Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tuotteen ostamisen olet lopettanut, koska laatu on huonontunut, tai vastaavasta syystä?

Vierailija
17.03.2016 |

Itse en osta enää koskaan Jenkki-purukumia, koska niitä ei tehdä Suomessa.
Monet vaatemerkit ovat jääneet, Rockseri oli ennen takuutuote, ei ole enää, sama on Luhdan, Reiman ja monen muun vaatemerkin kanssa.

Kommentit (446)

Vierailija
381/446 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflix. Ei mitään kiinnostavaa lisätty vuoteen.

Vierailija
382/446 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisten puolueen ajatuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/446 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiskarsin keittiöveitset, jotka ovat ruostuneet alle vuoden käytössä. Meillä onneksi saman merkin puutarhavälineet ovat toimineet hyvin.

Alwaysin siteet vaihtuivat haju-uudistuksen jälkeen Vuokkosiin.

Sorelin talvikengät olivat totaalipettymys, ostin ne teini-ikäisille lapsille, ja juniorimallin Sorelien ne kumiset alaosat halkeilivat ihan puhki kantapäiden takaosan kohdalta kummallakin ennen kuin talvi oli ohi (eivät siis kengänpohjat). Ikinä enää en moisia osta.

Vierailija
384/446 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisen savuporojuustokeiton! Ennen se oli ihanaa, nyt reseptiä on muutettu :(

Vierailija
385/446 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
386/446 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amarillon hot wings - siivet on vaihdettu täysin eri tuotteeseen, ja makua ei ole enää ollenkaan. Ennen oli suosikki, nykyään ei tulisi mieleenkään tilata tuota kamalaa sekundaa.

Vierailija
387/446 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asics juoksulenkkarit. Ennen olivat tosi hyviä, nyt hajoavat heti kantapäistä ja pohjista. Hinta ja laatu eivät kohtaa.

Vierailija
388/446 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien niiden firmojen tuotteet ovat meidän koko perheellä täydellisessä boikotissa, jotka käyttävät mamuja mainoksissaan. Sitten listaan lisätään aina niitä firmoja, jotka muuten ilmoittavat tukevansa tai olevansa invaasio myönteisiä.

Elisalta lähti viime viikolla 5-puhelinliittymää ja laajakaista pois.

Tuon pommi-iskun jälkeen liityn tähän porukkaan minäkin. Voitko laittaa oman listasi tähän, niin ei tartte itse alkaa kaivamaan kaikkia firmoja erikseen?

Vierailija
389/446 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1638 kirjoitti:

Vinkkinä vielä; kiertäkää kirpputorit ja kierrätys keskukset läpi.

Siellä sen näkee mikä laatu on joskus ollut. Kun löydätte tuotteen joka on "kuin uusi" se on sitä mitä suurin osa tuotteista joskus oli.

Myös merkin perusteella saattaa löytää kestäviä tuotteita myös tänäpäivänä (jos siis vielä valmistetaan samoilla materiaaleilla).

Niin ja paksuja laadukkaita lakanoita joissa ei saumat kierrä, ei enää ole. Piste. Toivottavasti joskus tulee.

Ei ole kyllä ekologista nykymeno, vaikka sen perään jokapaikassa huudetaan. Mutta suunniteltu juttu sekin; saadaan myytyä enemmän kun tuotteet ei kestä. Tosin pikkuhiljaa tyssää myynti kun ihmiset on huomanneet onneksi mistä on kyse.

Muutosta odotellessa kierrän kirppiskierroksia.

Samaa mieltä. Itse olen jo kauan kiertänyt kirppiksiä  ja etsinyt "ennen-vanhaan-hyviä" merkkejä. Olen jopa ostanut jotain vaatteita pelkän kankaan vuoksi ja tehnyt siitä jotain muuta. Osaan ommella mutta nykyajan kankaatkin ovat niin surkeita ja kalliita etten viitsi ostaa niitä. Olen usein ostanut pilkkahintaan esim jonkun hyvälaatuisesta kankaasta tehdyn mekon jonka malli on ollut vanhanaikainen tai koko aivan liian iso. Vähän muuttamalla saanut mahtavia vaatteita. Tein esim tytölle juhlamekon 50 senttiä maksaneesta puvusta.

Vierailija
390/446 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä taas. Itse jätän kauppaan joka ikisen tuotteen, jossa lukee pelkästään valmistuttaja, mutta valmistajasta tai valmistusmaasta ei ole mitään tietoa. Mielelläänhän nuo valmistajat valmistuttajan lisäksi noissa "merkittömissä" kerrotaan kuitenkin, jos valmistaja on joku "Pikkupulju Oy Ylöjärveltä". Mutta toisinaan ei haluta kertoa ja mulle se tarkoittaa aina, epämääräinen valmistaja ties missä. En osta. 

Itse ostan paljon mm. superfoodeja ja vastaavia luontais- ja erikoistuotteita. Usein niissä lukee "valmistettu Suomessa" ja se ei riitä minulle. Jos kyse on vaikkapa marjajauheesta, en halua tuotetta joka on "valmistettu" ta tuotettu tms täällä, haluan että purkin kyljessä lukee "suomalaista marjaa". Ei kiinalaista, puolalaista tai saksalaista. Ja luojan kiitos sellaisia tuotteita on, joissa on Suomessa poimittuja marjoja!

Tästä tuli mieleen ne huoltoasemien "tänään meillä paistettu" -tuotteet. Täyttä huijausta! Valmistetaan ulkomailla, jäädytetään, tulevat jäisenä rekalla Suomeen ja aamulla otetaan pakastimesta uuniin!

Vierailija
391/446 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruisleivät ovat muuttuneet vaaleammiksi! Leipomot lisäävät vehnää joukkoon, koska se on halvempaa kuin ruis ja vaatii matalamman paistolämmön -> säästöä. Voisin maksaa enemmänkin hyvästä ruisleivästä, mutten tällaisesta hötöstä, joka ei edes pidä nälkää.

Olen pettynyt ja leivon nykyään itse leipäni tai haen pienleipomosta leipäni.

Vinkkinä sinulle: Pesolan leipomon Ruisrevitty -niminen ruisleipä on aivan mahtavaa. Ei saa ihan joka kaupasta mutta jos löydät, kannattaa kokeilla. Pesolan leipomon monet muut tuotteet eivät ole niinkään hyviä, mutta tuo on.

Vierailija
392/446 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michael Korsin laukut ovat ihan ylihinnoiteltua laatuun nähden, mutta kohderyhmähän ovat pääasiassa nuoret...

Vierailija
393/446 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä taas. Itse jätän kauppaan joka ikisen tuotteen, jossa lukee pelkästään valmistuttaja, mutta valmistajasta tai valmistusmaasta ei ole mitään tietoa. Mielelläänhän nuo valmistajat valmistuttajan lisäksi noissa "merkittömissä" kerrotaan kuitenkin, jos valmistaja on joku "Pikkupulju Oy Ylöjärveltä". Mutta toisinaan ei haluta kertoa ja mulle se tarkoittaa aina, epämääräinen valmistaja ties missä. En osta. 

Itse ostan paljon mm. superfoodeja ja vastaavia luontais- ja erikoistuotteita. Usein niissä lukee "valmistettu Suomessa" ja se ei riitä minulle. Jos kyse on vaikkapa marjajauheesta, en halua tuotetta joka on "valmistettu" ta tuotettu tms täällä, haluan että purkin kyljessä lukee "suomalaista marjaa". Ei kiinalaista, puolalaista tai saksalaista. Ja luojan kiitos sellaisia tuotteita on, joissa on Suomessa poimittuja marjoja!

Tästä tuli mieleen ne huoltoasemien "tänään meillä paistettu" -tuotteet. Täyttä huijausta! Valmistetaan ulkomailla, jäädytetään, tulevat jäisenä rekalla Suomeen ja aamulla otetaan pakastimesta uuniin!

No katsopas k-kaupan paistopisteen tuoteselosteita. Samanlaista ulkomaista pakastetavaraa nekin on. Teksti on vaan niin pienellä, ettei meinaa saada selvää.

Vierailija
394/446 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama ilmiö näkyy muuten monessa palvelussakin. Joskus muinoin palveluntarjoajille oli ihan kunnia-asia pitää asiakkaat tyytyväisinä, mutta nykyään eivät kyllä vaivaudu. Jotkut eivät edes asiaankuuluvan viranomaisen suosituksia noudata, koska noh, ne ovat vain suosituksia ja harva lähtee taistelemaan johonkin oikeuteen halvahkosta palvelusta. Törkeimmät viimeiseltä parilta vuodelta L&T:n jätehuolto ja Musiikkikoulu Demo. Molemmista alemmalta portaalta myönnettiin oma virhe ja luvattiin hyvityksiä. Molemmissa jossain vaiheessa puikkoihin tuli jossain vaiheessa joku esimies, joka käänsi kelkan täysin. Musiikkikoulun tapauksessa vieläpä viestintä oli aivan ala-arvoista. Siis ihan silkkaa vittuilua. Ilmeisesti ko. lafka toimii hyvin niin kauan kun kaikki menee putkeen, mutta ongelmia heidän kanssa on turha yrittää selvittää.

Varsinaisista tuotteista oma listani näyttää aika samalta kuin aiemmilla vastaajilla. Lisäisin kuitenkin yhden, Orthexin muovitarvikkeet. Muovi on nykyään ohutta, esim. korit on aivan mutkalla vähäisen käytön jälkeen. Muissa Orthexin tuotteissa saranakohdat hajoilee ja muovi narmuuntuu kammottavan näköiseksi ihan hetkessä.

Vierailija
395/446 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katsopas k-kaupan paistopisteen tuoteselosteita. Samanlaista ulkomaista pakastetavaraa nekin on. Teksti on vaan niin pienellä, ettei meinaa saada selvää.

Näin on. Mutta hyvin moni ei lue tuoteselosteita ja ostaa niitä luullen saavansa Suomessa leivottua ja suomalaisista raaka-aineista tehtyä. 

Vierailija
396/446 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruisleivät ovat muuttuneet vaaleammiksi! Leipomot lisäävät vehnää joukkoon, koska se on halvempaa kuin ruis ja vaatii matalamman paistolämmön -> säästöä. Voisin maksaa enemmänkin hyvästä ruisleivästä, mutten tällaisesta hötöstä, joka ei edes pidä nälkää.

Olen pettynyt ja leivon nykyään itse leipäni tai haen pienleipomosta leipäni.

Reissumiehissä on tapahtunut samaa. Kun kysyin aspasta asiasta, he kielsivät koko asian. Löysin vanhan ravintopäiväkirjani, mihin olin leikannut muovipussista ainesosaluettelon ja se koostumushan on muuttunut (mm. vehnäjauhoa lisätty)!

Vierailija
397/446 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta nykyään juuri mitään. Ostan luomuelintarvikkeita. 

En osta mitään Valion tuotteita, ne on vain sakeuttamisaineita, keinotekoisia makuaineita, ja värejä täynnä. 

En osta mitään elektroniikkaakaan enää, jos ei ole ihan pakko. Kotona on vanhat Kenwood kodinkoneet, jotka kestää. 

En osta Fazerin tuotteita, koska palmuöljyä niissä. 

Ootteko muuten huomanneet, ettei Fazerin sininen ole enää sitä ihanan pehmeää suklaata mitä oli ennen. SE on kovaa ja oudon makuista. 

Vierailija
398/446 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää en Asicsin kenkiä aio ostaa.

Brooks kestivät minulla monta vuotta. Harmi, että ko. merkkiä ei enää myydä missään kivijalkakaupassa. Todennäköisesti olivat sitten liian kestävät, etteivät muut merkit käyneet kaupaksi.

Vierailija
399/446 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset jogurtit ovat nykyään kamalia lisäaine ja sokerimössöjä. Ulkomailla saa paljon parempia. Kun katsoo purkin kyljen ainesosaluetteloa, se on puolet lyhyempi kuin suomalaisen jogurtin. Esimerkiksi Norjassa on ihanat jogurtit. Suomessa en enää syö olleenkaan.

Vierailija
400/446 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatit ja lounaskeitot, joissa KANAA, muun muassa Cafe Picniceissä.

Kana on valkoista ja ohueksi leikattua ja kertakaikkiaan pahaa. Se on Thaimaasta.

Kun salaattibuffetin tai lounaskeittojen kanasta kysyy muissakin kahviloissa, on se usein thaimaalaista. En suosittele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi