Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi heitti hamppariateriansa roskiin kun sisarus varasti ranuja???

Vierailija
17.03.2016 |

Siis mitä ihmettä. Pitkä pv takana ja haettiin mäkkiruokaa iltapalaksi.
Toinen lapsi ehti syödä jo ennen kuin toinen kotiutui jalkapallosta. Tämä jo syönyt meni närppimään tämän toisen ranskiksia, syöjällä meni hermo ja tirvasi kaikki loput eväät roskiin kiroilun kera.

Sama tapahtui viikko sitten perjantaikarkkien kanssa. Oli käynyt luvalla ostamassa karkit, toinen kävi niitä hamuamassa joten sama tyyppi vinttas kaikki loput karkit ikkunasta ulos.

Nyt palsta psykot, mitä tapahtuu?
En itse nyt näe tätä liian läheltä.
kun kysyn mitä tapahtui, vastaus on aina emmä muista, emmä tiiä. Selvitä siinä sitten.
Tää roskiin heittelijä on pienempi, tää pöllijä on vanhempi. Kumpikaan ei mikään fläsäkasa, mutta toinen varmaan miltei puolta metriä pidempi. Eli varmaan joku valtataistelucase meneilläön ehkä? Kysyin et viekö useinkin sun herkut kun noin pahasti menee maltti. Ei tiedä sitäkään mukama. Ja siis esiteinejä/teinejä.

Mikä mättää?

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pölli.

Vierailija
2/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta vanhempi olemaan närppimättä, pöllimättä ja kerjäämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on vittumainen sisarus, se on sen lapsen ongelma.

Ennen kuin leimaat hulluksi lapsen, niin kokeile laittaa se isompi kuriin.

Vierailija
4/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on samanlainen kaveri. Suuttui ja heitti ruokansa joskus roskiin kun otti pari ranua häneltä. Suuttui ja tokaisi vaa et "Kiitti vitusti, en syö enää" ja jätti puolet hampurilaisesta ja ranuista syömättä.

Vierailija
5/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella toki jo lähtökohtaisesti huonompi munkki jos joutuu syömään jäähtyneitä ruokia. Närppijä arestiin! Ruokarauha kunniaan.

Vierailija
6/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä varastelija aisoihin. Toista harmittaa ja reaktio on tämä. Jos toinen on jo syönyt omat ruokansa, miksi pitäisi saada syödä toisenkin ruoat?

Vierailija
7/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heittäisin ne ranut närppijän naamaan. Eli ihan sivistynyt lapsi sulla jos roskikseen heitti.

Kaikki ei tykkää siitä, että omaa annosta närppii joku muu.

Vierailija
8/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tosiaan lapsia ja koiria ei voi edes verrata keskenään, jos olisi koiria niin tuolta pöllijältä olisi purtu jo molemmat käpälät irti.

Vierailija
9/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity nyt siihen vanhempaan, äläkä vaan sitä nuorempaa pohdi. Se vanhempi tässä väärin tekee. Toi närppiminen on saatanan ärsyttävää. Pistä se isompi kuriin, toisen ruokia tai herkkuja ei ronkita.

Vierailija
10/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi oikein kunnon nälänhätä, niin loppus tuollainen sikailu. Siis halveksin ruuan haaskaamista.

Vierailija
11/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä on samanlainen kaveri. Suuttui ja heitti ruokansa joskus roskiin kun otti pari ranua häneltä. Suuttui ja tokaisi vaa et "Kiitti vitusti, en syö enää" ja jätti puolet hampurilaisesta ja ranuista syömättä.

Siinä maistelet toisen ruokia ilman lupaa ja ihmettelet, miksi kaverisi suuttuu? Mikset osta omaa ruokaa tai kysy saanko maistaa? Käytöstavat.

Vierailija
12/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai heitti ruuat roskiin, kun toinen ei anna niitä syödä! Mieti itse: sisarus saanut jo hampurilaisaterian ja on sitten varastamassa toiselta, joka tietää, että ei saa syödä omaa annostaan. Parempi silloin ruoka roskiksessa kuin sisaruksella, jolle äiti nähtävästi sallii ihan kaiken.

Että mitäkö tapahtui: normaali reaktio. Jos minä en saa näitä syödä, niin miksi sisarus saisi?

Vierailija
13/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän lastasi, mä en voi sietää sitä, että joku tulee koskemaan mun ruokaan, jokainen syököön omansa. Närppijälle rangaistukset tyylin seuraava karkkipäivä perutaan hänen osaltaan. Vaikuttaa ahneelta sialta!!!

Vierailija
14/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sivistyneen ihmisen käytöstä viskoa ruokaa roskiin.

Nykyajan ihmisillä ei ole mitään arvostusta ruokaa kohtaan.

Itse olisin huutanut sille roskiin heittäjälle pari valittua sanaa.

Vierailija
15/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piloille hemmoteltuja sanonko mitä.

Vierailija
16/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama ajatus:

-Miksi lapsia ei ole opetettu arvostamaan ruokaa? Jos pöydästä on poistunut, siihen ei enää palata ohimennen napostelemaan, minun mielestäni. Toimiiko luottamus ja kunnioitus sisarusten välillä, jos toinen lupaa kysymättä varastaa toiselta karkkeja? Meillä turhaan roskiin heittelijä (varsinkin tuollaisten kalliiden erikoisherkkujen) joutuisi pahimman laatuiseen puhutteluun ja tulisi kännykkäkieltoa ym.

-Syöttekö ylipäänsä liikaa roskaruokaa ja herkkuja? Se vaikuttaa käytökseen, jos lapsi saa hyvää liian helposti.

-Sisarusten välillä on ja on ollut mustasukkaisuutta, johon ei ole puututtu?

-Suuttujalle on sattunut jotain ikävää aiemmin? Ei osaa sanoittaa tunnetilojaan, siitä kertoo nuo emmätie-vastaukset joka asiaan. Itse lähtisin tätä kautta selvittämään ensin.

Vierailija
17/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyisitkö sinä, jos saisit hampurilaispaikassa edellisen asiakkaan puoliksi syömät ja kuolaiset ranskalaiset?

Vierailija
18/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, no tätä ajattelinkin. Tuli vaan outona toi reaktio ja kun en tosiaan nähnyt mitä oikeastaan tapahtui. Mut ilmeisesti tää isompi nyt liikaa on sit muiden kamoilla ja eväillä. Sanoin kyllä että antaa olla vika kerta ku koskee muihin kun omiinsa. Vähän pelästyin tota reaktiota. Meenpä viel uudelleen sanomaan tosta närppimisestä ettei jää väärää kuvaa pienemmälle.

Vierailija
19/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä et näe kaikkea. Ehkä sen toisen kädet on räkäiset tai se on kaivellut niillä persettä yms,  ja toinen tietää tämän mutta sinä et näe.

Vierailija
20/92 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyisitkö sinä, jos saisit hampurilaispaikassa edellisen asiakkaan puoliksi syömät ja kuolaiset ranskalaiset?

Ei voi verrata ihan keskenään noita tilanteita.