Te lastenvaunujen kanssa kulkevat!
Olisiko aivan mahdotonta, ettette kävelisi mammakaverinne kanssa vieretysten keskellä tietä niin, että muut joutuvat väistämään penkan puolelle? Tai olisiko aivan mahdotonta edes väistää muita kulkijoita?
Olisiko aivan mahdotonta jättää ravintolassa, kahvilassa tai muussa julkisessa paikassa ne lastenvaunut niin, etteivät ne tuki koko s**tanan käytävää?
JA VIELÄ: jos menet bussiin, ja sinulla on vaunuissasi sellainen kiva kääntyvä työntöaisa, niin perskule käytä sitä!
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on kauhean itsekkäitä nykyään.. Kyllähän näitä testejäkin on tehty, että laitetaan ihminen makaamaan jonnekin kadun kulmaan ja katsotaan kuinka moni pysähtyy katsomaan onko joku hätänä. No, tuloa on se että suurin osa kävelee ohi. Itse kyllä väistän aina muita ja avaan lähikaupassa ovea mummoille ja vaunuille. Ja kas kummaa, myös itselle on pidetty ovea auki kun vaunujen kanssa liikun. Ja tietenkin muistetaan aina kiittää puolin ja toisin.
en tiedä onko kyse niinkään itsekkyydestä. Ei paljon tee mieli mennä tarjoamaan apua esim. jossain makaavalle ihmiselle, kun koskaan ei voi etukäteen tietää että tuleeko sieltä puukosta vai nyrkistä vastapalveluksena. Soitan mieluummin häkeen, kuin menen itse tiellä makaavaa tökkimään. Näitäkin tapauksia valitettavasti on, että avunpyyntö on feikkiä ja tarkoitusperä on jossain muualla.
Mä ihmettelen sitä, kun just tänään esim. Jumbossa ne vankkurit, mamma, mamman oma äiti ja sisko ja ties mitkä sukulaiset kerääntyvät sellaiseksi tiiviiksi ihmisriviksi, joka laahustaa RIVISSÄ pitkin käytävää, eikä siitä pääse mistään ohi. Välillä ihmisrivi pysähtyy ihmettelemään jotakin, ja jos käytävä kapenee, ihmisrivi tiivistyy parijonoiseksi tiiviiksi ja laahustavaksi marssimöykyksi, joka levähtää välittömästi monen metrin levyiseksi, kun tilaa on.
Tekee aina pahaa nähdä äiti, jolla on sekä vaunut että taapero. Puhumattakaan siitä, että lapsia olisi vielä enemmän. Eivätkö ihmiset voi edes pitäytyä yhdessä lapsessa? Hirvittävää egoistisuutta, että pitää hankkia enemmän lapsia. Sitten kärsii naama rutussa ja työntää jotain rattaita samalla kun vieressä kävelee etanavauhtia taapero. Mitä elämää se sellainen on?
Vierailija kirjoitti:
Lapsivihaa! Ne on tulevaisuuden veronmaksajia! Muualla maailmassa! Olette itsekin olleet lapsia!
Lapsivihaa! Te velat olette vain kateellisia! Vain Suomessa! Lapsellani on oikeus!
Ei ole lapsivihaa. Ne aikuiset siinä ärsyttää. Varmasti tulen ärsyyntymään heidän isoiksi kasvaneisiin kakaroihinsakin tulevaisuudessa kun vanhemmilta tuskin kummoisia kasvatustaitoja voi odottaa, koska eivät itsekään osaa esim. huomioida muita ihmisiä.
Silloin, kun itse olin vauva niin kotikaupungissani rattaista maksettiin erikseen. Äitini joutui siis maksamaan oman matkansa ja vaunuista vielä lisää. Nythän nämä euroopan omistajat eivät maksa matkoista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole mikään ongelma tönäistä niitä vaunuja, jos niiden kanssa kävellään päälle tai jos ne on kahvilassa käytäväntukkeena. Tarjotin kädessä kävelen päin vaunuja, tönäisen ja sanon sorry. Voi olla, että siinä heilahtaa mammalta latte syliin, mutta ei minulla ole mitään velvollisuutta kiertää niitä kärryjä, jos ne on kulkuväylällä.
Jos ne ovat tiellä, se saattaa olla vahinkokin, mutta sinun käytöksesi on tahallista sikamaisuutta. Sika mikä sika.
Jos olisin sika, kaataisin oman latteni lopun vaunujen päälle. Mustasta kankaasta sitä ei helposti puhdista. Vaunut käytävällä tukkimassa kulkua ei ole koskaan vahinko vaan silkkaa laiskuutta ja itsekkyyttä. Silloin voi kohdata joskus kaltaiseni, joka on yhtä itsekäs ja saa parhaassa tapauksessa ipanan heräämään. En näe mitään syytä lähteä kiertämään pöytien välistä, jos tarkoituksenmukaisimmalla kulkureitillä on tukos.
Samaa ajatusta lainaten jokaisella autoilijallakin olisi oikeus ajaa pyöräilijän yli silloin kun pyöräilijä ajaa ajokaistalla vaikka vieressä menisi ihan jalkakäytäväkin. Pyöräilijät kuitenkin tuppaa olemaan hitaampia kuin autot taajamassa ja silti pitää minä-minä-ihmisten tunkea fillaroimaan autojen sekaan.
Jos pyörätietä ei ole, pyörän paikka on ajoradalla, ei jalkakäytävällä.
Aja oma minä-minä-minä-autosia jorpakkoon ellei liikennesäännöt ole tuttuja!
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää eniten se, että lapselliset yrittävät etuilla joka hiton paikassa. "no mä vaan otan äkkiä tosta ton kahvin" "katoku mulla on tää lapsi nii meen äkkii tästä kassasta eka ettei se ala huutaa" Hyvää esimerkkiä lapsille.
Mua ärsyttää myös toi lapsikortti. Opiskeluissa ryhmätyöt ovat h*lvettiä, kun mikään ei käy, koska "mulla on nää lapset". Sun lapsesi eivät ole mun ongelma. Tämä ryhmätyö sen sijaan on meidän yhteinen ongelma. Ei kannata osallistua kurssille, jos sille ei ole aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Sama muille tienkäyttäjille! Vähän vituttaa koiran ulkoiluttajat, jossa ulkoiluttaja kävelee pyörätien vasenta laitaa ja koira kävelee oikeata laitaa tai sinkoilee edes takaisin.
Aamen! Koiraihmiset voisivat oppia kävelemään kävelytien oikeaa laitaa niin kuin kuuluu. Jos ei koira osaa kävellä molemmilla puolilla, niin sitten pitää varmaan luovuttaa tokoilut sun muut osaavimmille koirakoille.
-AP
Kävelijän kuuluu nykylainsäädännön mukaan käyttää jompaa kumpaa reunaa, ei vain oikeaa.
Laki myös sanoo, että pitää kulkea reunassa. Ei poukkoilla tai kuljeta siksakkia tai keskellä. Myös lapset ja koirat pidetään reunassa. Ja yleisesti ottaen monessa maassa, myös Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne. Jos kävelee muualla, niin voi varautua väistämääm sujuvan liikenteen vuoksi. Laki tuli kun koiranomistajat sanoivat, että vasemmalla koira voi kulkea reunassa ja ojassa. Mutta koiranulkoiluttajat eivät lakiaan noudata.
No jos tulee vastaan tai ohitettaessa menee eripuolta kuin koira, omistaja osaa tai olisi syytä osata siirtyä koiransa kanssa samalle puolelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Sama muille tienkäyttäjille! Vähän vituttaa koiran ulkoiluttajat, jossa ulkoiluttaja kävelee pyörätien vasenta laitaa ja koira kävelee oikeata laitaa tai sinkoilee edes takaisin.
Aamen! Koiraihmiset voisivat oppia kävelemään kävelytien oikeaa laitaa niin kuin kuuluu. Jos ei koira osaa kävellä molemmilla puolilla, niin sitten pitää varmaan luovuttaa tokoilut sun muut osaavimmille koirakoille.
-AP
Kävelijän kuuluu nykylainsäädännön mukaan käyttää jompaa kumpaa reunaa, ei vain oikeaa.
Tämä! Itse kuljen koiran kanssa aina niin, että koira on mieluummin penkan puolella, kuin esim. autotien. Toisia koiria ohitan kyllä, mutta pelkän jalankulkijan vuoksi en rupea puolelta toiselle hyppimään.
No et tietenkään, mut olet samalla puolella kuitenkin koirasi kanssa?
Sellaisessa tilanteessa ongelmaa ei pitäisi olla.
Mua ei haittaa, jos joudun ottamaan muutaman lisäaskeleen väistäessäni. Se ärsyttää, jos niillä rattailla/vaunuilla tukitaan kulkuväylä kokonaan. Esim. Tänään kirpparilla rattaat laitettiin toiselle puolelle käytävää ja sitten itse katsottiin siinä rattaitten vieressä käytävän toisella puolella olevaa pöytää, eli ohi ei päässyt. Ne, joilla oli ostoskärryt, osasivat pitää ne sivussa samalla puolella käytävää kuin itse olivat.
Tämä! Itse kuljen koiran kanssa aina niin, että koira on mieluummin penkan puolella, kuin esim. autotien. Toisia koiria ohitan kyllä, mutta pelkän jalankulkijan vuoksi en rupea puolelta toiselle hyppimään.