Minkä tuotteen ostamisen olet lopettanut, koska laatu on huonontunut, tai vastaavasta syystä?
Itse en osta enää koskaan Jenkki-purukumia, koska niitä ei tehdä Suomessa.
Monet vaatemerkit ovat jääneet, Rockseri oli ennen takuutuote, ei ole enää, sama on Luhdan, Reiman ja monen muun vaatemerkin kanssa.
Kommentit (446)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terät kantsii ostaa Lidlistä. Kolme- tai viisiteräisiä. Ne voitti joskus jonkun vertailunkin ja on halvempia kuin kilpailijoiden. Ukkojen hyllystä siis, mutta kyllä niillä ne pimputtimet ja muut saa ihan yhtä lailla ellei paremmin kuin pinkeilläkin.
Voisiko joku suomentaa, mitä tässä sanottiin?
Lidlistä saa erittäin edullisesti miesten kertakäyttöteriä, jotka ovat huomattavasti laadukkaampia ja halvempia, kuin naisten pinkit terät, jotka tylsyvät yhdellä vedolla. Noi ukkojen terät pysyy terävinä pitkään. Itse en ole aikoihin haaskannut rahojani maksamalla ylihintaa pinkistä väristä ja pilipaliteristä.
Miten ihmeessä te oikein kohtelette Iittalan astioita, jos saatte ne helposti rikki? Minulla on ollut kymmenen vuotta Iittalan/Arabian astiat, ja olen saanut niitä rikki tasan pudottamalla ihan itse lattialle. Tosin en runttaa niitä voimalla astianpesukoneeseen, mutta en kyllä usko muidenkaan valmistajien lasien kestävän väkivaltaa.
Samoiten Finlaysonin lakanat ovat pysyneet vuodesta toiseen hyvässä kunnossa. Toki kankaat ovat muuttuneet, mutta syy tähän ilmeisesti on se, että ihmiset haluavat lakanoiden kuivuvan nanosekuntissa. Miten teet paksun kankaan, joka on koneesta otettuna kuiva ja sileä? Ottavat varmaan tiedon ilolla vastaan, joten suosittelen soittoa Finlaysonille.
Rukan sadetakki on hyvä ja kestävä. Joka kerta joku kehuu sitä, kun käytän. Fiskarsin veitset pysyvät ehjinä jne. Kummasti juuri minulle on osunut näemmä kestävät tuotteet 😊
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä te oikein kohtelette Iittalan astioita, jos saatte ne helposti rikki? Minulla on ollut kymmenen vuotta Iittalan/Arabian astiat, ja olen saanut niitä rikki tasan pudottamalla ihan itse lattialle. Tosin en runttaa niitä voimalla astianpesukoneeseen, mutta en kyllä usko muidenkaan valmistajien lasien kestävän väkivaltaa.
Katsos ne 10v vanhat on vielä tehty Suomessa niin ovat kestäviä. Nyt ne teetetään ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vielä muutama 1930-luvun lakana. Ne ovat paksua puuvillaa. Miksei mistään saa enää yhtä paksua puuvillaa?
(Noissa vanhoissa lakanoissa on vain pieni koko harmina, mutta vanhempieni lyhyisiin sänkyihin ne sopivat ja mökille. Mutta kyllä niitä on vuosikymmenet käytetty ihan taviskäyssä.
Ihmiset haluavat lakanoiden kuivuvan nopeasti, joten niistä ei voi enää tehdä paksuja. Eli siis tämäkin muutos on lähtenyt itse käyttäjistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vielä muutama 1930-luvun lakana. Ne ovat paksua puuvillaa. Miksei mistään saa enää yhtä paksua puuvillaa?
(Noissa vanhoissa lakanoissa on vain pieni koko harmina, mutta vanhempieni lyhyisiin sänkyihin ne sopivat ja mökille. Mutta kyllä niitä on vuosikymmenet käytetty ihan taviskäyssä.
Ihmiset haluavat lakanoiden kuivuvan nopeasti, joten niistä ei voi enää tehdä paksuja. Eli siis tämäkin muutos on lähtenyt itse käyttäjistä.
Mä en ole koskaan halunnut nopeasti kuivuvia lakananoita vaan lakanoita jotka suojaavat sänkyäni, ovat paksuja, tiheästi kudottuja ja pitkäkuituisesta puuvillasta jotta pysyvät hyvinä. Olen valmis maksamaan niistä mutta enpä ole löytänyt. Minusta ei siis ole lähtöisin.
Pituvie kirjoitti:
Polarn o pyret lastenvaatteet. Hintalaatu suhde ei ole enään kohdillaan.
Marimekko, koska siirsivät tuotannon Kiinaan!
Mielestäni vain osa valmistetaan kiinassa marimekon tuotteista. Enkä ole huomannut laadullisia eroja.
Arabiat jne. Oikeastaan en osta enää mitään suomalaista. Tilaan kaiken mahdollisen eBaystä ja varmistan laadun.
Nro 307, kyse oli tuotteista, joiden laatu on huonontunut, ihan otsikossa. Eli 10 vuotta sitten ostettu on eri asia kuin viime vuonna ostettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan halunnut nopeasti kuivuvia lakananoita vaan lakanoita jotka suojaavat sänkyäni, ovat paksuja, tiheästi kudottuja ja pitkäkuituisesta puuvillasta jotta pysyvät hyvinä. Olen valmis maksamaan niistä mutta enpä ole löytänyt. Minusta ei siis ole lähtöisin.
Joo en oikein usko tuota. Mun 1400 rpm linkoava pesukone on kyllä niin tehokas, että nuo vanhat lakanat ovat jo seuraavana aamuna kuivia. Nykypesukoneissa on tehokas linkous, joten selitys on kyllä täysin keksitty, varsinkin kun myös kuivausrummut ovat yleistyneet. Kuivausrumpuakaan ne ohuet lakanat eivät kestä, kukaan ei halua sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos ne 10v vanhat on vielä tehty Suomessa niin ovat kestäviä. Nyt ne teetetään ulkomailla.
Ostan vuosittain uusia astioita (eräänlainen harrastus), joten tuo ei ole mikään pätevä selitys. Mutta toki uskon teoriasi heti kun uudet Koko-mukini lahoavat itsestään astiakaapissa. Luulen kuitenkin, että onnistun pudottamaan ne lattialle ennen tätä.
Jos nyt jotain ketjusta allekirjoitan, niin Hennesin vaatteet. Olen jo vuosia ostanut sieltä kehnon laadun vuoksi ainoastaan sukkia, mutta nekin tuntuvat menevän tätä nykyä jo hetkessä puhki. Ja Vilasta sä ennen hyviä legginsejä, mutta ne nyppyyntyvät nykyisin hetkessä. Tästä olen antanut suoraa palautetta parille myyjälle, mutta tuskin se siitä eteenpäin on liikkunut.
Vierailija kirjoitti:
Pituvie kirjoitti:
Polarn o pyret lastenvaatteet. Hintalaatu suhde ei ole enään kohdillaan.
Marimekko, koska siirsivät tuotannon Kiinaan!
Mielestäni vain osa valmistetaan kiinassa marimekon tuotteista. Enkä ole huomannut laadullisia eroja.
Marimekon kankaat ovat huonompia kuin aikaisemmin. Lastenvaatteet valmistetaan kiinassa ja taiwanissa ja näissä laatu huonontunut selkeästi. Osa tuotteista tehdään edelleen euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en oikein usko tuota. Mun 1400 rpm linkoava pesukone on kyllä niin tehokas, että nuo vanhat lakanat ovat jo seuraavana aamuna kuivia. Nykypesukoneissa on tehokas linkous, joten selitys on kyllä täysin keksitty, varsinkin kun myös kuivausrummut ovat yleistyneet. Kuivausrumpuakaan ne ohuet lakanat eivät kestä, kukaan ei halua sellaisia.
Ahaa. No sitten on kyllä ihan mysteeri, miksi lakanat ovat nykyisin ohuita, jos niitä ei kukaan halua. Kummallista valmistaa jotain, mitä kukaan ei osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7-veljestä langat. Valmistus ilmeisesti siirtynyt Viroon ja laatu on huomattavasti huonompi. Langan syyt lyhyitä eikä kestä käytössä. Ennen olivat hyviä lankoja.
Muutoksen laadussa olen minäkin huomannut! Tosin valmistus tapahtuu tietääkseni edelleen Suomessa, mutta liekö sitten raaka-aineet nykyään huonompia, vai onko valmistusprosessia muutettu? Joka tapauksessa 7 veljestä ja myös Nalle ovat kovin karheita nykyään, ja melkein "muovisen" tuntuisia :( En ole enää ostanut vähään aikaan.
Lisäksi Novita on lopettanut vauvalanka Woolin, joka oli pehmeää 100 % villaa. Kun kysyin Novitalta tästä, oli vastaus melkein tyly että "no on meillä vielä Ipana- ja Niitty-langat vauvaneuleita varten". Joo, molemmat 100% tekokuitua, ei kiitos. En halua viettää montaa tuntia ja päivää neuloen langasta, josta lopputulos on heti nyppyyntyvä neule joka ei edes lämmitä.
Että kiitos vaan Novita, terveisin entinen asiakas.
Mikä olisi hyvä sukkalanka nallen ja seitsemän veljeksen tilalle?
Vaatteiden ostaminen on vähentynyt. En osta kuin luonnonmateriaaleista tehtyjä, tämä rajaa valikoiman tosi pieneksi. Dinsko-kenkiä en ole vuosiin voinut ostaa koska ovat järjestään keinonahkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. No sitten on kyllä ihan mysteeri, miksi lakanat ovat nykyisin ohuita, jos niitä ei kukaan halua. Kummallista valmistaa jotain, mitä kukaan ei osta.
No aika moni ostaa, koska se on finlayson, eivätkä suostu uskomaan, että se on huonolaatuista, koska ovat merkkiuskollisia, luulevat vain saaneensa huonon erän. Moni ostaa myös kerran, mutta ei toista, ainahan uusia kodinperustaia tulee. Mutta aika moni on lopettanut ostamisen ja varmasti monella tuotteella myynti on vähentynyt laadun heikkenemisen vuoksi - vaikka itselleen sitä selitetään kilpailulla. Laatu on kuitenkin aina kilpailuvaltti.
Kuinka moni teistä puolustajista on ko. firmoissa töissä tai firmojen edustajia? Uskon, että suurin osa.
Jos 10 sanoo, että laatu on huonontunut ja yksi sanoo, että ei, niin kumpiko on oikeassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tosiaan, minä ostin vähän ennen joulua Finlaysonin lakanoita, koska kuvittelin niiden olevan hyviä. Ei ne vanhat lakanat nyt yhtenään kulu. Mutta omalta osaltani ne olivat viimeiset, en osta enää. Moni muukin viime vuonna vielä noita ostaneista on entisiä asiakkaita. Kuluttajat toivovat ohuempia lakanoita, en ole yhdenkään ihmisen kuullut sanovan niin.
mäkin lopetin käymisen kun huomasin että bagelit alko maistua erilaiselle? en tiedä muutettiinko reseptiä vai vaihdettiinko jotain ainesosia. Tykkäsin tonnikalabagelista mutta nyt se ei enään maistu täyteläiselle vaan jotenkin vetiselle ja mauttomalle, ihan ku siinä olis tosi pahaa tuorejuustoa!