Iltasanomat: PAM haluaa säilyttää huijauspykälän TES:ssa!
PAM haluaa säilyttää työntekijän oikeuden sairaslomailla omalla ilmoituksella. Siis TÄH!! Juuri tuon laiskuripykälän takia esim. hoitajia pitää palkata enemmän kuin olisi tarvis, koska osa hoitajista on aina mukavuussairaslomalla.
Nimenomaan tuo porsaanreikä pois työehtosopimuksesta niin tuottavuus paranee - sitähän hallitus on hakemassa. Mukavuushakuiselle hoitoalalle on näköjään pirun vaikea mennä pois mukavuusalueelta tavoitteiden saavuttamiseksi.
Esim. teknologiateollisuudessa sairaspoissaolon edellytys on LÄÄKÄRINtodistus ja osa joutuu sen omalla kustannuksella hankimaan.
Koittakaa nyt edes jotain saada aikaan, vaikka hoitajia olettekin!
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse haluan eroon huijaushallituksesta. Mihin voi valittaa?
Demokratiassa määrävälein vaaleissa voit valittaa ja valita. Mutta missä ihmeessä ay-liikkeeseen voi tavallinen duunari vaikuttaa? Ne vaikuttaa mun duuniin, mutta minä en saa sanoa mitään.
Sen kun hakeudut oman ammattiliittosi päättäviin elimiin. Ne valitaan vaaleilla, joten sinne vaan ehdolle. Jos tulet valituksi niin pääset vaikuttamaan.
Mihin minä, työtön toimistosihteeri, voin liittyä ja äänestyttää itseni? Demokratiassa tietysti eduskuntaa ja sitä kautta vaikka hallitukseen, mutta miten tuo ay-liike voi olla päättämässä minunkin asioista, vaikka en neljään vuoteen ole kuulunut enää mihinkään liittoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demokratiassa määrävälein vaaleissa voit valittaa ja valita. Mutta missä ihmeessä ay-liikkeeseen voi tavallinen duunari vaikuttaa? Ne vaikuttaa mun duuniin, mutta minä en saa sanoa mitään.
Sen kun hakeudut oman ammattiliittosi päättäviin elimiin. Ne valitaan vaaleilla, joten sinne vaan ehdolle. Jos tulet valituksi niin pääset vaikuttamaan.
Mihin minä, työtön toimistosihteeri, voin liittyä ja äänestyttää itseni? Demokratiassa tietysti eduskuntaa ja sitä kautta vaikka hallitukseen, mutta miten tuo ay-liike voi olla päättämässä minunkin asioista, vaikka en neljään vuoteen ole kuulunut enää mihinkään liittoon?
Haet töitä EK:n lobbajana.
Vierailija kirjoitti:
Onko pam hoitajien liitto?
Ei. Meillä on Tehy ja Super (joista ei muuten ole kuulunut tai näkynyt mitään näissä neuvotteluissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haet töitä EK:n lobbajana.
Hakisinkin, jos sellaisia paikkoja olisi auki. Olen viimeisen 6 vuoden aikana hakenut jo kaikkiin muihinkin mahdollisiin ja mahdottomiinkin paikkoihin näillä main.
Teollisuustyöntekijä kirjoitti:
PAM haluaa säilyttää työntekijän oikeuden sairaslomailla omalla ilmoituksella. Siis TÄH!! Juuri tuon laiskuripykälän takia esim. hoitajia pitää palkata enemmän kuin olisi tarvis, koska osa hoitajista on aina mukavuussairaslomalla.
Nimenomaan tuo porsaanreikä pois työehtosopimuksesta niin tuottavuus paranee - sitähän hallitus on hakemassa. Mukavuushakuiselle hoitoalalle on näköjään pirun vaikea mennä pois mukavuusalueelta tavoitteiden saavuttamiseksi.
Esim. teknologiateollisuudessa sairaspoissaolon edellytys on LÄÄKÄRINtodistus ja osa joutuu sen omalla kustannuksella hankimaan.
Koittakaa nyt edes jotain saada aikaan, vaikka hoitajia olettekin!
Sairaanhoitajat kuuluvat Tehyyn ja perushoitajat Superiin. PAM:issa taitaa olla lähinnä kaupan ja muiden palvelualojen työläisiä.
Kuten joku jo mainitsikin niin järkevämpää on saada olla omalla ilmoituksella pois päivän pari kuin hakea joka kerta todistus jolloin saikku aika voi olla varulta kirjoitettu liian pitkäksi. Viikonloppuisin jos sairastuu ei pääse todistusta hakemaan kun työterveys ei ole auki eikä yksityinen ja päivystys ei ole sitä varten, että sinne mennään päiväksi jonottamaan sairauslomatodistusta. Joskus voi olla niin kipeä ettei pysty lähtemään saikkulappua hakemaan esimerkiksi vatsatauti.