Lapsi heitti hamppariateriansa roskiin kun sisarus varasti ranuja???
Siis mitä ihmettä. Pitkä pv takana ja haettiin mäkkiruokaa iltapalaksi.
Toinen lapsi ehti syödä jo ennen kuin toinen kotiutui jalkapallosta. Tämä jo syönyt meni närppimään tämän toisen ranskiksia, syöjällä meni hermo ja tirvasi kaikki loput eväät roskiin kiroilun kera.
Sama tapahtui viikko sitten perjantaikarkkien kanssa. Oli käynyt luvalla ostamassa karkit, toinen kävi niitä hamuamassa joten sama tyyppi vinttas kaikki loput karkit ikkunasta ulos.
Nyt palsta psykot, mitä tapahtuu?
En itse nyt näe tätä liian läheltä.
kun kysyn mitä tapahtui, vastaus on aina emmä muista, emmä tiiä. Selvitä siinä sitten.
Tää roskiin heittelijä on pienempi, tää pöllijä on vanhempi. Kumpikaan ei mikään fläsäkasa, mutta toinen varmaan miltei puolta metriä pidempi. Eli varmaan joku valtataistelucase meneilläön ehkä? Kysyin et viekö useinkin sun herkut kun noin pahasti menee maltti. Ei tiedä sitäkään mukama. Ja siis esiteinejä/teinejä.
Mikä mättää?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi loukkaa nuorenpaa. Ilmeisesti tahallaan, koska tekee sitä uudestaan. Kannattaa vähän puhutella vanhempaa ja saada hänet tajuamaan kuinka loukkaaminen on väärin.
Tahallaan härnää toki. Se tiedetään. Tällä ikäerolla ikuisuushärnäämistä. Yhtenä kertana vaan lapset imee samalla pillillä ja toisena hetkenä tulee dunkkuun jos koittaa samaa.
Mutta joo, toedän että pienempi on suorastaan raivoissaan kun ei pärjää tälle isommalle. Kasvupyrähdyksen jälkee lienee pottua tulevan aikamoisena pottuna. Nyt vaan jotenkin kärjistynyt tilanne ihmeelliseksi.
Ovat kuitenkin kuin paita ja peppu nämä sisarukset.
Oon oikeesti miettinyt onko mahdollista että tää toinen sortaa pienempää huomamattani enemmänkin. Kun kaikki muu on about kunnossa, pienempi vaan alkanut saamaan raivoja ja käyttäytymään huonosti. Vielä vuosi sitten ois todellakaan uskaltanut heitellä mitään pöperöitä roskiin saati kirota. Nyt vetelee kun rekkamies silmät loistaen uhmaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Opeta toinen olemaan ottamatta toiselta ilman lupaa ja toinen sietämään ärsytystä, ei sisarusperheessä varmasti pärjää ilman että osaa hillitä itseään vähän ja ottaa asioita rennommin. Mitenhän ottavat vanhempana yhteen :/
Se nuorempi on voinut hillitä itsensä jo monta kertaa. Ja aina vaan pitäis ymmärtää närppijää ja suostua syömään sitä ronkittua ja hipelöityä ruokaa. Joskus se pitkäpinnaisenkin hermo menee. Varsinkin kun vanhemmat viis veisaa isomman tekemisistä.
Riippuu tietysti siitä että kuinka monta ranskalaista on varastettu, ja kuinka monta kertaa on pitänyt pyytää lopettamaan.. jos kaikki ranskalaiset menee ja joutuu pitkään pyytämään että jättää rauhaan, niin meneehän siinä tietty hermot. mutta jos samantien suuttuu kun sisko ottaa pari ranskalaista, niin kyllä tuollainen roskiin heittäminen on ihan ylimitoitettu reaktio ja turhaa pillitystä. Molemmilla on opittavaa. Toisen pitää oppia ettei ruokaa lähtökohtaisesti saa varastaa ja pitää lopettaa kun toinen pyytää, ja toisen pitää opetella hieman jakamista. Niin, ja olen itekin pikkusisko, ja koko lapsuuden kinastelin siskoni kanssa ties mistä. karkkeja varastettiin puolin ja toisin, ei ole niin vakavaa.
Voiko typerämpää samaa olla kuin ranu! Se on ranskis!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän lastasi, mä en voi sietää sitä, että joku tulee koskemaan mun ruokaan, jokainen syököön omansa. Närppijälle rangaistukset tyylin seuraava karkkipäivä perutaan hänen osaltaan. Vaikuttaa ahneelta sialta!!!
Sama homma.Mulle tulee ap:n jutusta mieleen jakso,jossa Joey lakkasi tapailemasta naista,joka tilasi itselleen kevyen salaatin ja närppi Joeyn raneja."JOEY DOESN'T SHARE HIS FOOD!" Missä universumissa on normaalia nokkia toisen ruokaa,oli se toinen sitten sisarus tai treffikaveri? Voihan sitä kysyä,että saako maistaa mutta ei noin että oma-aloitteisesti käydään toisen ruuan kimppuun.Ja ap vain kummastelee normaalimman lapsensa käytöstä eikä puutu ruokavarkaan toimintaan,on siinä varsinainen vuoden äiti :I
Saatana jos toisen ruokaan menee koskemaan ilman lupaa.
Koirat tappaisi toisen koiran jos näkisivät että käy varkaissa toisen lautasella, tai ainakin myiluttaa kunnolla.
Headshot otsaan ( kuula-aseella, splättäri ) pieni pallo jonka sisällä on elintarvikeväriä
Sattuu helvetisti kun läheltä ammutaan, mutta mustelmilla selvitään
Vierailija kirjoitti:
Ranuja. Missä on noin yököttävä slangi. En muuta sinne.
Onko isompi kenties vähän tukevampi kaveri, siltä nimittäin kuulostaa.
Saman laitoin merkille itsekin. Ilmeisesti suomenkieli on joillekin niin tylsää että pitää oikein vääntämällä vääntää sanoista joku täysin typerä ilmaisu.
On varmasti vaikeaa jos ranskanperunoista tehty lyhenne ärsyttää noin paljon.
Ette varmaan tajua kuinka hektistä ja kiireistä ravintoloiden keittiöissä on.
Ranut ovat siellä keksitty termi. Siellä ei ole aikaa hitaasti lässyttää toisille että oliskohan ehkä mitenkään mahdollista teidän ylhäisyytenne josko pian voisitte laittaa r-a-n-s-k-a-n-p-e-r-u-n-o-i-t-a rasvakeittimeen (frittiin)
Mä olen tehnyt ihan samoin. Vittuako sitä syö jos ei saa syödä rauhassa eikä edes saa syödä koko annostaan kun joku muu tulee sitä siihen lupaa kysymättä jakamaan. Sama ne on heittää sitten roskiin. Jos vielä olet itse väsynyt ja nälkäinen niin helpostihan siinä kuppi menee nurin. Alkaa vituttaa ja menee ruokahalu. Ja mä en ainakaan anna ruokiani sille närppijälle, mieluummin heitän roskiin. Ei varasta tarvi palkita lisäruualla.
Joten se isompi nyt puhutteluun, jokaiselle on annettava ruokarauha ja oikeus syödä itse omat ruokansa.
Onko ihan poissuljettu juttu ettei tämä isompi tehnyt sitä klassista ällötystä, eli nuolaissun ranskalaista ja laittanut takaisin? Ja saman tehnyt karkeille. Mun isoveli muistaakseni teki mulle joskus noin ja kyllä karkit lensi kaaressa roskiin.
Mä en voi sietää mun ruuan närppimistä. Tekisin samoin kuin lapsesi.
Hyvä tietää että tuollaisella asenne ja arvomaailmalla varustettuja ihmisiä on noin paljon.
Se on helppo sitten kun tulee sota, nälänhätä ja kaaos, niin saada teidän safkat kun ette voi syödä niitä jos joku niistä yhdenkin RANSKANPERUNAN varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko ihan poissuljettu juttu ettei tämä isompi tehnyt sitä klassista ällötystä, eli nuolaissun ranskalaista ja laittanut takaisin? Ja saman tehnyt karkeille. Mun isoveli muistaakseni teki mulle joskus noin ja kyllä karkit lensi kaaressa roskiin.
On poissuljettu. Aiemmassa karkkiepisodissa isompi ei oikeastaan syönyt yhtään mitään. Otti pienemmän juoman ja piti sitä ylhäällä niin ettei pieni ylettänyt siihen ja esitti juovansa. Ei kuitenkaan juonut. Pieni raivostui ja heitti kaikki herkut pihalle.
Tässä ranuhommassa isompi närppi muutaman ranun, pieni heitti kaikki ranut lattialle useaan kertaan, isompi ne keräsi kaikki nää kerrat ja pyysi anteeksi et sori, syö vaan.
Pienempi on myös esim rikkonut puhelimensa ja kuulokkeensa tahallaan raivostuessaan isomman kanssa kinaillessaan jostain asiasta.
Takana on selvästi joku voimattomuudentunne mitä pienempi ei kestä.
No kukapa kestäisi veljen simputusta. Tää vaan kaikki tapahtuu aina ns hiljaa.
Oon sanonut että huuda isolle, että lopeta tai huuda äitiä että kiusataan. Mutta ei.
Tuntuu että tilanteet ehtii noin pitkälle niin nopeasti ettei ehdi regoida muulla tavalla kuin heittää pois jtn omaansa tai rikkoa tavaroitaan.
Puhelin saattaa lentää myös silloin jos peli ei onnistu. Samoin muu tavara rikotaan jos joku ei onnistu. Fakta on että jotain selvittämätöntä agressiota pienemmällä on taustalla. Tässä nyt oli kyse muutamasta ranskalaisesta, mutta näitä vastaavia sekopultteja on taustalla useita. Osaan liittyy tää isompi, osaan ei ollenkaan.
Pelkään että kyseessä on joku pahempi käytöshäiriö. Isompi ei kosiaan ole tahallisesti rikkonut tavaroitaan, siivoilee, auttaa pienempää ym. Toki tulee sitten näitä kiistatilanteita myös. Pienempi taas ei tee mitään, ei vastaa puhelimeen, ei tule kun sovitaan, ei tee annettuja kotitöitä yms. saa tosiaan näitä raivareita ja on usein muutenkin vihamielinen. Matkii puhetta ja kiroilee. Toinen ei tee tälläisiä. Kyseessä 12 ja 14v pojat. Toinen miehen mitoissa jo, toinen naskali vielä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä. Pitkä pv takana ja haettiin mäkkiruokaa iltapalaksi.
Toinen lapsi ehti syödä jo ennen kuin toinen kotiutui jalkapallosta. Tämä jo syönyt meni närppimään tämän toisen ranskiksia, syöjällä meni hermo ja tirvasi kaikki loput eväät roskiin kiroilun kera.Sama tapahtui viikko sitten perjantaikarkkien kanssa. Oli käynyt luvalla ostamassa karkit, toinen kävi niitä hamuamassa joten sama tyyppi vinttas kaikki loput karkit ikkunasta ulos.
Nyt palsta psykot, mitä tapahtuu?
En itse nyt näe tätä liian läheltä.
kun kysyn mitä tapahtui, vastaus on aina emmä muista, emmä tiiä. Selvitä siinä sitten.
Tää roskiin heittelijä on pienempi, tää pöllijä on vanhempi. Kumpikaan ei mikään fläsäkasa, mutta toinen varmaan miltei puolta metriä pidempi. Eli varmaan joku valtataistelucase meneilläön ehkä? Kysyin et viekö useinkin sun herkut kun noin pahasti menee maltti. Ei tiedä sitäkään mukama. Ja siis esiteinejä/teinejä.Mikä mättää?
katso peiliin. huonosti käyttäytyvät kakarat sulla. Kotiruoka kunniaan cja mättö kielto kuukausiksi.
Ai mikä mättää? Kysyy ihminen joka käyttää sanaa "ranu" :D
Hyi hitto mikä ilmaisu! En ole koskaan ennen kuullut, mutta toki liikun varmaankin hieman toisenlaisissa piireissä kuin ap.
"Ranut", "tirvasi", "vinttasi", "fläsäkasa", "palsta psykot" ja mäkkiruokaa iltapalaksi..... Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää että tuollaisella asenne ja arvomaailmalla varustettuja ihmisiä on noin paljon.
Se on helppo sitten kun tulee sota, nälänhätä ja kaaos, niin saada teidän safkat kun ette voi syödä niitä jos joku niistä yhdenkin RANSKANPERUNAN varastaa.
Jos olisi nälänhätä, niin se ranuja (yäk mikä sana) varastava menettäiis henkensä.
Vierailija kirjoitti:
Tajusin juuri että meillä ei ole koskaan syöty arkena roskaruokaa.
Vau. Fanfaareja ja konfetteja!
En ole ikinä kuullut sanaa "ranu". Onko tuo stadilaisten (lue nasaaliäänellä) käyttämä vai mistä päin?
Toisekseen mikä järki niitä karkkejakin oli heittää pois? Useinhan karkit on muutenkin tarjolla yhteiskulhossa joten aika neuroottinen täytyy olla jos ei enää pystynyt niitä syömään.
Ai mikä mättää? Olisiko kasvatus? Kyllä minun lapsuudenkodissani opetettiin ihan pienestä pitäen,että toiselta ei varasteta.Vaikka kuinka otti päähän,kun omat herkut oli jo syöty,ja toisella oli vielä.Ei kumpikaan kyllä osaa peruskäytöstapoja,ei varastelija eikä ruuan roskiin viskoja.En tiedä minkä ikäisiä esiteinisi ovat,mutta kyllä tuollaiset asiat olisi pitänyt opettaa jo ennen kouluikää,turha se on nyt ihmetellä kun kakarat eivät intuitiivisesti osaa käyttäytyä kuin normaalit ihmiset.