kuulosta ystävältä. Minulla on ystäviä niin lapsettomissa ja lapsiperheissä, ketään ei kiinnosta meidän lapsiluku kun yleensä ei lapsista puhuta kun nähdään.