Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä tuotteen ostamisen olet lopettanut, koska laatu on huonontunut, tai vastaavasta syystä?

Vierailija
17.03.2016 |

Itse en osta enää koskaan Jenkki-purukumia, koska niitä ei tehdä Suomessa.
Monet vaatemerkit ovat jääneet, Rockseri oli ennen takuutuote, ei ole enää, sama on Luhdan, Reiman ja monen muun vaatemerkin kanssa.

Kommentit (446)

Vierailija
321/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vielä muutama 1930-luvun lakana. Ne ovat paksua puuvillaa. Miksei mistään saa enää yhtä paksua puuvillaa?

(Noissa vanhoissa lakanoissa on vain pieni koko harmina, mutta vanhempieni lyhyisiin sänkyihin ne sopivat ja mökille. Mutta kyllä niitä on vuosikymmenet käytetty ihan taviskäyssä.

Ihmiset haluavat lakanoiden kuivuvan nopeasti, joten niistä ei voi enää tehdä paksuja. Eli siis tämäkin muutos on lähtenyt itse käyttäjistä.

Mä en ole koskaan halunnut nopeasti kuivuvia lakananoita vaan lakanoita jotka suojaavat sänkyäni, ovat paksuja, tiheästi kudottuja ja pitkäkuituisesta puuvillasta jotta pysyvät hyvinä. Olen valmis maksamaan niistä mutta enpä ole löytänyt. Minusta ei siis ole lähtöisin.

Joo en oikein usko tuota. Mun 1400 rpm linkoava pesukone on kyllä niin tehokas, että nuo vanhat lakanat ovat jo seuraavana aamuna kuivia. Nykypesukoneissa on tehokas linkous, joten selitys on kyllä täysin keksitty, varsinkin kun myös kuivausrummut ovat yleistyneet. Kuivausrumpuakaan ne ohuet lakanat eivät kestä, kukaan ei halua sellaisia. 

Ahaa. No sitten on kyllä ihan mysteeri, miksi lakanat ovat nykyisin ohuita, jos niitä ei kukaan halua. Kummallista valmistaa jotain, mitä kukaan ei osta.

Sitä me kaikki ihmettelemme. Itse jopa otin yhteyttä Finnlaysoniin ja käskivät lähettää lakanat tutkittavaksi, en jaksanut alkaa pakkaamaan niitä ja ajattelin, että paskasta tietävät ihan tutkimattakin. Varmin tapa on "mainostaa" tuotteita, jos sitten tajuaisivat. 

Pitää antaa ne remonttirievuiksi.

Vierailija
322/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hm lastenvaatteet. Housut joissa ei ole säädettävää vyötäröä tippuvat jalasta. Trikoovaatteet niin ohuita että ovat melkein jo valmiiksi reikäisiä. Sukat ennen puuvillaa, nyt sotkettu jotain tekokuitua sekaan. Ennen ostin tuolta paljon. Harmittaa huono laatu.

Miksi ostat lapsillesi trikoovaatteita? Järkyttävän näköisiä kulahtaessaan. Lapselle ei sitä paitsi kannata opettaa, että ohuet trikoot olisivat housut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vielä muutama 1930-luvun lakana. Ne ovat paksua puuvillaa. Miksei mistään saa enää yhtä paksua puuvillaa?

(Noissa vanhoissa lakanoissa on vain pieni koko harmina, mutta vanhempieni lyhyisiin sänkyihin ne sopivat ja mökille. Mutta kyllä niitä on vuosikymmenet käytetty ihan taviskäyssä.

Ihmiset haluavat lakanoiden kuivuvan nopeasti, joten niistä ei voi enää tehdä paksuja. Eli siis tämäkin muutos on lähtenyt itse käyttäjistä.

Mä en ole koskaan halunnut nopeasti kuivuvia lakananoita vaan lakanoita jotka suojaavat sänkyäni, ovat paksuja, tiheästi kudottuja ja pitkäkuituisesta puuvillasta jotta pysyvät hyvinä. Olen valmis maksamaan niistä mutta enpä ole löytänyt. Minusta ei siis ole lähtöisin.

Joo en oikein usko tuota. Mun 1400 rpm linkoava pesukone on kyllä niin tehokas, että nuo vanhat lakanat ovat jo seuraavana aamuna kuivia. Nykypesukoneissa on tehokas linkous, joten selitys on kyllä täysin keksitty, varsinkin kun myös kuivausrummut ovat yleistyneet. Kuivausrumpuakaan ne ohuet lakanat eivät kestä, kukaan ei halua sellaisia. 

Ahaa. No sitten on kyllä ihan mysteeri, miksi lakanat ovat nykyisin ohuita, jos niitä ei kukaan halua. Kummallista valmistaa jotain, mitä kukaan ei osta.

No aika moni ostaa, koska se on finlayson, eivätkä suostu uskomaan, että se on huonolaatuista, koska ovat merkkiuskollisia, luulevat vain saaneensa huonon erän. Moni ostaa myös kerran, mutta ei toista, ainahan uusia kodinperustaia tulee. Mutta aika moni on lopettanut ostamisen ja varmasti monella tuotteella myynti on vähentynyt laadun heikkenemisen vuoksi - vaikka itselleen sitä selitetään kilpailulla. Laatu on kuitenkin aina kilpailuvaltti. 

Annoin sulle yläpeukun, koska asia on hyvä, vaikka vähän paha moka tuo Kodinperustaia(-perustajia).

Ostin muuten JYSK:istä jotain vinkuintialaisia lakanoita ja ovat mahtavan hyviä. Pesty moneen kertaan ja ei mitään vikaa, eivät edes kutistuneet ja koko on hyvä.

Vierailija
324/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän menee OT:ksi mutta kerron kuitenkin. Olen käynyt työn puolesta muutaman kerran Kiinassa. Ekalla reissulla lähdin shoppailemaan sellaisella ajatuksella, että jotain halpaa tuliaista lapsille. Kävin mielenkiinnosta myös kenkäkaupassa. Kenkiä oli tuhansia erilaisia, hinnat euroiksi muutettuna 30 sentistä noin 20 euroon. Ostin kokeeksi pojille lenkkarit, toiset maksoi noin 4 euroa ja toiset 7 euroa.

Normaalit suomesta ostetut lenkkarit nuo tuhoterminaattorit saavat rikki muutamassa kuukaudessa, huonoimmat menee kuukaudessa hajalle. Nämä Kiinasta ostetut kestivät niin kauan kuin mahtuivat jalkaan. Pesin aina välillä koneessa. Pikkuveli käytti kasvaessaan vielä isoveljen kenkiä niin kauan kuin mahtuivat. Isoveljen kengät ovat olleet isoveljen käytön jälkeen minulla itselläni roskaisemmissa ulkohommissa arkilenkkareina nyt ehkä 8 vuotta. Pienemmät annoin naapuriin ja naapurintäti kysyi myöhemmin että mistä olet löytänyt noin lujalaatuiset lenkkarit. Noita ei saa hajalle millään.

Se mitä hoksasin itse ja halusin kertoa myös muille: Ei se paljon parjattu kiinalainen laatu ole aina huonoa. Se on vaan suomalaisten myyjien ahneutta, että ostetaan sieltä Kiinasta niitä halvimpia tuotteita ja myydään Suomessa kalliilla. Arvatkaapas onko mun laukku nykyään täynnä kotimatkalla. ;-)

Vierailija
325/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on intiasta tuliaisena saatuna kaulahuiveja ja niistä neljästä kolme on huippulaatua. yksi on selvästi turistikamaa ja se on lähtenyt purkautumaan. 

Vierailija
326/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Vilasta sä ennen hyviä legginsejä, mutta ne nyppyyntyvät nykyisin hetkessä. Tästä olen antanut suoraa palautetta parille myyjälle, mutta tuskin se siitä eteenpäin on liikkunut.

Ehkä saivartelua mutta myyjälle valittaminen on epäsuora, kiertotie palautteen perille menemiseksi.

Suora palaute osoitetaan niille joilla on jotain sananvaltaa myytäviin tuotteisiin.

Vierailija
327/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaminen ja ostaminen eivät ole tässä tapauksessa lähelläkään synonyymejä. Miten voi ostaa sitä mitä haluaa jos sellaista ei yksinkertaisesti ole enää tarjolla? Pitää valita joku huonoista vaihtoehdoista, ja monet käyttävät kriteerinä sitä että "onhan tämä joskus ollut hyvä".

Vierailija
328/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä me kaikki ihmettelemme. Itse jopa otin yhteyttä Finnlaysoniin ja käskivät lähettää lakanat tutkittavaksi, en jaksanut alkaa pakkaamaan niitä ja ajattelin, että paskasta tietävät ihan tutkimattakin. Varmin tapa on "mainostaa" tuotteita, jos sitten tajuaisivat. 

Pitää antaa ne remonttirievuiksi.

Joo, tällainen nimetön valittaminen netissä korvaakin oikean reklamoinnin, josta koituu firmalle sekä kuluja että vaivaa... Not.

(Parasta on tietenkin sekä reklamoida että laittaa viidakkorumpu soimaan.)

Vierailija
329/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa myös, kun pesukoneiden linkoustehot ovat tosiaan nykyään paljon isompia kuin joskus 20 vuotta sitten, että ihmiset nyt alkaisivat haluta ohuempia ja nopeammin kuivuvia lakanoita. Varsinkaan kun lakanoita ei joka päivä vaihdeta, niin hyvin ne ehtii siihen seuraavaan vaihtokertaan kuivua. Samoin kuivausrumpuja on enemmän kuin ennen. En tosiaan ole kenenkään kuullut kehuvan, että kiva, kun lakanat ovat nykyään ohuempia, mutta tosi monelta on tullut päinvastaista kommenttia. Täysin valmistajan itsensä keksimä juttu, kaikenlaista aivopesua sitä viitsitäänkin yrittää. 

Vierailija
330/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reima on kyllä mainittu niin monta kertaa, että olisiko niillä jo kriisipalaverin paikka? Vai vieläkö löytyy tarpeeksi hyväuskoisia, jotka vaan päättävät, että se on laadukasta, vaikka vuotaa, koska se on Reima? 

Tämäkin riippui ehkä siitä, mitä ostaa. Mun ostamat toppavaatteet lapsille on kyllä olleet hintansa väärti. Ei valittamista

Vierailija
331/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hieman asian vierestä, mutta olen etsinyt nyt pitkään tukevia, laadukkaita aterimia arkikäyttöön. Ajatuksissani olivat joko Hackmannin Artikit tai Pianot. Pettymys oli kuitenkin melkoinen, kun kaupassa kokeillessani huomasin ne todella kevyiksi eli suht massiivinen ulkomuoto ei vastannut tuntumaa. Muistan aiemmin jossain Artikeilla syöneeni ja silloin ne tuntuivat huomattavasti raskaammilta kuin nyt markkinoilla olevat. Hackman(kaan) ei enää valmista aterimia Suomessa, joten lieneekö myös koostumus muuttunut samalla, hinta on kuitenkin edelleen naurettavan korkea. Mistähän löytäisi jämäköitä aterimia, jotka eivät tuntuisi yhtä muovisilta kuin nämä Hackmannin uudet?

Vierailija
332/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus edelliseen, Artikit ja Pianot ovat siis Iittalan, eivätkä Hackmannin, mutta yhtäkaikki valmistetaan nykyisin ulkomailla...

Vierailija
333/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen reklamoinut suoraan firmalle,eli käytännössä maahantuojalle. 

Sekä finlaysonilta että helkamalta olen saanut saman vastauksen: asiakkaat toivovat tällaisia ...

Missä ne semmoiset ASIAKKAAT ovat, jotka haluavat ekologisia, nopeasti kuivuvia harsonohuita lakanoita ja ne tiskaajat, jotka haluavat niin vähän vettä ja energiaa käyttäviä koneita, että kodinkonekorjaaja pitää jo kutsua salaa, ettei oma mies ala epäillä mitään?

Tai voihan se olla, että heidän jäljelle jääneet asiakkaat ovat juuri niitä heikkoon laatuun tyytyviä, me parempaa laatua vaativat ostamme sitten muualta. 

Vierailija
334/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän menee OT:ksi mutta kerron kuitenkin. Olen käynyt työn puolesta muutaman kerran Kiinassa. Ekalla reissulla lähdin shoppailemaan sellaisella ajatuksella, että jotain halpaa tuliaista lapsille. Kävin mielenkiinnosta myös kenkäkaupassa. Kenkiä oli tuhansia erilaisia, hinnat euroiksi muutettuna 30 sentistä noin 20 euroon. Ostin kokeeksi pojille lenkkarit, toiset maksoi noin 4 euroa ja toiset 7 euroa.

Normaalit suomesta ostetut lenkkarit nuo tuhoterminaattorit saavat rikki muutamassa kuukaudessa, huonoimmat menee kuukaudessa hajalle. Nämä Kiinasta ostetut kestivät niin kauan kuin mahtuivat jalkaan. Pesin aina välillä koneessa. Pikkuveli käytti kasvaessaan vielä isoveljen kenkiä niin kauan kuin mahtuivat. Isoveljen kengät ovat olleet isoveljen käytön jälkeen minulla itselläni roskaisemmissa ulkohommissa arkilenkkareina nyt ehkä 8 vuotta. Pienemmät annoin naapuriin ja naapurintäti kysyi myöhemmin että mistä olet löytänyt noin lujalaatuiset lenkkarit. Noita ei saa hajalle millään.

Se mitä hoksasin itse ja halusin kertoa myös muille: Ei se paljon parjattu kiinalainen laatu ole aina huonoa. Se on vaan suomalaisten myyjien ahneutta, että ostetaan sieltä Kiinasta niitä halvimpia tuotteita ja myydään Suomessa kalliilla. Arvatkaapas onko mun laukku nykyään täynnä kotimatkalla. ;-)

7 vuotta Kiinassa asuneena totean vaan sen, että ne kiinalaiset versiot saattavat (ei siis välttävämättä) sisältää sellaisia kemikaaleja, joita esim EU-säännökset kieltävät käyttämään esim juuri lastenvaatteissa. Emme itse syöneet koskaan paikallisia vihanneksia ja hedelmiä, samasta syystä

Kiinassa osataan tehdä hyvää laatua. Jos laatu on huonoa, niin valmistaja joko ei välitä tai laatukontrollissa on toivomisen varaa.

Vierailija
335/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut rainbow-kukkavihannesten ostamisen, koska pussista on löytynyt usean kerran parsan lehtiä tms muuta roskaa

Vierailija
336/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset yritykset kilpailevat mieluummin hinnalla, eli siirtävät tuotantonsa halpamaihin mieluummin, kuin kilpailevat laadulla. Tyhjäpäisimmät hokevat, että tavaroiden teollisuustuotanto ei kannata Suomessa, meidän pitää keskittyä uusille innovatiivisille aloille. Kummasti vaan Moccamastereita kannattaa tehdä käsityönä Hollannissa ja Mielen koneita Saksassa, kaupaksi menee vaikka hintaa on. Mutta Suomessa ei mitenkään voi enää valmistaa niitä tuotteita, jotka ovat tulleet tunnetuiksi ja suosituiksi laadustaan. Ennemmin pilataan laatu ja rahastetaan hit and run -periaatteella.

Vierailija
337/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä sikahyvä ja ajankohtainen aihe! Kiitos keskustelusta. On positiivista huomata, että meitä tiedostavia kuluttajiakin on. Yritykset vastuuseen näistä paskatuotteista. Mä ainakin äänestän jaloillani enkä osta tasan mitään uutena.

Viitisen vuotta sitten tuli tilaisuus hommata kalliit Catepillarin kengät. Harvoin ostan sadalla eurolla kenkiä, mutta nämä olivat ne "laadukkaat ja luotettavat" merkiltään. Kengän läppä on nyt niin kulunut, että niitä ei kehtaa Erkkikään käyttää. Tämä rispaantuminen tapahtui alle vuodessa.

Tuo suklaajuttu on selvä: Kaakao maksaa niin paljon, että yritykset saletisti korvaavat osan siitä jollain muulla. Ihan älytöntä, että laadun kustannuksella tehdään paskaa. Tämä maailma on menossa niin päin persettä... Ja kiihtyvällä tahdilla.

Me kuluttajina ollaan valta-asemassa. Meidän rahat menee näille yrityksille. Pienikin ostos vaikuttaa! Tai ostamatta jättäminen.

Vierailija
338/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Din sko:n nahkaiset kengät. Nahka menee nopeasti huonoksi, myös vain sisällä käytettyinä (työkengät)

Itsekin ostin dinskosta nahkakengät 120€ (oli olevinaan aitoa nahkaa, myyjän ja tuotteenkin lapuissa tällainen tieto), kului pinta "nahkasta" 1kk aikana, vaihdoin kengät ja ihan sama ongelma tilalle saamissanikin kengissä. Ei muut omistamani nahkakengät ole IKINÄ käyttäytyneet tuolla tavalla! Nyt minulla on 120€ homsuisen näköiset "nahkakengät", joita ei kehtaa käyttää kuin remontti-/ulkotöissä...

Lisäksi iskusta/askosta ostamani valkoiset pöydät ovat kuluneet huononnäköisiksi vuoden sisään ostohetkestä. Ostan nykyään huonekalut ikeasta, käyttävät samaa lastulevysontaa kuin näissä kalliimmissakin liikkeissä (muissa huonekalujäteissä nämä lastulevyt ovat vain hienommin nimettynä).

Vierailija
339/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pari vuotta sitten Asicsin juoksukengät lenkkeilyä varten. Kengät ovat nykytyylin mukaisesti "free run"-tyyppiset joustavapohjaiset ja niiden päälikangas on saumaton ja verkkomainen. Kenkien ohut "hengittävä" päällikangas alkoi repeytyä jo alle parin viikon käytön jälkeen, muutaman käyttökerran kuluttua. Päälikangas meni riekaleiksi tämän jälkeen äkkiä eikä suutari pystynyt korjaamaan saumatonta kangasta mitenkään fiksusti. Kaupassa en saanut korvausta rikki menneistä kengistä. Kyllä harmitti että lähes 150€ juoksuun tarkoitetut kengät eivät kestäneet juoksemista. Enää en Asicsin kenkiä aio ostaa.

Vierailija
340/446 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin pari vuotta sitten Asicsin juoksukengät lenkkeilyä varten. Kengät ovat nykytyylin mukaisesti "free run"-tyyppiset joustavapohjaiset ja niiden päälikangas on saumaton ja verkkomainen. Kenkien ohut "hengittävä" päällikangas alkoi repeytyä jo alle parin viikon käytön jälkeen, muutaman käyttökerran kuluttua. Päälikangas meni riekaleiksi tämän jälkeen äkkiä eikä suutari pystynyt korjaamaan saumatonta kangasta mitenkään fiksusti. Kaupassa en saanut korvausta rikki menneistä kengistä. Kyllä harmitti että lähes 150€ juoksuun tarkoitetut kengät eivät kestäneet juoksemista. Enää en Asicsin kenkiä aio ostaa.

Olisit saanut korvauksen jos olisit valittanut kuluttaja-asiamiehelle. Jos itse tiedät ettet ole kangasta rikkonut vaan johtuu normaalikulumisesta, niin noin nopea hajominen on selkeä tuotevirhe.

Olisin itse vaan valittanut niin paljon ja kovaa että olisin saanut rahat takaisin tai uuden tuotteen tilalle.