Minkä tuotteen ostamisen olet lopettanut, koska laatu on huonontunut, tai vastaavasta syystä?
Itse en osta enää koskaan Jenkki-purukumia, koska niitä ei tehdä Suomessa.
Monet vaatemerkit ovat jääneet, Rockseri oli ennen takuutuote, ei ole enää, sama on Luhdan, Reiman ja monen muun vaatemerkin kanssa.
Kommentit (446)
Vierailija kirjoitti:
Hieman OT mutta laitan kuitenkin: Pirkka tuotteet tehdään aina niin, että kilpailutetaan valmistajat ja tehdään määräaikainen sopimus tietyksi ajaksi halvimman tarjouksen tehneen kanssa. Siksi kannattaa aina katsoa niiden valmistaja. Välillä se voi olla kotimainen ja välillä ulkomainen. Esim jos ostat Pirkka nakkeja ja valmistajan kohdalla lukee Atria Oy, ne ovat Atrian nakkeja. Parin kk päästä valmistajan kohdalla voi lukea HK Ruokatalo, jolloin ne ovat HK:n nakkeja.
Toinen varoituksen sana: Jos valmistajaa ei ole merkitty vaan siinä tilalla lukee valmistuttaja Atria Oy, silloin ne on voitu tehdä vaikka vinkuintiassa. Atria on silloin antanut homman alihankintana jollekin toiselle. Näitä tuotteita minä en osta ikinä, niissä voi olla mitä vaan. Valmistuttaja sanaa käytetään yleensä sellaisessa tapauksessa kun halutaan piilottaa oikean valmistajan nimi, epäillään esim ettei oikein menisi kaupaksi.
HALLELUJA! Ja kiitos tästä tiedosta. Pelottavaa, miten Pirkkakin sortuu tuollaiseen. Vast'edes tihrustan vielä tarkemmin.
Saksalaiset autot. Jos niissä mitään laatua koskaan on ollutkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä kaikkien suklaapatukoiden. Ovat täyttä kuraa alkuperäisiin versioihin verrattuna.
Oletko sinäkin näitä, joiden mielestä tuotteiden maku on heikentynyt kun palmuöljyn ilmoittaminen tuoteseloisteissa tuli pakolliseksi. Patukoiden koostumushan/ainesosaluettelo ei ole muuttunut miksikään, nykyään vaan se palmuöljy on erikseen nimetty eikä jonkun "kasvirasva" tms nimekkeen alla.
Minä olen ihan pihalla palmuöljystä, mutta olen miettinyt, onko mulla makuaisti muuttunut vai suklaat muuttuneet, kun moni entinen herkku ei maistu enää sellaiselta vie kielen mennessään. Ainakin Fazerin sininen ja budapest ovat sellaisia.
Samaa olen ihmetellyt. En maistu suomalainen suklaa enää yhtään hyvälle. Budapestit ennen suorastaan suli suussa ihanaksi makunautinnoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taffelin sipsit. Maistuu nykyään palaneelle ja härskille, hyi!
Ihan aiheen vierestä tavallaan. Sipsien suurkuluttajana silti pakko vinkata sulle Real Snacks. Ihan parhaita sipsejä! Etenkin Kaikilla mausteilla.
Ei ole enää hyvää noi realit! Oli vielä joku kuukausi sitten mutta sitten nekin menivät pilaamaan ne. Elleivät sitten ole taas palanneet vanhaan mutta vähään aikaan en niitä ole ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hm lastenvaatteet. Housut joissa ei ole säädettävää vyötäröä tippuvat jalasta. Trikoovaatteet niin ohuita että ovat melkein jo valmiiksi reikäisiä. Sukat ennen puuvillaa, nyt sotkettu jotain tekokuitua sekaan. Ennen ostin tuolta paljon. Harmittaa huono laatu.
Miksi ostat lapsillesi trikoovaatteita? Järkyttävän näköisiä kulahtaessaan. Lapselle ei sitä paitsi kannata opettaa, että ohuet trikoot olisivat housut.
Trikoota vauvalle ja taaperolle, älyätkö? Tyttö sellaiselle vieläpä. Sitä paitsi, tämä tulee nyt sydämestä: asiahan ei kuulu sulle millään lailla, saan pukeutua vaikka jätesäkkiin. Ja pukea lapsetkin.
Olisko tässä ideaa?
Ap tässä taas. Itse jätän kauppaan joka ikisen tuotteen, jossa lukee pelkästään valmistuttaja, mutta valmistajasta tai valmistusmaasta ei ole mitään tietoa. Mielelläänhän nuo valmistajat valmistuttajan lisäksi noissa "merkittömissä" kerrotaan kuitenkin, jos valmistaja on joku "Pikkupulju Oy Ylöjärveltä". Mutta toisinaan ei haluta kertoa ja mulle se tarkoittaa aina, epämääräinen valmistaja ties missä. En osta.
Extran pikkuhousun suojat. Siirsivät valmistuksen Suomesta muualle.
Kutittaa ikävästi. En voi käyttää. Roskiin meni. Suomessa valmistetut olivat hyviä.
En käytä lapsilla enää muumivaippoja, ovat surkeita nykyään. Me&I:n vaatteita ostan vain käytettyinä vanhempia mallistoja, uudet on surkeita.
Finlaysonin lakanoiden laatu on huonontunut todella paljon. Samoin myös Puma huppareiden. Monet suklaat on pilattu ties mistä syystä. Ruisleivät, esim. Reissumies, Vaasan ruispalat, Fazerin vastaava tuote ja niiden halpaversiot maistuvat ihan kamalalle nykyään. Onneksi tämän myötä tajusin niiden aiheuttavan minulle mahavaivoja ja lopetin niiden syönnin kokonaan. Moni juustokin maistuu nykyään ihan kamalalle. Kurjaa kun Rexona Flower splash- suhkusaippuan valmistus ilmeisesti lopetettiin jun se oli ainoita suihkusaippuoita, jotka eivät ärsyttäneet ihoani. Muut Rexonat ärsyttävät. Onneksi tuo saa vielä käsisaippuana ainakin Citymarketista.
Katsokaa elintarvikkeissa se pieni soikio, joissa on valmistusmaan tunnus. Voitte ihan itse arvailla, mitä maita ovat suomalaismerkkisten, mm. atrian tuotteissa EE, PL, NL. Niissä on myös numerokoodi, joka ilmaisee valmistuspaikan, esim.Fi 60403 on Kuusamon juusto.
Suklaan huononemisessa on ainakin yksi hyvä puoli: nyt ei tule enää koskaan vedettyä kokonaista suklaalevyä yhdellä istumalla. Kai se kohta jo muodoissakin näkyy, kun vyötärö alkaa erottua paremmin.
Muistetaan tässä myös se, että tuote voi olla Suomessa valmistettu, vaikka avainlippua ei olekaan. Se merkki kuitenkin maksaa ja osa pienistä firmoista ei sitä ole hankkinut, vaan he ovat laskeneet sen varaan, että riittää, kun kerrotaan tarkkaan valmistuspaikka. Joutsenmerkki ei taas ole suomalaisuutta kuvaava, tästäkin olen joskus nähnyt vääriä luuloja.
Sloggit ovat huonontuneet. Nykyään ihan käsittämättömän ohuita!
Fairyn menivät pilaamaan. Tölkki pienempi, neste ohuempaa ja hintaa enenemmän.
Melkein kaikki leivät ovat pilalla. Aikamoista arpomista minkä näistä huonoista leivistä tällä kertaa viitsisi ostaa.
Juustot tosiaan eivät enää maistu oikein millekään.
Real sipsit olivat ensin hyviä, sitten heikompilaatuisia.
Taffelit ja Estrellat ihan kuraa.
Fazer ja Panda ihan kuraa.
Pingviini-jäätelöt kuraa.
Valion voi ei maistu enää olleenkaan voimaiselle kuten ennen.
Vilan vaatteita ei tosiaan kannata ostaa. Kaikki neuleet on menneet nopeasti pilalle. Samoin H&M vaatteet on sikahuonoja.
Finlaysonin pyyhkeet hajoaa heti. Lakanat on vielä olleet kohtalaisia.
Luomu kananmunat ei maistu enää oikein hyville. Millään tuottajalla.
Tomaatit laimeita ja kurkut kitkeriä.
Perunat ovat pilanneet täysin! Minkään merkkiset perunat eivät ole enää hyviä.
Hk:n kinkut ja makkarat on pahoja, Atriaa ei voi syödä ollenkaan. Lisäksi saan nykyään aina päänsärkyä makkaroista ja eineksistä vaikka niissä ei natriumglutamaattia pitäisi ollakaan.
Saarioisten eineslaatikot on ihan kuraa.
Valion tuotteet kaikkia aika laaduttomia. Olen jättänyt maidon käyttämisen kokonaan. Kaikista Eila -tuotteista tulee vatsavaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituvie kirjoitti:
Polarn o pyret lastenvaatteet. Hintalaatu suhde ei ole enään kohdillaan.
Marimekko, koska siirsivät tuotannon Kiinaan!
Mielestäni vain osa valmistetaan kiinassa marimekon tuotteista. Enkä ole huomannut laadullisia eroja.
Marimekon kankaat ovat huonompia kuin aikaisemmin. Lastenvaatteet valmistetaan kiinassa ja taiwanissa ja näissä laatu huonontunut selkeästi. Osa tuotteista tehdään edelleen euroopassa.
Marimekolla myös itse tiedetään, että laitetaan myytäväksi eriä, jotka kutistuvat pesussa ja joista lähtevät värit. Sitten he vain odottelevat että kuluttajat palauttavat nämä erät takaisin. En ymmärrä mikä järki tässä on, koska se syö koko brändiä. (Plus ympäristösyyt)
Rainbow -sipsit, ihan ne suolatut vaan. Ennen tykkäsin, mutta ne on muuttunu jotenki, se maku on erilainen ku ennen. Muuttu varmaan pari vuotta sitten ja enää en osta niitä.
Lumene sensitive
Sain kauhean ihottuman silmänympärysvoiteesta. Ennen ne sopi iholleni ihan hyvin.
Rexona sensitive dödö
Ihottumaa tulee siitäkin nykyään.
Erisan kosteuvoiteet
En ymmärrä mitä niissä oikein on mutta iholleni ei sopinut vaikka oli allergiatunnuksetkin.
Herbina, Erisan ja LV shampoot pilaa hiukset ihan kokonaan nykyään. Hiuksista tulee kuivaa hamppua vaikka harvoin ja varovaisesti pesisi.
Täällä moneen kertaan mainitulla Fiskarsilla alamäki jyrkkenee:
Fiskars aloittaa isot yt:t - jopa sata saattaa saada lähtöpassit m.iltalehti.fi/uutiset/2016032121305973_uu.shtml
Ja laatu taas halpamaassa "paranee". Tätä tarkoittaa syöksykierre.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien niiden firmojen tuotteet ovat meidän koko perheellä täydellisessä boikotissa, jotka käyttävät mamuja mainoksissaan. Sitten listaan lisätään aina niitä firmoja, jotka muuten ilmoittavat tukevansa tai olevansa invaasio myönteisiä.
Elisalta lähti viime viikolla 5-puhelinliittymää ja laajakaista pois.
Felix.
Olen Turkista ostanut suhteellisen paljon vaatteita ja ovat lähes poikkeuksetta olleet todella hyvää laatua. Ovat kestäneet käyttöä ja pesua. Taisivat kaikki olleet merkintöjen mukaan Turķissa valmistettuja. Hinta edullinen ja tosiaan hakkaavat henkkamaukan rätit sata nolla. Pyyhkeitä olen myös ostanut evätkä ole vuosien käytössä menneet miksikään. Ei se valmistusmaa näköjään kerro kaikkea. Itsekin vähän epäilin meinaan noiden Turkista ostettujen tavaroiden laatua.
Samaa mieltä! Meillä löytyy kotoa noin 15-20 vuotta vanha Moccamasterin kahvinkeitin. Lasipannun olen joutunut uusimaan kerran kun pudotin lattialle. Samoin löytyy Mielen pyykkikone, sekin yli 10 vuotta mutta alle 15v, en muista tarkkaa. Ikinä ei ole korjaajaa tarvinnut ja pesen todella paljon pyykkiä ja pesen kaikki matotkin koneessa mitkä pystyy. Jos jompikumpi hajoaa joskus, saman merkin ostan tilalle, maksoi mitä maksoi!